Seriös fråga till er basbyggare! BBQV med flera

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
gäst

Seriös fråga till er basbyggare! BBQV med flera

Inlägg av gäst »

Hej!

Jag tänkte på en sak, om man vill ha bort prickarna från greppbrädan, alltså prickarna så att man vet "var man är", måste man byta ut hela greppbrädan då?

(Heter det inlägg?)

För min Danelectro Longhorn skulle vara så mycket snyggare utan dom prickarna, och jag använder knappt dom som finns på själva greppbrädan, bara dom som finns på själva halsen, och knappt dom.

Så, är det här en helt idiotisk idé eller?
OM det är möjligt hurpass mycket skulle det kosta då ungefär?

Inget OT tack. :oops:

Tack på förhand!

Fredrik
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Re: Seriös fråga till er basbyggare! BBQV med flera

Inlägg av whatawaste »

Bara att borra bort....och fylla hålen med valfritt material. Epoxy, fejkträ, trä........eller Hubba Bubba ?
gäst

Inlägg av gäst »

Fast då syns det ju..
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

MrFredrik skrev:Fast då syns det ju..
Ja, rosa Hubba Bubba syns, men leta upp "trä på tub" så lär prickarna knappt synas. Ska det bli osynligt, byt greppbräda....

Att sätta dit prickar av samma träslag är väl en ide´, men det skiljer ju ganska mkt mellan olika träbitar även om det är samma träslag.
gäst

Inlägg av gäst »

Jag vill nog gärna att det ska bli osynligt, därför ska jag nog kolla på det där med att få greppbrädan bytt helt enkelt, hur mycket det kostar och hur bra det blir osv.

För jag tänker såhär: Ska jag ta bort prickarna ska jag göra det ordentligt, då vill jag inte att det ska synas nått överhuvudtaget, förutom det faktum att det inte finns några prickar..
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

MrFredrik skrev:Jag vill nog gärna att det ska bli osynligt, därför ska jag nog kolla på det där med att få greppbrädan bytt helt enkelt, hur mycket det kostar och hur bra det blir osv.

För jag tänker såhär: Ska jag ta bort prickarna ska jag göra det ordentligt, då vill jag inte att det ska synas nått överhuvudtaget, förutom det faktum att det inte finns några prickar..
Det kostar nog tusenlappar att byta brädan TROR jag. Mkt jobb att göra en helt ny med allt vad det innebär....
gäst

Inlägg av gäst »

Okej, jo, jag förstår det, men det kan ju Kanske vara värt det.

vi får se helt enkelt..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Kolla med någon byggare vad det skulle kosta att få en helt ny hals byggd efter dina specs vettja! *host* BBQ *host* ;)
Officiell stormästare i EB-orden
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:Kolla med någon byggare vad det skulle kosta att få en helt ny hals byggd efter dina specs vettja! *host* BBQ *host* ;)
ja det skulle jag kunna göra, fast man vill ju gärna ha originalhalsen på ändå liksom. :)

Om jag skulle vilja ha en hals byggd Helt efter mina önskemål så blir det nog att jag försöker mej på en custombyggd bas hos BBQV istället. :)

Men jag tänkte se om nån basbyggare kunde svara här i tråden så att jag inte behöver dra iväg ett PM riktigt än! :)
Skriv svar