Mickar till bandlös?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Janne

Mickar till bandlös?

Inlägg av Janne »

Har en Harley Benton som har blivit riktigt trevlig att spela på. Mickarna är dock väldigt trista så jag funderar på att byta dom. Eller kanske snarare byta en av dom. Vilken är vettigast att byta tycker ni? Mest stallmick som används på en bandlös med flats?
Någon som har tips på vad jag ska köpa för mick? Det får ju gärna vara i budgetklassen, någon svindyr mick känns inte aktuellt att kosta på en HB-bas.
Den här basen är det;
Bild
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Svårt med en "MM" puppa som ska vara billig... jag hade sålt båda och handlat en delano hybrid.. säkerligen OVERKILL men det skulle nog inte skada på en bandlös..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Janne

Inlägg av Janne »

Att sälja dom som sitter på är nog inte aktuellt, dom är ju riktigt skräp. En Delano hade nog inte varit fel men det har jag helt enkelt inte råd med just nu. Särskilt som det här med att spela bandlöst än så länge är på testa-på-stadiet. Jag skulle vara nöjd med någonting motsvarande den micken som sitter på min Bach MM-5:a.
Fast jag kanske på sikt skulle trycka i en Delano i Bach-basen och sätta Bachmicken på den bandlösa? Fick jag något nytt att fundera på :)
Tack för ditt svar Liten.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Så lite så.. Om du inte har något emot att det ser fult ut skulle jag trycka i en Dimarzio Model J.. Bra med botten och mellanregister.. alt leta rätt på en OBL jazz.. Bra budgetmickar som har typisk "jaco'esc" karaktär...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Janne

Inlägg av Janne »

Hur det ser ut bryr jag mig inte ett smack om på en sån bas. Du menar att jag ska trycka i en j-basmick i stall-läge antar jag? Eller ska jag kanske byta ut halsmicken istället. Går dom där att köra ihop med aktiv elektronik?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

merparten mickar går att köra med preamp...
Jag kör 2 DiMarzio ultrajazzar i min Jazz med preamp..

Läge på mick är ju personligt.. jag föredrar stallläge.. ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Janne

Inlägg av Janne »

Det var inte meningen att ställa personliga frågor... ;)

Tack igen.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jan Brodin skrev:Det var inte meningen att ställa personliga frågor... ;)

Tack igen.
Ofta så kan någons inlägg framstå som "jag skriver bara sanningar"..
Jag gillar personliga frågor.. här finns inga sanningar!! bara smak och tycke! :D

Lycka till! eller GL! som kiddsen skriver!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Finns ju många här som bytt mickar på OLP (inkl undertecknad) så en sån kan du nog få billigt. Min OLP blev å andra sidan mycket roligare med en basslines, och dom är ju inte heller så dyra..
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Janne

Inlägg av Janne »

Kollat lite på säljes här Ahab men inte hittat nåt. Kanske kan vara läge att sätta in en annons själv. Vart har du köpt basslinesmicken och vad kostade den?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Den här kostar ju inte skjortan direkt men kanske är en chansning.
http://cgi.ebay.com/Wilkinson-Lic-Picku ... m153.l1262
Samma säljare säljer Artec som har 2 st MM-modeller, en med poler och en "soapbar".

Ps. Hoppas inte omgivningen på fotot är ett uttryck för vad du tycker om basen. :wink:
Janne

Inlägg av Janne »

Aldrig handlat på ebay så det orkar jag inte ta itu med för det här, tack för länken ändå. Tar nog med basen till min friendly neighbourhood musikaffär imorgon och ser vad han säger. Han är duktig men lynnig, är han på fel humör så slänger han ut mig för att jag kommer med en HB-bas :D Om jag får vara kvar i affären så har jag i varje fall lite mer kött på benen tack vare era svar.

Och omgivningen på fotot är ett desperat försök att få den att se värdefull ut ;). Allvarligt talat så är det faktiskt riktigt go spelkänsla i den nu efter lite fix, övar ett par timmar om dan på den och det var länge sen jag var igång såpass. Det går väl över...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Om du skulle vilja ha en Delano Hybrid trots allt så har jag en ny liggande hemma som du skulle kunna få hyfsad rabatt på om du lovar att recensera den.
Janne

Inlägg av Janne »

Tyvärr är jag nog den sämste recensent som finns, men man kan ju alltid försöka ;). Skickar ett PM så får vi se.
Skriv svar