Amerikanerna är snabba asså...

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Amerikanerna är snabba asså...

Inlägg av blackparkas »

Auktionen slutade 21/5 och jag hämtade den här nu på förmiddagen:

Bild

Fender -62 RI CIJ


Men kan någon förklara vad det är för pengar jag betalar till posten!?
Jag betalar frakten direkt till företaget, sedan betalar jag moms + tull på 226 kr när jag hämtar ut paketet, men då har Posten lagt på 100 spänn i speditionsavgift?!
Helt fantastiskt värdelöst...
Här betalar man för frakt till Sverige, så får man ändå betala 50% av frakten från Staterna för frakten inom Sverige... Posten suger kobajja så till den milda grad att... ja... jag vet inte vad.


Skitschysst hals är det dock!
Den blev lite för dyr må jag säga, men men..
Vi får se om den får sitta på Aerodynekroppen så länge...
Senast redigerad av blackparkas den tis 27 maj 2008, 12:12, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Japp, posten och tullverket är ena riktiga banditer. :x


Blir nog en jäkligt cool Fender det där, för det blir ju en Fender ändå. :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Fin bild på dig där i fönstret! :D

(Trevlig hals också!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, såg att jag kom med på bild också, tevligt!
Och så ser ni vad fint och städat det är på mitt skrivbord också!

Kan bli en cool Fender absolut... men jag hade ju velat ha matching HS på den.... men det kommer jag inte lacka på den här halsen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Nä, det finns det Allpartshalsar och sånt till!
Vad är det för hals?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Nä, det finns det Allpartshalsar och sånt till!
Vad är det för hals?
Det är en Fenderhals!

:D

En -62 Reissue snidad i Japan.

I MINT condition kan jag tillägga...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

[quote="Randy "SilverBack&"]De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:[/quote]

Jobbar du på posten eller?

Om det är som du säger så borde de göra ett bra mycket bättre jobb med att förklara vad de tar betalt för. Folk som råkar ut för avgiften upplever den bara som ocker och ingenting annat.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:
Jobbar du på posten eller?

Om det är som du säger så borde de göra ett bra mycket bättre jobb med att förklara vad de tar betalt för. Folk som råkar ut för avgiften upplever den bara som ocker och ingenting annat.[/quote]


+1

Jag tycker det är helt värdelöst...

Det är ju förstås en "smidig service" som du säger men jag vill gärna veta vad det är jag betalar för...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

blackparkas skrev:I MINT condition kan jag tillägga...!
Usch då, ja men det går nog att fixa till. :)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

200071 skrev:Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
sanna ord!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

criss skrev:
200071 skrev:Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
sanna ord!
Absolut.
Men det är inte för mycket begärt att berätta att då blir det 226 kr i tull och moms och så har vi en avgift på si och så mycket....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

200071 skrev:Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
Jag har ingenting emot det.
Men i detta fall hade Parkas redan betalt porto från staterna. Anledningen till att han då ska betala ännu mer till posten här hemma också känns fortfarande svårmotiverad, du betalar ju inte en avgift för att ta emot ett brev eller vykort någon redan betalat porto för, eller hur?

Om det nu är så att det är en avgift för att de sköter förtullandet åt dig så kan det vara läge att förklara det mycket tydligare. Parkas är inte den första person jag känner som blivit förbannad på denna avgift.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

grattis till en grym hals!
blev den dyr? (jag har en ganska ful lagning i min egen hals(obs- bashals) efter en vild bröllopsfest förra sommaren.)
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

blackparkas skrev:
criss skrev:
200071 skrev:Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
sanna ord!
Absolut.
Men det är inte för mycket begärt att berätta att då blir det 226 kr i tull och moms och så har vi en avgift på si och så mycket....
sant, sant
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

criss skrev:
blackparkas skrev:
criss skrev:
200071 skrev:Jag tycker folk som jobbar på posten med att ta emot en massa konstiga paket från hela världen, ser till att det är rätt grejer till rätt ställe, hanterar förtullningen, sorterar det till rätt slutdestination och levererar den så nära hem som möjligt också har en viss rätt att få en liten lön i alla fall...
sanna ord!
Absolut.
Men det är inte för mycket begärt att berätta att då blir det 226 kr i tull och moms och så har vi en avgift på si och så mycket....
sant, sant
Det håller jag naturligtvis med om också. Dessutom tar Schenker bara 50:-...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

criss skrev:grattis till en grym hals!
blev den dyr? (jag har en ganska ful lagning i min egen hals(obs- bashals) efter en vild bröllopsfest förra sommaren.)
Runt 1700 tror jag det blev med tull, moms, frakt och postens avgifter... :D

Snabb leverans som sagt, reliablefender tror jag säljaren heter på Ebay.com
Säljer massor med nya och lätt beggade prylar till Fender-yxor.
Både halsen och Aerodynekroppen kommer därifrån.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Schysst hals.
Ta inte med den till Bandyfesten 2008 bara, det låter inte som en bra kombo.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Finfin hals det där, bred och fin :thumbsup:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Tompa
Medlem+
Inlägg: 717
Blev medlem: sön 10 dec 2006, 23:39
Ort: Trosa

Inlägg av Tompa »

[quote="Randy "SilverBack&"]De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:[/quote]

Är denna "servicekostnad detsamma som "speditionsavgift"?

Om inte, vad är då speditionsavgift och tillkommer den alltid, även om man skickar med t. ex. UPS?
Tompa
________________
Fender, Wal, Höfner, Yamaha, Mabass, Bjärton etc.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Tompa skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:
Är denna "servicekostnad detsamma som "speditionsavgift"?

Om inte, vad är då speditionsavgift och tillkommer den alltid, även om man skickar med t. ex. UPS?[/quote]

Det är samma sak.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]De 100 pistolerna som Posten tar i avgift är en servicekostnad för att de tagit hand om förtullandet av din vara. En rätt överkomlig summa för en smidig service :wink:
Jobbar du på posten eller?

Om det är som du säger så borde de göra ett bra mycket bättre jobb med att förklara vad de tar betalt för. Folk som råkar ut för avgiften upplever den bara som ocker och ingenting annat.

+1

Jag tycker det är helt värdelöst...

Det är ju förstås en "smidig service" som du säger men jag vill gärna veta vad det är jag betalar för...[/quote]

Jag håller med om att de borde kunna specifisera vad de tar betalt för. Men samtidigt tycker jag att de gör rätt som tar ut en avgift för det som de är ålaggda att göra, nämligen att tulla det vi köper in i landet...för vi själva skulle ju aldrig göra det :wink:
Skriv svar