1st annual PB gettogether OFF

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:BP = Buttplug :D:D:D:D
Då blir ju BP helt plötsligt något positivt! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Är det vanligt med buttpluggar i säter eller??
Aldrig att jag skulle göra en koppling på BP till den betydelsen..
Däremot BP som i macken med grön och gul logga..

Ni har säker förkortningar som passar in på OW, RW, CAR, LPB mm också.. erkänn..

påminner mig förresten om det brittiska uttrycket att snika en cigg..
"can i bum a fag?"
Användarvisningsbild
EA
Medlem+
Inlägg: 738
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 13:49

Inlägg av EA »

Fick en sån rolig vidarebefordrad e-post av en kompis just nu…
Skulle inte vara förvånad om halva befolkningen har redan sett den men jag tyckte att det kan vara lite roligt att posta den här…
:)
2 juni


TILL ALLA ANSTÄLLDA


Det är med stor glädje jag informerar er att företagets årliga midsommarfest ska firas med utegrillning vid Hällens Badplats den 20 juni.
Vi arrangerar med bord och stolar, utebar, salladsbuffé och en tvåmansorkester kommer att spela mysiga sommarsånger under aftonen.


Dags att koppla av och njuta av kvällen! Ni kan se fram emot att möta vår VD som kommer att vara lekledare och även ansvara för att midsommarstången kläs.

Ni får gärna ta med egen snaps - företaget står för fritt vin, öl och alkoholfritt!

Jag önskar er och era familjer en härlig midsommar!


Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor

-----------------------------

3 juni

TILL ALLA ANSTÄLLDA

Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra icke-svenska kollegor. Med tanke på att vårt midsommarfirande grundar sig på ogudaktig asatro, så har vi beslutat oss för att kalla vårt möte "våravslutning". Som en följd av detta kommer det varken att finnas en majstång eller sjungas några snapsvisor.

Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.

Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor



-----------------------------

4 juni


TILL ALLA ANSTÄLLDA

Efter påstötningar från en medlem i Anonyma Alkoholister kommer vi att ha ett "torrt" bord. Det kommer därför endast att serveras alkoholfritt vin och lättöl till buffen. Med tanke på de löneförhandlingar som just genomförts har facket lagt in en intervention om medtagande av egen snaps.


De anser det vara ett hån mot de lägst avlönade medarbetarna att känna sig tvingade till att ta med egen snaps. Därför kommer det att vara förbjudet att ta med sig egen starksprit.

Tina Johansson
Ansvarig för personalforskning

-----------------------------





8 juni



TILL ALLA ANSTÄLLDA

För att tillfredsställa alla avdelningens medlemmar i "Weight Watchers" kommer vi att ställa ett bord ett stycke från grillen. Dessutom kommer en mobil toalett att ställas ut för de två som väntar barn. Jag har
beslutat att bögar får sitta bredvid varandra. Lesbiska kvinnor behöver dock inte sitta bredvid bögarna, utan får ett bord för sig själva. Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt bord! Är ni nöjda nu?

Tina Johansson
Ansvarig för dårhuset

-----------------------------

10 juni

TILL ALLA ANSTÄLLDA

Efter samtal med några medarbetare så kommer vi att skydda icke-rökare för rökare och placera rökar- respektive ickerökarbord i varsin ände av badplatsen. Alternativt placeras rökarna i ett alldeles eget, tättslutande tält. Som ett annat alternativ finns möjligheten att sätta alla icke-rökare
i livräddningsbåten ute på sjön!

Tina Johansson
Ansvarig för förtryck av personal

-----------------------------

11 juni

TILL ALLA ANSTÄLLDA

Vegetarianer! Jag har bara väntat på er! Jag struntar fullkomligt i om det passar er eller inte: Vi kommer att grilla!!! Om ni vill får ni gärna flyga upp till månen för att den 20 juni kunna sitta så långt bort som möjligt från "dödsgrillen", som ni kallar det. Njut av salladsbuffén och käka råa tomater! Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär dem, jag har hört det. Där fick ni!

Jag önskar er alla en urusel midsommar.

Slampan från tredje våningen

-----------------------------

15 juni

TILL ALLA IDIOTER PÅ AVDELNINGEN



Frågan från miljövännerna om varför vi måste förbränna organiskt material och förstöra ozonskiktet när vi grillar var droppen! Jag fullkomligt skiter i er midsommar!!! Gör va fan ni vill. Sup er fulla och kola av!!!

Tok-Tina

-----------------------------



16 juni

TILL ALLA ANSTÄLLDA

Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att Tina Johansson är på bättringsvägen. Det skulle uppskattas mycket om ni hjälper till och skickar många "krya på dig"-kort till avd. 32, Psykologiska rehabiliteringen här i stan. Ledningen har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest den 20 juni.
Ni får ledigt denna eftermiddag på företagets bekostnad.

Fredrik Lindfors
Tillförordnad ansvarig för personalfrågor




--------------------------------------------------------------------------------





DANIEL BLOEMBERG
Formgivare/Webbdesigner

Konkret Affärskommunikation AB Kaptensgatan 6 114 57 Stockholm
Direkt 08-545 667 55 Växel 08-545 667 50 Fax 08-660 15 14
http://www.konkret.se
Glad midsommar!
I live and I learn!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

hahahahaha... så sant, man kan inte anpassa till alla..
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:
Svensson: Körde du med 4:10 utväxling och öppen vevhusventilation samt 3" avgassystem?
Nja... jag är lite skeptiskt att åka längre sträckor måste jag säga, inte förrän den är "klar".... kommer troligtvis inte hinna byta bromsskivorna på den iaf.... :(
2,5" system med en liten "rakt igenom" burk på varje system. Bromsskivkor Bah.. kom igen nu. Jag hade lite behagligare bakaxelutväxling men vaddå, 860 km, var har du mellan Bollnäs och Bergsjö? Du har väl inte bilen för att ragga runt korvis?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:
Svensson: Körde du med 4:10 utväxling och öppen vevhusventilation samt 3" avgassystem?
Nja... jag är lite skeptiskt att åka längre sträckor måste jag säga, inte förrän den är "klar".... kommer troligtvis inte hinna byta bromsskivorna på den iaf.... :(
2,5" system med en liten "rakt igenom" burk på varje system. Bromsskivkor Bah.. kom igen nu. Jag hade lite behagligare bakaxelutväxling men vaddå, 860 km, var har du mellan Bollnäs och Bergsjö? Du har väl inte bilen för att ragga runt korvis?

Jag har bilen för att rita lakrits på Statoil-parkeringen 8)


Bara att erkänna, jag är för bekväm av mig för att glida runt Hälsingland i oljeavgaser och känna att framvagnen rasar lös vilken sekund som helst... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag bara retas men det vet du ju :lol:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

macahan skrev:påminner mig förresten om det brittiska uttrycket att snika en cigg..
"can i bum a fag?"
Eller svensken i symfoniorkestern på turné i England:

I am the first fagott and I have a problem with my ass (Ab) hole...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Eller den där "foggert-about-it"-snubben på semester:

There was only a knife on de table and i wanned a fook,
so i said to de waitress that i wanned a fook an de table
and she said you don´t fook on de table you son on a bitch.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Geddy_Lee skrev:Eller den där "foggert-about-it"-snubben på semester:

There was only a knife on de table and i wanned a fook,
so i said to de waitress that i wanned a fook an de table
and she said you don´t fook on de table you son on a bitch.
"Italian man in Malta" heter den nog :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar