För lång väntetid - vad kan jag göra?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

Halloj!

Nu har det gått 487 dagar sedan jag gjorde min beställning/betalning på tre pedaler från ett halvkänt, brittiskt företag. Jag har tjatat och frågat med jämna mellanrum vad som händer, haft ganska bra tålamod. Fått svar i stil med "förlåt, dom är redo att skickas i veckan", säkert runt tio gånger nu. En gång bad jag om pengarna tillbaka. Då fick jag erbjudandet att få tillbaka en del av pengarna som ersättning för den långa väntetiden, samt en extra pedal gratis. Det kändes schysst, tyckte jag. Detta var 2 februari (ett halvår sedan). Har skrivit på den officiella facebook-sidan ett par gånger, så att andra skulle kunna se det, men det har tagits bort direkt och jag har fått meddelande med ursäkt och att dom ska höra av sig dagen därpå om situationen, vilket dom inte gjort. Kan jag göra någonting mer?!
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

Äsch, behöver ju inte hymla med vilket märke det handlar om, så att ingen annan går i samma fälla. Gojira Pedals: https://www.facebook.com/GojiraFX" onclick="window.open(this.href);return false;

Hittade detta på TalkBass nu: http://www.talkbass.com/threads/custome ... s.1012859/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkar vara fler som har liknande erfarenheter. Dumt av mig att betala i förskott kanske, men jag tyckte att det verkade tillräckligt seriöst... Skulle egentligen bara ha en pedal, men det var påskerbjudande 50% rabatt, så jag tog två. Och så var det 3 för 2. Så jag tog tre. Skulle kanske hajjat till där...
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Roger Hedin »

Tyvärr, Simon, du får nog känna dig blåst. Billigt blir oftast dyrt. Med lite tur får du dina pedaler vad det lider, hoppet är det sista som överger en. Jag skulle nog räkna bort dem och OM de dyker upp se dem som en julklapp...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

Roger Hedin skrev:Tyvärr, Simon, du får nog känna dig blåst. Billigt blir oftast dyrt. Med lite tur får du dina pedaler vad det lider, hoppet är det sista som överger en. Jag skulle nog räkna bort dem och OM de dyker upp se dem som en julklapp...
Jo, får hoppas på det bästa, men jag räknar inte med någonting längre. Fick dock ett meddelande idag att ett paket skickades i lördags. Tvivlar på att det stämmer, men vi får se.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av TDHP »

Hur mycket pengar handlar det om?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

TDHP skrev:Hur mycket pengar handlar det om?
£150 (ca 1750kr). Det var kanske inte 50% rabatt när jag tänker efter, tror att det var 25%. Strunt samma. Skulle få tillbaka £50 (ca 550kr) och en extra pedal, som bara den säljs för £150... :roll:
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av strummer »

Fan vad surt hoppas du får prylarna till slut!
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

strummer skrev:Fan vad surt hoppas du får prylarna till slut!
Håller tummarna.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av hitman »

Hade det varit en svensk leverantör hade det varit rätt så lätt, då hade du haft rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Men det blir knepigt att få till juridiken i ditt fall, även om England är med i EU och du säkert har lika rätt enligt brittisk konsumentlagstiftning.

Jag hade ändå provat att skicka ett rekommenderat kravbrev (inte mail, alltså) till dom där du artigt kräver att de levererar pedalerna + kompensation inom en vecka, om inte att de återbetalar dina pengar + ränta inom en vecka, och att om detta inte sker så kommer du vidta juridiska åtgärder.

Sedan brukar jag straffa stygga leverantörer genom att skriva skit om dom på deras Facebooksidor, det stressar dom nå´t oerhört >:-)
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Simon »

Efter 1 år, 7 månader och 8 dagar får jag pengarna tillbaka. Jag är nöjd med det, efter allt. Inte lika nöjd med Gojira Pedals. :)
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Eagle Hazze »

Skönt att de till sist ordnade upp det. Tack för varningen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av Bullen »

Vilka lökiga svin. Sprid så mycket skit du kan om dem, skit ska skit ha.
Undrar hur man tänker när man driver ett sånt företag. "Hmm jag vet, låt oss sälja pedaler som är dyrare än genomsnittet på marknaden, sen jävlas vi så mycket vi kan med kunderna och i slutändan så får de inte ens produkten som kanske ändå lindrat det hela lite om kunden ändå gillade vad de fick."
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: För lång väntetid - vad kan jag göra?

Inlägg av strummer »

Simon skrev:Efter 1 år, 7 månader och 8 dagar får jag pengarna tillbaka. Jag är nöjd med det, efter allt. Inte lika nöjd med Gojira Pedals. :)
Jag missade detta, grattis får man väl säga, och tur kanske att det inte är någon direkt inflation att tala om:)
Kompressor, det är livet!
Skriv svar