En liten fråga till BBQV o andra kunniga

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

En liten fråga till BBQV o andra kunniga

Inlägg av Punkster »

Har precis fått hem min muddis från Knedys sambeställning och har en liten idé om vad jag ska hitta på med den...

Har en vit p-bas-kopia som jag tänkte hitta på nåt kul med. Hur skulle det funka att fräsa ur den för en muddis i halsläge? Eller kanske stall? Vad är enklast? Kan jag gör det själv eller är någon sugen på att hjälpa mig? Är inte så händigt av mig. Vad skulle det kosta isf? Och skulle det blir bra rent ljudmässigt? Osv... Lite input vore trevligt...
/Linus
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag är inte rätt person, men jag tror att det är ganska bortkastat att sätta den i stalläge. De frekvenser mudbuckern är bäst att hantera hittar man närmre halsen. :wink:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

200071 skrev:Jag är inte rätt person, men jag tror att det är ganska bortkastat att sätta den i stalläge. De frekvenser mudbuckern är bäst att hantera hittar man närmre halsen. :wink:
ja, precis. jag hade antagligen satt den astight mot halsen eller i p-läge.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

hosse skrev:
200071 skrev:Jag är inte rätt person, men jag tror att det är ganska bortkastat att sätta den i stalläge. De frekvenser mudbuckern är bäst att hantera hittar man närmre halsen. :wink:
ja, precis. jag hade antagligen satt den astight mot halsen eller i p-läge.
Japp ingen tvekan.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Det vore snyggt att ha den i position som en vanlig P-mick men annars är Sheehan-sättet också kanon 8)
Bild
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

knedy skrev:Det vore snyggt att ha den i position som en vanlig P-mick men annars är Sheehan-sättet också kanon 8)
Bild
huva, den basen alltså!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Persa
Medlem+
Inlägg: 691
Blev medlem: tor 09 aug 2007, 19:37
Ort: Örebro

Inlägg av Persa »

Om du ska lämna bort jobbet så kan jag varmt rekomendera Sleipner Guitars eftersom du bor i Örebro. Han tog 275:- för att fräsa för en j-pickup. Mycket trevligt bemötande och den var färdig över en helg.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Persa skrev:Om du ska lämna bort jobbet så kan jag varmt rekomendera Sleipner Guitars eftersom du bor i Örebro. Han tog 275:- för att fräsa för en j-pickup. Mycket trevligt bemötande och den var färdig över en helg.
Låter mkt bra det. Har någonstan i bakhuvudet att Sleipner ligger nånstans vid sjukhuset. Ska kolla upp det lite mer...
/Linus
Skriv svar