Jag har ändrat mig!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Hågge »

TDHP skrev:
Hågge skrev:
TDHP skrev:Själv funderar jag på att köpa en ny bil och gå över den med slägga, fil och saltvatten så den ser så där härligt använd ut!
Den får så mysig mojo då! :D
:D Ja helt sjukt på något vis.
Men måste säga att jag tycker det endast är Fender- basar som funkar som fuskrelicerade/ tokslitna. Detta beror ju givetvis på att man i 30års tid matats med bilder på hjältar med schletna fender-basar. Har sett relicerade HD:s, motorcyklar, som varit ganska snygga faktiskt. Sörjer ironiskt nog ett lite nytillkommet av mig åsamkat bältesskrap på min Big Al.
Ja, alla är vi olika! :)
Jag fattar inte "shabby chik" eller vad det heter heller.
Först måla en stol så den blir fin, sen slipa ner den så den ser ut som innan igen? Varför göra nåt alls då?
Det där med hojarna är lite samma sak som instrument.
För mig är en RIKTIG "Rat-rod" en hoj med ÄKTA patina som har tillkommit under många års användande.
Visst kan ett "Rat-rod-bygge" se ballt ut, men fejk är ändå fejk. ;)



Men alla får i vanlig ordning tycka som dom vill och vara lyckliga med det. :)

Håller med i allt :) Men står just nu på två ben i denna viktiga fråga. Frågar mig också, på ett väldigt ytligt plan: är det ett gubbtecken att börja digga
"fejkrelic" ? eller är det snarare så att det är gubbigt, i negativ bemärkelse, att vara emot? För 5år sedan blev jag övertalad av min Sambo och en Jeansförsäljare att slå till på ett par rejält färdigslitna brallor. Och till min stora förvåning så kände jag mig ganska salt i dessa när jag väl brutit ner den mentala spärren och mina principer i frågan :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av TDHP »

Hågge skrev:
TDHP skrev:
Hågge skrev:
TDHP skrev:Själv funderar jag på att köpa en ny bil och gå över den med slägga, fil och saltvatten så den ser så där härligt använd ut!
Den får så mysig mojo då! :D
:D Ja helt sjukt på något vis.
Men måste säga att jag tycker det endast är Fender- basar som funkar som fuskrelicerade/ tokslitna. Detta beror ju givetvis på att man i 30års tid matats med bilder på hjältar med schletna fender-basar. Har sett relicerade HD:s, motorcyklar, som varit ganska snygga faktiskt. Sörjer ironiskt nog ett lite nytillkommet av mig åsamkat bältesskrap på min Big Al.
Ja, alla är vi olika! :)
Jag fattar inte "shabby chik" eller vad det heter heller.
Först måla en stol så den blir fin, sen slipa ner den så den ser ut som innan igen? Varför göra nåt alls då?
Det där med hojarna är lite samma sak som instrument.
För mig är en RIKTIG "Rat-rod" en hoj med ÄKTA patina som har tillkommit under många års användande.
Visst kan ett "Rat-rod-bygge" se ballt ut, men fejk är ändå fejk. ;)



Men alla får i vanlig ordning tycka som dom vill och vara lyckliga med det. :)

Håller med i allt :) Men står just nu på två ben i denna viktiga fråga. Frågar mig också, på ett väldigt ytligt plan: är det ett gubbtecken att börja digga
"fejkrelic" ? eller är det snarare så att det är gubbigt, i negativ bemärkelse, att vara emot? För 5år sedan blev jag övertalad av min Sambo och en Jeansförsäljare att slå till på ett par rejält färdigslitna brallor. Och till min stora förvåning så kände jag mig ganska salt i dessa när jag väl brutit ner den mentala spärren och mina principer i frågan :D
Jag skulle, som iaf semi-gubbe, säga att det är rätt gubbigt att INTE gilla relic! :)
Men som sagt, whatever makes your boat flow! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Hågge »

Shit!! Nu måste den här gubben dra och jobba, 47 på torsdag. Är hemma och käkar lunch och försvann in PB:s förföriska värld.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av TDHP »

Det blir lätt så! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av magnusb »

vad härligt att allt går att jämföra med bilar, ALLT!

:)
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av TDHP »

Ja, eller motorcyklar.
De är som livet självt! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av BB3000S »

Hågge skrev:
blackparkas skrev:
Hågge skrev:Hm... spännande.. Kan ju vara Stealth:en som låg på blocket :hmm: Men nu har man ju något att se fram emot :)

Hm... eller är det den där röda LTD:n med svart skalle?
Stealth:en känns inte riktigt "BB300".... :D

Mm... den rackarn kan det ju också vara såklart! fast... njae..mm... tror inte det. Och inte Stealth:en säger du, och du har säkert bättre koll på vad Mr BB3000 diggar. Ja det här blir intressant :D
Mmm, mellan dom två så vore LTD'n en klockren BB-bas, men nej nej nej den är det inte! :)
För att gå lite on topic iaf så är det inte frågan om nån direkt relic heller.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Roger Hedin »

Det enda jag gillar skavt är ren.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Roger Hedin »

Hågge skrev:Jag gillar numera "fabriksskavda" basar. Det bara kom liksom.. :shock: Men jag tror att det är "Scott divines" bas som bearbetat min hjärna. Jag var sen på bollen när det gäller "fabriksskavda" jeans också. Ja ja så kan det gå...så nu är det bara ut å jaga.
Bild
Avfälling!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Hågge »

Roger Hedin skrev:
Hågge skrev:Jag gillar numera "fabriksskavda" basar. Det bara kom liksom.. :shock: Men jag tror att det är "Scott divines" bas som bearbetat min hjärna. Jag var sen på bollen när det gäller "fabriksskavda" jeans också. Ja ja så kan det gå...så nu är det bara ut å jaga.
Bild
Avfälling!
Jag vet! Jag vet! :oops: :( :shock: Men jag kan bara inte rå för det, och man ska ju vara ärlig :( fast jag VET att det är FEL..
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Peavey Dude »

Tycker det är synd att Scott ALLTID använder den där jewla P-basen nuförtiden. Visst, till och med jag tycker den är rätt snygg men fy fan vad P-bas med flats är uttjatat och tråkigt :)

Tycker att han ska använda sina Overwater-basar istället, och inte bara OW-jazzen.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Elfström »

Peavey Dude skrev:Tycker det är synd att Scott ALLTID använder den där jewla P-basen nuförtiden. Visst, till och med jag tycker den är rätt snygg men fy fan vad P-bas med flats är uttjatat och tråkigt :)

Tycker att han ska använda sina Overwater-basar istället, och inte bara OW-jazzen.
Ja jag tycker som du.. att Overwater basarna låter fan så mycket bättre.
:tummenupp:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Sv: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Phear »

Elfström skrev:
Peavey Dude skrev:Tycker det är synd att Scott ALLTID använder den där jewla P-basen nuförtiden. Visst, till och med jag tycker den är rätt snygg men fy fan vad P-bas med flats är uttjatat och tråkigt :)

Tycker att han ska använda sina Overwater-basar istället, och inte bara OW-jazzen.
Ja jag tycker som du.. att Overwater basarna låter fan så mycket bättre.
:tummenupp:
Håller nästan halvt med på en punkt. Scott kan spela på sina andra basar och skänka P-basen till mig. :) Den har ett skönt "GONK"-sound som jag inte är van att höra. Gissar på att det sitter tunna flats på den? Har aldrig testat flats men det kommer. :)
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av Eagle Hazze »

En och annan relicad jänkare har man sett, åker omkring en här på sommaren med tom en höbal på taket. Antaratt den klarar besiktning ua
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av hitman »

TDHP skrev:Själv funderar jag på att köpa en ny bil och gå över den med slägga, fil och saltvatten så den ser så där härligt använd ut!
Den får så mysig mojo då! :D
Köp min istället, fågelskit har bränt fast i lacken och när jag försökte få bort så repade jag den. Sedan skulle mina svågrar flytta en släpkärra på svärmors tomt och rammade min förardörr. Och för att göra reliceringen fulländad så satt frun och dottern i bilen och diskuterade skräckfilm för nå´t år sedan, när någon sade "Belsebub" så sprack framrutan!

:twisted:
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jag har ändrat mig!

Inlägg av TDHP »

hitman skrev:
TDHP skrev:Själv funderar jag på att köpa en ny bil och gå över den med slägga, fil och saltvatten så den ser så där härligt använd ut!
Den får så mysig mojo då! :D
Köp min istället, fågelskit har bränt fast i lacken och när jag försökte få bort så repade jag den. Sedan skulle mina svågrar flytta en släpkärra på svärmors tomt och rammade min förardörr. Och för att göra reliceringen fulländad så satt frun och dottern i bilen och diskuterade skräckfilm för nå´t år sedan, när någon sade "Belsebub" så sprack framrutan!

:twisted:
Den kommer jag aldrig att ha råd med, det där är ju ÄKTA relic! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar