Hjälp med el.

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Riskaka
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 20 sep 2009, 18:23

Hjälp med el.

Inlägg av Riskaka »

Hej Alla glada basister.
Jag har en del problem med min warwick corvette. Jag f'år en massa störningar, typ lysrör och annat skit som finns i barer när man är ute och lirar. Har även lite i replokalen men det funkar att repa. Jag har haft dessa i stort sätt sedan jag köpte basen för skitlänge sedan men då var det så lite att det inte störde. det har blivit värre med åren så jag bytte elektroniken till semor dunkan och behöll orginalmickarna. (skulle funka enligt beskrivningen). Jag tror att jag inte monterat det rätt eller så är det mickarna som inte är som de ska. Vad jag behöver är en guru på östkusten som kan hjälpa mig helst men kan tänka mig att åka längre om det behövs. Vet ni om någon så får ni gärna tipsa mig. Jag har provat att lira på en fender 4 gen am pro och de blir tyst som i graven men jag gillar inte att lira på den men måste ha den på spelningar iaf. Det vore underbart om min bas kunde bli lika tyst som den.

Det andra problemet är min topp. Jag har en bugera 300 watt rör top som helt plötsligt slutade fungera. Nä vi kom till repan och skulle starta upp så var den död, funkade repet innan. vore bra om jag kunde få tips för den med. Jag vet att kvaliteten varierar med bugera men de är ju billiga. Har varit bra ljud förutom störningarna då.

Störningarna beror inte på den topp då jag provat flera olika med samma resultat.

/Peter
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hjälp med el.

Inlägg av bjelkeman »

These Goto 11 har en bra kille som kan fixa elektroniken. I Stockholm.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Riskaka
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 20 sep 2009, 18:23

Re: Hjälp med el.

Inlägg av Riskaka »

Köpte nya mickar "Bartolini 59J1" och monterade dem. Nu är den så tyst att jag kan sitta framför datorn utan att det hörs några missljud alls. Vi får se hur det låter i replokalen.
Skriv svar