Sthlm Vol. 2

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Sthlm Vol. 2

Inlägg av blackparkas »

Håhåjaja...

Då ska det strax bli avresa, far norrut imorgon någon gång... och ingen bas har det blivit.

Något riktigt spännande hittade jag dock på Halkans...
Bakom disken stod det ett gäng basar, isärplockade och fula... bla så skymtade jag 3 st (!) telebashuvuden....
Kikade som hastigast, Halkan själv var inte där och han som stid där var inte direkt sugen på att visa dem.
En var ett rent ihopplock.
Den ena stod det 1968 på en lapp och den 3:e stod det 1967...
Kikade på den som det stod 68:a på då den var mest komplett.
Serienumret började på 24 och slutade på 92 vill jag minnas, men är inte säker.
Säkert ihopplock det med, men dock så hade båda de två jag klämde på riktigt sköna halsar.
Värt att kolla upp kanske om någon är ute efter något dylikt.


Min andra upplevelse jag tänkte förmedla här ikväll var en encounter m en Mex-P-bas som var helt gudomlig...!
En laxrosa... el Fiesta Red kanske, jag vet inte, 50´s P-bass som hängde på 4 sound (fd Estrad..). Fantastiskt trevlig känsla i den basen måste jag säga, skiljer sig enormt mot andra mex-basar jag testat, priset skiljer sig också iofs.... Men är det någon som vet av en till salu så hojta till.



Ja... förutom att Sirap har godaste frukosten i stan så har jag nog inget att tillägga, ska ut till Ropsten och hämta bilen och lyssna på Dream Theaters nya skiva nu....


Sen ska jag inte prata med Skit-Johannes och Skit-Frecko något mer, tydligen så hade man för mycket att göra för att ha en liten stämma på stan... (Grafen ljög iofs säkert om att han var i Malmö så han är en skitstövel han med....)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

:)

Classic 50's basen är Fiesta Red, och en riktig skönhet eller hur?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Skivan är helt okej. Dock är Scenes from a Memory fortfarande bäst i världen.
Gäst

Re: Sthlm Vol. 2

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:(Grafen ljög iofs säkert om att han var i Malmö så han är en skitstövel han med....)
Jag ljög inte men en skitstövel är jag allt! ;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe, baktaleriet om Pratabasstockholmarna var naturligtvis med glimten i ögat, men det förstod ni ju så det är bra! :D


Svarte Jack: Hann bara lyssna på 1,5 spår och då lät det väldigt tråkigt måste jag säga... 2:a spåret var väl hyffsat men första var riktigt tråkigt... kanske växer m tiden...
Menar du att du tycker Scenes From a Memory-skivan är bäst av deras alster?
Hm, intressant!!
Håller inte riktigt med, men den är riktigt bra.

Micke: Ja, den var riktigt trevlig, både att titta på och spela på!! Vill tro att de på Estrad (hehe) är duktigare på att hålla sina basar i speldugligt skick än vad praktikanterna på Jam är...
Men den Classic 50´s var riktigt askalastrevlig!
Ska hålla ögonen öppna efter en beggad sådan, men Fiesta Red vet jag dessvärre inte om det blir... iofs så får det bli det som dyker upp isf.
Den kändes så rätt i halsen, rätt justerad och.. ja... den var kanon att spela på...!
Testade för kul en "vanlig" mex-P-bas där att jämföra med, och det skiljde sig MKT från de andra ex:en jag spelar på, bättre justerad, dock så var den inte i närheten av 50´s classic:en...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

JAG SOV!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:JAG SOV!!!
Jojo... säkert...
Snubbla iväg till Halkans nu och kolla in de där asen till telebasar som står där bakom i en hög...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:JAG SOV!!!
Jojo... säkert...
Snubbla iväg till Halkans nu och kolla in de där asen till telebasar som står där bakom i en hög...!
Äh, jag har redan en Tele!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:JAG SOV!!!
Jojo... säkert...
Snubbla iväg till Halkans nu och kolla in de där asen till telebasar som står där bakom i en hög...!
Äh, jag har redan en Tele!
Jag vet... men det kan ju inte skada med fler?
Du kanske får rabatt och kan köpa lös en billigare än mig eftersom du är från stan.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

FRÅN STAN? Jag är från Öxabäck, Västergötland. Population 900 varav 300 bor i byn, resten i skogen. Jag tillhör nog topp 5 när det gäller att vara bonnigast på pratabas.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jaja... petitesser, du bor i sthlm idag iaf... iofs IDAG bor jag också i sthlm.
Frugans farmor och farfar har en lägenhet som står tom på somrarna på Surbrunnsgatan vid Hard Rock Cafe, klart man utnyttjar den ibland...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jaja... petitesser, du bor i sthlm idag iaf... iofs IDAG bor jag också i sthlm.
Frugans farmor och farfar har en lägenhet som står tom på somrarna på Surbrunnsgatan vid Hard Rock Cafe, klart man utnyttjar den ibland...
FEEEEST!
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Jaja... petitesser, du bor i sthlm idag iaf... iofs IDAG bor jag också i sthlm.
Frugans farmor och farfar har en lägenhet som står tom på somrarna på Surbrunnsgatan vid Hard Rock Cafe, klart man utnyttjar den ibland...
Nu lär du ju inte sitta kvar på internet-cafét eftersom klockan är halv fyra på morgonen men om du råkar läsa det här innan du drar så måste jag rekommenera ett bra ställe på just Surbrunnsgatan. Prova brunchen på Sirap, fantastiskt bra. Ta menyn med blåbärspannkakor.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sen ligger det en bra akupunktör på Surbrunnsgatan 61 ifall du vill ha nålar i dig!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:Jaja... petitesser, du bor i sthlm idag iaf... iofs IDAG bor jag också i sthlm.
Frugans farmor och farfar har en lägenhet som står tom på somrarna på Surbrunnsgatan vid Hard Rock Cafe, klart man utnyttjar den ibland...
Nu lär du ju inte sitta kvar på internet-cafét eftersom klockan är halv fyra på morgonen men om du råkar läsa det här innan du drar så måste jag rekommenera ett bra ställe på just Surbrunnsgatan. Prova brunchen på Sirap, fantastiskt bra. Ta menyn med blåbärspannkakor.

Hm, jag tror jag nämnde det i någon tråd att vi drog bästa frukosten (brunchen) ever på sirap i måndags tror jag :D
Frugan gillar stället så man får haka på, men det är GRYMT gott skit där!
Tog just den m blåbärspankakor, scrambled eggs, bacon... mmmmmumma!
De måste ha typ Rosèpeppar el. nå´t i äggröran, skitgott!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Aaah, kul. Jag har ätit exakt samma där många gånger. Dessvärre ligger det en bit från där jag bor så det blir inte så ofta.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Aaah, kul. Jag har ätit exakt samma där många gånger. Dessvärre ligger det en bit från där jag bor så det blir inte så ofta.
Vart bor du Johannes?
Om man får fråga... :D
Blir garanterat en brunch där nästa gång vi är i stan också.
Ganska behändigt att låna lägenhet på Surbrunnsgatan, gångavstånd överallt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Nära Skanstull på Kungliga Södermalm.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bara två kvarter från min första lya i Stockholm faktiskt. Minnen minnen...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Söder is the shit....!
Fast det blir dessvärre inte så mycket söder nuförtiden.
Det blir Skivhögen och ibland English Shop vid Medis se´n är det back to Drottninggatan som gäller... är ju Super-Turist nu...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Börjar faktiskt bli lite trött på Söder, har bott här i 9 år. Funderar på att byta så småningom om jag hittar något bra byte.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Börjar faktiskt bli lite trött på Söder, har bott här i 9 år. Funderar på att byta så småningom om jag hittar något bra byte.
Andra sidan söder!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Börjar faktiskt bli lite trött på Söder, har bott här i 9 år. Funderar på att byta så småningom om jag hittar något bra byte.
Surbrunnsgatan!
Där är det mysigt!
Frugans kusin hade en lägenhet på surbrunnsgatan som låg längre upp mot valhallavägen, den var otroligt mysig!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Annars kan jag rekommendera ett eget etage på Strandvägen eller kanske en fin villa i Diplomatstaden?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:Annars kan jag rekommendera ett eget etage på Strandvägen eller kanske en fin villa i Diplomatstaden?
Hehehe....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar