Jazzbas From Hell! aka Zee german aka "tyskbasen"

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

the_great_alfonzo skrev:Vänta glöm det, det där huvvet såg ju ut som en överkörd precisionbas...
Du skulle bara veta hur sköna de halsarna är...
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Noelredding skrev:
the_great_alfonzo skrev:Vänta glöm det, det där huvvet såg ju ut som en överkörd precisionbas...
Du skulle bara veta hur sköna de halsarna är...
Tror mig veta en hals du skulle vilja krama åt ordentligt! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Noelredding skrev:
the_great_alfonzo skrev:Vänta glöm det, det där huvvet såg ju ut som en överkörd precisionbas...
Du skulle bara veta hur sköna de halsarna är...
fast nu är det ju inte exakt samma form som på din kasuga, som btw om jag nånsin anlitar typ BBQ att bygga en bas åt mig så ska jag hyra halsen på den av dig så han får göra en replika till mig ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

knedy skrev:
Noelredding skrev:
the_great_alfonzo skrev:Vänta glöm det, det där huvvet såg ju ut som en överkörd precisionbas...
Du skulle bara veta hur sköna de halsarna är...
fast nu är det ju inte exakt samma form som på din kasuga, som btw om jag nånsin anlitar typ BBQ att bygga en bas åt mig så ska jag hyra halsen på den av dig så han får göra en replika till mig ;)
Det blir dyrt... :twisted:
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Klopper skrev:
Noelredding skrev:
the_great_alfonzo skrev:Vänta glöm det, det där huvvet såg ju ut som en överkörd precisionbas...
Du skulle bara veta hur sköna de halsarna är...
Tror mig veta en hals du skulle vilja krama åt ordentligt! :wink:
*flämt*
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2791
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

hm, borde inte jag få ta över tråden nu?:P

fick den idag, har kikat lite, å den e ju inte i sämmre skick en den beskrevs i alla fall, inte så mycke bättre.

de som stör mej mest justnu e att den som satt dit humbuckermickar inte har ansträngt sej särskilt mycket för att få dom sitta rakt, dom e i frästa lite små snett o lite för långt ner, så hela Gsträngen är täck medans Esträngen bara snuddar vid kanterna på båda mickarna. ska se om de går å skrva om å så så dom sitter rakt. den är lite pilbåge i halsen justnu, men de fixar sej sen.

jag vill gärna ha dom mini switcharna som sitter på just nu, det är två treläges switchar, å två on tvåläges. min tanke e att ha en ton och volym för allt, och on off för dom två mickparen(ska sätta dit jazzmickar tänkte jag) och trelägesswitcharna för att välja mellan halls och stall på dom olika paren.

kan man mäta på nå sätt för att se om pottarna o switcharna leder ström eller om dom e trasiga, typ med nån el apparat eller så, motstånd typ:S
nån som har koll????
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Humbuckermickarna är originalmickarna på den där rackarn.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

blackparkas skrev:Humbuckermickarna är originalmickarna på den där rackarn.
Högkvalités Maxon! ;) ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2791
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

blackparkas skrev:Humbuckermickarna är originalmickarna på den där rackarn.
oj oj då, hm, hur fan kan dom sitta så snett isåfall?:P haha ja får pilla lite tror jag
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

saft skrev:
blackparkas skrev:Humbuckermickarna är originalmickarna på den där rackarn.
oj oj då, hm, hur fan kan dom sitta så snett isåfall?:P haha ja får pilla lite tror jag
Japansk kvalitésbyggen 8) Vill minnas att mina Kasugor hade båda rätt snesittande mickar.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Min gamla japan 70-talare 25" SG bas vid namn Zenta har exakt såna dära knobs! Coolt! 8)
Skriv svar