ej funktionerande tonkontroll

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

ej funktionerande tonkontroll

Inlägg av Noelredding »

Tonkontrollen på min Kasuga jazzbas funktionerar inte! Jag har kollat elektroniken och allt verkar fastlöddat och najs. Den är fast på noll och det kvittar hur mycket jag än vrider åt höger, ingen diskant släpps igenom! :cry:

Nån som vet vad det kan bero på? Efter min trummis-kompis hade fingrat på den skedde detta...
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Det låter som basen är trasig, sälj den till mig.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

knedy skrev:Det låter som basen är trasig, sälj den till mig.
Nej. Diggar faktiskt lite ljudet, det blir ju extremt fett. Men hade ju vart kul att riva på med lite diskant så att man inte bara känner basen.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

EDIT: Verkar på nåt konstigt sätt vara KABELN som inte släpper genom någon diskant!? Provade med en annan och då var problemet fixbiff.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Noelredding skrev:EDIT: Verkar på nåt konstigt sätt vara KABELN som inte släpper genom någon diskant!? Provade med en annan och då var problemet fixbiff.
Ja kablar är ett j..la skit!
Strunta i dom! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

Klopper skrev:
Noelredding skrev:EDIT: Verkar på nåt konstigt sätt vara KABELN som inte släpper genom någon diskant!? Provade med en annan och då var problemet fixbiff.
Ja kablar är ett j..la skit!
Strunta i dom! :wink:
ja, i den jäkla "the sssnake" kabeln ska jag nog skita i, antagligen därför min bas låt så skit när vi repade... :roll:
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Noelredding skrev:
Klopper skrev:
Noelredding skrev:EDIT: Verkar på nåt konstigt sätt vara KABELN som inte släpper genom någon diskant!? Provade med en annan och då var problemet fixbiff.
Ja kablar är ett j..la skit!
Strunta i dom! :wink:
ja, i den jäkla "the sssnake" kabeln ska jag nog skita i, antagligen därför min bas låt så skit när vi repade... :roll:
Klipp av den bara.
Det låter nog bäst så!!!! :roll:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar