är man någonsin....

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+
Inlägg: 1725
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 13:36

Re: är man någonsin....

Inlägg av b_luthman »

daionsavage skrev:Nöjd med en spelning?

Själv har jag fått svårare och svårare att inte gräma mig över misstagen som alltid inträffar.
det beror på om du menar med den egna insatsen eller med alltihop. det är sällan jag är nöjd med precis allt. jag är oftast nöjd med mig själv, inte för att vara självgod. men jag spelar fel då o då, men det brukar inte vara något som hörs. oftast är det ljudet eller scenen jag är missnöjd med. jag gillar mkt utrymme att sprattla runt på.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

daionsavage skrev: Men sedan så är det ännu mer: jag vill ha bra publikkontakt, jag vill se glada (eller åtminstonde engagerade) ansikten i publiken.
Kom hit upp och spela, applådbältet går vid polcirkeln. Det är många som vittnat om en jättetrist och oengagerad publik som efter giget kommit fram och berättat hur fantastiskt bra det var!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

För mig är det tre faktorer som sitter ihop för att en spelning ska kännas lyckad:

1. Hur låter det?
2. Hur kul har vi?
3. Hur kul har publiken?

I den första punkten har man ju lite olika krav beroende på vad giget innebär. Är det ett covergig på en polares ölmarinerade födelsedagsfest så är jag nöjd om det svänger, folk lirar i rätt tonart och börjar och slutar spela någorlunda samtidigt. Men om vi spelar med vårt eget band på ett stort ställe dit många kommit för att höra våra originallåtar så är ju kraven lite högre än så.

punkt två och tre behöver kanske ingen närmare förklaring.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Svensson skrev:
daionsavage skrev: Men sedan så är det ännu mer: jag vill ha bra publikkontakt, jag vill se glada (eller åtminstonde engagerade) ansikten i publiken.
Kom hit upp och spela, applådbältet går vid polcirkeln. Det är många som vittnat om en jättetrist och oengagerad publik som efter giget kommit fram och berättat hur fantastiskt bra det var!
I Finland får man var nöjd om nån märkte att man var där...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

TDHP skrev:
Svensson skrev:
daionsavage skrev: Men sedan så är det ännu mer: jag vill ha bra publikkontakt, jag vill se glada (eller åtminstonde engagerade) ansikten i publiken.
Kom hit upp och spela, applådbältet går vid polcirkeln. Det är många som vittnat om en jättetrist och oengagerad publik som efter giget kommit fram och berättat hur fantastiskt bra det var!
I Finland får man var nöjd om nån märkte att man var där...
Skriker dom inte HYVÄ!!! HYVÄ!!!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar