Ibland blir man trött !!! Pot-strul....

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Ibland blir man trött !!! Pot-strul....

Inlägg av whatawaste »

Suttit och fixat med min Charvel LP och tänkte slänga i ett EMG P/J - set. Sagt och gjort. Lödde fel.....lödde fel.....lödde rätt !!! :D

Sen skulle jag BARA sätta i pottarna i hålen och inser till min fasa att de är för korta.... :evil:

VARFÖR KOLLADE JAG INTE DET TIDIGARE ???? :roll: :cry:

Nu sitter jag med en bas i molekyler. ( Ja, halsen åkte av av bara farten och fick sig en dust med slippapper.... )

Vem säljer 25K´s pottar i Sthlm över disk imorrn ?

Funderar på att lacka om bottenplattan till stallet till svart för att matcha mickarna, och köpa nya stämmisar...bra ide´ ?
dereborn

Inlägg av dereborn »

Stevie Klasson korsningen götgatan/st paulsgatan
LH förstärkarservice i Nacka
4 sound folkungagatan (jo, faktiskt!)
Paul Guy Guitars
Arne Arvidson
Halkan

Alla ovanstående finns på nätet/telefonkatalogen, och alla ovanst borde ha potar. Lycka till!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Musikaffärer med stort utbud, brukar ha potar hemma. Annars kan du beställa från GMF :D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Tackar !

GMF orkar jag inte vänta på. Beställde 20 st mickskruvar för tre veckor sen i min lokala musikaffär som skulle ta dem från GMF. Inte hört ett smack. DEM måste jag också komma ihåg att köpa imorrn....och rattar om det finns. Kanske stämskruvar också....och strap-locks.

Blev visst en lång inköpslista, bara för att pottarna var fel. :lol:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

whatawaste: Varför snackar du inte med GMF direkt istället? Dom gånger jag beställt har grejerna legat i brevlådan dagen efter. Men nu har du ju musik affärer i närheten av dig så whatever...
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Ibland blir man trött !!! Pot-strul....

Inlägg av Danne »

whatawaste skrev: Funderar på att lacka om bottenplattan till stallet till svart för att matcha mickarna, och köpa nya stämmisar...bra ide´ ?
Om det är krom i nuläget bör nog det blästras bort. Lack har svårt att fästa på krom.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

knedy skrev:whatawaste: Varför snackar du inte med GMF direkt istället? Dom gånger jag beställt har grejerna legat i brevlådan dagen efter. Men nu har du ju musik affärer i närheten av dig så whatever...
Främst för att jag känner damen (!) i affären och gick förbi...

Blir nog att beställa ett lass från tysken eller Warwick så man har lite junk hemma. Alltid saknar man nån skruv eller pryttel när man håller på....

....men basen måste bli klar imorrn, så en tripp till stan och leta blir det iaf. GMF är ju också så dyra. :wink:
Skriv svar