Noter på pdf?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Noter på pdf?

Inlägg av mikkejohansson »

Har lyckats samla ihop en hel del "real books" och "fake books" i pdf-format, plus en del annat kul...sitter ni och klämmer på några kul noter som vi kan trade-a :) ?

Givetvis har jag bara noter utan copyright så det är helt lagligt. Hmmm. (Så antipiratbyrån slipper bry sig)

Går ju dela via ex msn, om inte nån sitter på en tfp-server nånstans...
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Noter på pdf?

Inlägg av Matte »

Du skulle nog dreggla över min samling storbandsarr på pdf....... 8)
Realbooks och liknande har jag troligen det mesta, men du kan ju testa och PM:a en lista så kan du få en i retur!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jag sitter på en hel del pop/rock-plank/arr. Det mesta är kompskisser med viktiga lines och soundinfo, samt liten blåssektion till de flesta låtarna.

Real/fake books-dvd:n har jag också. EN bra feature jag fick tag på var en registerfil, som talar om i vilken/vilka böcker en specifik låt finns. Skönt. Har en gammal (fysisk) "Slick Book" också!

Intresserad av Bb (även Eb) Real/fake/slick books samt real vocal books.

Arr/plank som jag gjort själv delar jag gärna med mej av!
Andras kan vi diskutera.
PM:a mej så kollar vi om vi kan hjälpas åt!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Ojoj, som man ropar får man svar!

Vi skulle hittat oss en ftp att dela med oss av arr då kanske...det man nu kan tänka sig dela med sig av. De flesta fake books/real books är ju inte copyrightskyddade vad jag vet så...hmm.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Jag har nog ett par i Bb och realbook i song variant med (både papper och PDF). Så vill du ha så är det bara hojta så ska jag leta på dem!
Skriv svar