pilbågshalls

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

pilbågshalls

Inlägg av saft »

la märke på att min squire p basen jag har ståendes i repan börjar likna en pilbåge på halsen, förstår att de e dom däringa dragstångarna trussrodsen eller vad de heter som ska skruvas o pillas...

åt vilket håll skruvar man?
ska man dra åt eller släppa om man vill få hallsen rakare?

ja etc, vet ingenting om de där, har aldrig fattat om den blir rakare av att spännas eller tvärtom, hur mycket man ska vrida, å åt vilket håll...

förklara för mej snälla?
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

Det märker du ganska snabbt om du börjar skruva :nickar:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Dragstången "håller emot" strängarnas dragkraft, så du ska dra åt den. Medurs alltså. Men släpp en skvätt på strängarna innan du börjar skruva, för annars är det risk att du pajjar gängorna. Ta ett halvt varv i taget och stäm upp emellan för att kolla böjen. Du kommer antagligen att behöva justera stränghöjden vid stallet också, så det blir till att fixa i flera steg.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Makten skrev:Dragstången "håller emot" strängarnas dragkraft, så du ska dra åt den. Medurs alltså. Men släpp en skvätt på strängarna innan du börjar skruva, för annars är det risk att du pajjar gängorna. Ta ett halvt varv i taget och stäm upp emellan för att kolla böjen. Du kommer antagligen att behöva justera stränghöjden vid stallet också, så det blir till att fixa i flera steg.
jag brukar bara köra en kvarts varv i taget. å andra sidan brukar jag åtgäda det innan böjen blivit så grov. har intalat mig att jag tror det är bättre att ta ett kvarts varv :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar