Det är kul med gig

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Det är kul med gig

Inlägg av bassace »

Röj på bröllopsfest ikväll :-)

Bild
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Det är kul med gig

Inlägg av Per »

Break a leg!

Själv tycker jag inte det ska bli särskilt roligt ikväll.
Förkyld sedan en vecka och gigade igår. Efter att ha tvingat mig igenom första set körde vi 500 miles några låtar in i andra. På första höga tonen i det första "da de latta" vek sig stämbanden och det lät som en rap ungefär. Låten efter kom jag precis igenom. Bara att lägga ner. De andra fick sjunga resten.

Sovit länge, käkat chili, värmt upp försiktigt och konstaterat att jag saknar ungefär en kvint på toppen. Nu ska jag riva ingefära och kolla igenom vilka låtar man vågar försöka med. Tur att man inte är ensam sångare åtminstone.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Det är kul med gig

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Break a leg!

Själv tycker jag inte det ska bli särskilt roligt ikväll.
Förkyld sedan en vecka och gigade igår. Efter att ha tvingat mig igenom första set körde vi 500 miles några låtar in i andra. På första höga tonen i det första "da de latta" vek sig stämbanden och det lät som en rap ungefär. Låten efter kom jag precis igenom. Bara att lägga ner. De andra fick sjunga resten.

Sovit länge, käkat chili, värmt upp försiktigt och konstaterat att jag saknar ungefär en kvint på toppen. Nu ska jag riva ingefära och kolla igenom vilka låtar man vågar försöka med. Tur att man inte är ensam sångare åtminstone.
Bafucin är skitbra! Före och under gig helst.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Det är kul med gig

Inlägg av Per »

Bafucin har jag inte käkat sen de försökte slå i mig på apoteket att det var samma sak som Benzokain (salig i åminnelse). Ingefära slår det med hästlängder.
Gårdagen gick (efter noggranna förberedelser och avvägt repertoirval, se ovan) faktiskt bättre. Nu gäller återhämtning tills nästa gång.
Tack i alla fall! :vinkar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Det är kul med gig

Inlägg av fieldflower »

Jag har testat ingefära men tyckte inte det gjorde nån nytta alls.

Bafucin däremot har hållit mig flytande ett antal gånger.
Minns speciellt en gång då jag kom igenom 55-60 trubadurlåtar trots rejäl förkylning (snöt upp en hel toarulle den eftermiddagen och kvällen).
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Det är kul med gig

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:A:Jag har testat ingefära men tyckte inte det gjorde nån nytta alls.

B:(snöt upp en hel toarulle den eftermiddagen och kvällen).
A: För svag lösning.
B: Been there, done that - but I throw the t-shirt.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25744
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Det är kul med gig

Inlägg av fieldflower »

Well, man funkar väl olika kanske...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Det är kul med gig

Inlägg av Body&Soul »

Flytande alvedon, sippas lååångsamt.
Skriv svar