?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: MEn seriöst, man kan väl inte ta ifrån honom att han är teknisk...
Johooodå...
Ok.
Jag tyckte det verkade som han hade koll på tekniken iaf. Men känslan. vars är den?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: MEn seriöst, man kan väl inte ta ifrån honom att han är teknisk...
Johooodå...
Jo, men det är han som uppfunnit varmt vatten :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Man kan väl kalla honom tekniskt driven, men om man inte gör något vettigt med det så spelar det ju ingen roll. En stråkensemble med lite flashiga bassolobravader emellanåt går fetbort för mig (mja, solobravader i allmänhet).
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Måhända teknisk men fruktansvärt dålig timing.

Han kunde lika gärna berättat en rolig historia när kvartetten hade paus. Det hade passat lika bra. Eller bättre.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

groovyjr skrev:Hur det låter!?
APBALLE!!!
kunde inte sagt det bättre själv 8)

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: MEn seriöst, man kan väl inte ta ifrån honom att han är teknisk...
Johooodå...
:D
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

När jag har läst intervjuer med Magnus har han framstått som en mycket trevlig, välformulerad och genommusikalisk kille. Men det här var ju helt enkelt inte alls bra. Teknik i alla ära, men ryktet säger att det ska till lite mer för att göra bra musik.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Samma här. Han gör sig bra i text. Men en sak kan vi ju inte ta ifrån honom. Det krävs en väldig massa balls att göra en sån grej som det där symfoniorkestergigget.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Ja jag vet inte vad jag skall säga...konstnärliga ambitioner i all ära, men när självinsikten brister - som jag tycker det gör här - blir det oändligt pinsamt... Jag tycker synd om honom på något märkligt vis.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Tycker grundidén är bra; stråkkvartett och elbas.
Och så länge de spelar ihop fyller det ju sin funktion. Mer sånt!
Men att börja hamra på som en 17-åring som suttit och övat i en vecka
för att gå in på Musikbörsen och visa var skåpet ska stå...
Som nå´n skrev: hur tänker han då?

Jag hörde 1 timmesprogrammet i P4 där Thomas Tengby intervjuade MR och jag blev impad
av hans seriositet och ödmjukhet. Men självdistansen verkar det vara sämre med.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Tycker också synd om karln.

Kontrast kan funka... typ ritchie blackmores revolt mot London symphony orchester anno 1969.
Han toksolade ju hur länge som helst efter orkesterintrot bara för att de hade känts sig mobbad av gubbarna i orkestern under repitionerna. Stackars Sir Malcom letade frenetiskt i notpappren och undrade vad den långhårige slyngeln höll på med :D
Men det var då som sagt... knappast en revolt nu för tiden utan bara pinsamt.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Det här är ju oxå showoff, men med skilnaden att det svänger.
http://www.youtube.com/watch?v=T_QcACpK_9o
DuneTune kan jag fortfarande spela i sömnen. :)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Geddy_Lee skrev:Det här är ju oxå showoff, men med skilnaden att det svänger.
http://www.youtube.com/watch?v=T_QcACpK_9o
DuneTune kan jag fortfarande spela i sömnen. :)
Ååh! Smörigt keyboardljud. Allt var inte dåligt back in the days :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, det bär emot att såga mannen då han verkar vara en guldkille på alla sätt men det är så dåligt på alla fronter (ja, även tekniskt) att det skär i kroppen.

Men det kanske väger upp att han dragit in sjusiffriga belopp på sitt spelande samt att tiotusentals människor tycker nåt helt annat än jag...
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Geddy_Lee skrev:Jag hörde 1 timmesprogrammet i P4 där Thomas Tengby intervjuade MR och jag blev impad
av hans seriositet och ödmjukhet. Men självdistansen verkar det vara sämre med.
Ofta är det ju så att det en del säger inte alltid limmar med det de gör. Då blir det lätt att det kan klassas som hyckleri. Lite väl tungt ord kanske, men det är det jag kommer att tänka på...uppenbarligen är vi många som både suckar och skrattar lite besvärat åt "det inträffade".
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

GrafZeppelin skrev:Ja, det bär emot att såga mannen då han verkar vara en guldkille på alla sätt men det är så dåligt på alla fronter (ja, även tekniskt) att det skär i kroppen.

Men det kanske väger upp att han dragit in sjusiffriga belopp på sitt spelande samt att tiotusentals människor tycker nåt helt annat än jag...
Framgång och massor av dineros kan ju i o f s få de flesta att tappa perspektivet på tillvaron... :lol:
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

daionsavage skrev:Har han blivit kompis med Yngwie? :shock:

....annars så är det lite tråkigt att höra det här, killen fick hjältestatus i min värld då jag läste att han turnerat i sydamerika och skänkt all förtjänst till ett barnhem.
Som någon tidigare nämnt så verkar det ju inte vara det minsta fel på Magnus presonlighet. Han verkar ödmjuk, seriös och ha bra koll på musikteorin m.m. - ja en Svärmorsdröm på det planet :wink:

Har aldrig träffat honom så jag vet inte men är ganska säker på att det stämmer. Men tyvärr håller inget av det här även om vissa delar är okej!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:Ja, det bär emot att såga mannen då han verkar vara en guldkille på alla sätt men det är så dåligt på alla fronter (ja, även tekniskt) att det skär i kroppen.

Men det kanske väger upp att han dragit in sjusiffriga belopp på sitt spelande samt att tiotusentals människor tycker nåt helt annat än jag...
Hahaha... , håller med. Han är patetisk, men ni skulle sett hans Mercedes! Den största (och fulaste) och dyraste på marknaden. Stog parkerat på min parkeringsplats för ett par veckor sedan. Han är som sagt mycket trevlig man och mycket tråkig basist... (Ni som känner mig, säg inget till Magnus - han vet inte att det är jag som är Califen).
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar