1st annual PB gettogether!

Prata om övriga saker som rör bas-världen

Helg eller inte helg?

Jag kommer, om det ligger på en HELG
9
30%
Jag kommer, om det INTE ligger på en HELG
1
3%
spelar ingen roll - jag kommer!
20
67%
 
Antal röster: 30

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:Geddy: Håll käften. Gå och fila banden på OLP:n eller nå´t, terapi lär göra dig gott..
;)
Den är så fixad å fin så!
Skulle behöva ett plektrumskyddämne till Jazzen att fila på istället.
Du är ju nästan i Gävle! :)

Javisst, spotta ut taggtråden bara och käka lite pepparkakor så ska jag fundera på att hjälpa dig nästa gång jag har ärenden söderöver.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

tommeh skrev:jag vill att vi rekryterar tjejbasister till forumet och får dem att komma till meetinget, för det finns väl inget hetare än en tjej som plonkar på en bas 8)
Inga brudar! Män gör saker tillsammans!! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:Geddy: Håll käften. Gå och fila banden på OLP:n eller nå´t, terapi lär göra dig gott..
;)
Den är så fixad å fin så!
Skulle behöva ett plektrumskyddämne till Jazzen att fila på istället.
Du är ju nästan i Gävle! :)

Javisst, spotta ut taggtråden bara och käka lite pepparkakor så ska jag fundera på att hjälpa dig nästa gång jag har ärenden söderöver.... ;)
Har du gått och blivit samhällsanpassad, Parkas?
Du gillar inte att munhuggas längre?
Jag som tyckte det började bli riktigt skoj att leka Johannes. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev: Javisst, spotta ut taggtråden bara och käka lite pepparkakor så ska jag fundera på att hjälpa dig nästa gång jag har ärenden söderöver.... ;)
Och jag erbjöd mig faktiskt att plocka upp Göteborgsalstret åt dig....
och att köra den till Sthlm dessutom! *påminner*
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev: Javisst, spotta ut taggtråden bara och käka lite pepparkakor så ska jag fundera på att hjälpa dig nästa gång jag har ärenden söderöver.... ;)
Och jag erbjöd mig faktiskt att plocka upp Göteborgsalstret åt dig....
och att köra den till Sthlm dessutom! *påminner*
Jaja, ok då, men det gjorde du ju helt för egen vinning, för att få klämma på Victoryn! (som jag inte ens själv kommer ihåg hur de kändes, bara att jag då tyckte de var grymma...)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

jag fick förresten idé...

vi kan ha ett test där alla får testa samtliga pedaler som är medtagna.. ex. distpedaler/overdrivepedaler och sedan röstas den bästa pedalen fram... varför inte?
jag tror inte alla har fått chans att spela på alla pedaler som finns så det kan vara en ögonöppnare.
innan man köper alla pedaler som finns på postorder..bara för att testa hur dom låter.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag köpte en BassIQ som jag gärna testat innan :D
Får se om den kan komma till användning, annars lär den bli till salu ganska så snart...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

macahan skrev:jag fick förresten idé...

vi kan ha ett test där alla får testa samtliga pedaler som är medtagna.. ex. distpedaler/overdrivepedaler och sedan röstas den bästa pedalen fram... varför inte?
jag tror inte alla har fått chans att spela på alla pedaler som finns så det kan vara en ögonöppnare.
innan man köper alla pedaler som finns på postorder..bara för att testa hur dom låter.
Kan vi inte koppla in ALLA distpedaler samtidigt? :D Så får någon ta med sig sin absolut sämsta lilla skitförstärkare som man kan offra, så drar man på ALLA på max ställer sig på behörigt avstånd, kopplar in förstärkaren i en jordfelsbrytare och sen får vi se hur länge högtalaren klarar sig 8)
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

FreCKo skrev: Kan vi inte koppla in ALLA distpedaler samtidigt? :D Så får någon ta med sig sin absolut sämsta lilla skitförstärkare som man kan offra, så drar man på ALLA på max ställer sig på behörigt avstånd, kopplar in förstärkaren i en jordfelsbrytare och sen får vi se hur länge högtalaren klarar sig 8)

Gö dä lö!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Bra idé och en himla massa trevligt tjat. Finns det plats för en seniorhörna också med folk som spelar på normalstämda basar med 4 strängar, använder korta axelband så man når ned till basen utan att knäcka en allt stelare rygg, har en personlig relation till den klassiska lyrikstrofen "dragspel och bas" och som har börjat inse att det finns något som heter pension?

Lev väl
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

blackparkas skrev:Jag köpte en BassIQ som jag gärna testat innan :D
Får se om den kan komma till användning, annars lär den bli till salu ganska så snart...
Samla ihop ett gäng funkiga herrar och spela Bootsycovers, då inser du hur bra den är! :wink:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Lovart skrev:Bra idé och en himla massa trevligt tjat. Finns det plats för en seniorhörna också med folk som spelar på normalstämda basar med 4 strängar, använder korta axelband så man når ned till basen utan att knäcka en allt stelare rygg, har en personlig relation till den klassiska lyrikstrofen "dragspel och bas" och som har börjat inse att det finns något som heter pension?

Lev väl
På det här stället finns det plats för alla.
Det är det som gör PrataBas så unikt!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Lovart skrev:Bra idé och en himla massa trevligt tjat. Finns det plats för en seniorhörna också med folk som spelar på normalstämda basar med 4 strängar, använder korta axelband så man når ned till basen utan att knäcka en allt stelare rygg, har en personlig relation till den klassiska lyrikstrofen "dragspel och bas" och som har börjat inse att det finns något som heter pension?

Lev väl
Aldrig fel med dragspel och bas ;)


Bild



Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

mikkejohansson skrev:
Själv hoppas jag Matte får med sig NS:en... :)
Kommer jag så kommer den med. Den är så liten så det är lätt att släpa på!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

å mera dragspel och bas, men då har man ju fyllt gubbe ckså...


Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Det känns tryggt att fler lirat med dragspelsgänget. Passar bara dagen in så kommer jag.

lev väl
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Lovart skrev:Det känns tryggt att fler lirat med dragspelsgänget. Passar bara dagen in så kommer jag.

lev väl
Har även jag spelat ibland ihop med dragspel och gammeljto.
Är ganska intressant måste jag säga.
Har inte använt 10:an i något sådant sammanhang än, men 5.an förstås...
Kanske ska ta 10:an nästa gång bara för kul?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Fett!!
Kan jag så kommer jag helt klart, måste bara checka av tider för simskola (min dotters, jag kan) m.m. först.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Har inte hört Johannes i denna tråd något, bangar du min Kubb-utmaning?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev: Sen så borde du, bara för Johannes skull, ha haft med "NÄ! Jag hänger bara här för att gnälla, inte för att jag gillar er eller vill träffa er!" som val...
blackparkas: Jag hänger här bara för att gnälla, inte för att jag gillar er eller vill träffa er så jag måste dessvärre tacka nej till kubbutmaning och medverkan i basträffen men jag tar gärna en öl i Stockholm någon annan gång, hör av dig när du skall hit på ännu en musikaffärsturné.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Lätt!

Men lite tråkigt tycker jag att du inte kommer till Hälsingeskogarna.... Hehe...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Nja, det finns ju åtminstone tre människor här inne som verkar vilja se mig död så jag stannar nog hemma. Folk som skall fram och prata allvar på fyllan klarar jag mig utan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Folk som skall fram och prata allvar på fyllan klarar jag mig utan.
Om jag lovar att vara oseriös då? Jag dricker dessutom inte...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:Jag dricker dessutom inte...
Samma här.


Förresten så grafen, du har väl inte varit så aktiv i den här tråden heller?



Johannes: Kiss and make up säger jag bara. Vi är ju i stort sett bästisar trots våra groll ;)

(Är du osams med grafen också?)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar