Blackparkas vs. Makten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

marcbass skrev:Då har du bara en sak till o strida för.
Va skönt!

Grattis igen!
Ja, jag tänker strida mot att människor blir anklagade för brott de inte begått. Är inte det bra?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Makten skrev:
marcbass skrev:Då har du bara en sak till o strida för.
Va skönt!

Grattis igen!
Ja, jag tänker strida mot att människor blir anklagade för brott de inte begått. Är inte det bra?
Jätte bra!
Satsar du på att bli politiker eller?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:Jag försöker låta bli men kan inte.
Jag blir lätt (nej mycket) chockerad när jag läser mångas oförmåga att försöka förstå vad "den andre" egentligen säger! Ni skäller som vettvillingar och kallar folk för idioter och börjar vilja skjuta folk till och med när ni egentligen tycker likadant i en hel del av frågorna. Bara för att ni inte tar er tid att försöka förstå vad den andra egentligen säger.
Sätter man sig ner i lugn och ro och läser vad ni skriver och vad ni har för åsikter så är det inte mycket som skiljer. Bråket beror till 95 % på att det finns så olika personligheter, med olika sätt att uttrycka sig, med mycket olika blandningar av logik och känslor. När den ene pratar teoretiskt och logiskt så drar en annan igång hela känsloregistret.
Jag blandar inte in några åsikter om de olika frågor som diskuteras. Det jag tycker är intressant är att anstränga mig för att vara en åskådare. Då ser man vilken sorglig sandlådestrid det blir och hur korkade annars vettiga människor blir när de inte ens riktigt förstår argumenten de angriper.
Jamen tack. Vad mysigt.
Hur många gånger ska jag behöva förklara att jag förstår precis hur Makten menar, men jag tycker inte det är ok för det??
Hur mycket logik och hur mycket Makten än brer på om hur naturligt det är med pedofili så är det ni som inte förstår vad jag pratar om.
Teori och Logik hör inte hemma i en diskussion ang Pedofili, Våldtäkter.
Försök förklara för en våldtagen kvinna, eller ett barn som precis fått runka av sin frabror, att det var bara en snubbe med avvikande sexuell dragning.

Så länge det finns folk som tycker Pedofili är något naturligt, om än onormalt, så kommer dett fortsätta. Det kommer ändå fortsätta, men om alla tar avstånd istället, skulle det kunna hända något i det här patetiska landet där vi inte bryr oss om varandra för 5 öre.


Våldtäkt är ju en dels sexuella dragning, de klarar inte av annat. Så det måste ju vara ok det med.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

marcbass skrev:Jätte bra!
Satsar du på att bli politiker eller?
Nä, det skulle jag aldrig orka. Jag skulle nog inte passa bland PK-maffian heller för den delen.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

Kan vi inte låsa denna tråden?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Och jag ätnkte precis skriva att där hade vi en sak att ta lärdom av U-länderna istället för tvärtom.
Skulle man bli skjuten i knäna för att man misstänks för pedofili så skulle det bli bra mycket svårare att få tag i sån´t där skit och därefter färre barn som blir drabbade.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Makten skrev:
marcbass skrev:Jätte bra!
Satsar du på att bli politiker eller?
Nä, det skulle jag aldrig orka. Jag skulle nog inte passa bland PK-maffian heller för den delen.
PK-Maffian??
Pedokuk-Maffian! ;)

Sorry den blev för grov, sa Pedofilen.. :oops:
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Hur mycket logik och hur mycket Makten än brer på om hur naturligt det är med pedofili så är det ni som inte förstår vad jag pratar om.
Men jösses, när har jag påstått att det är naturligt? Om du läser lite bättre så har jag skrivit precis motsatsen.
Teori och Logik hör inte hemma i en diskussion ang Pedofili, Våldtäkter.
Blanda inte ihop pedofili med våldtäkter. Det är två helt olika saker. Precis som heterosexualitet och våldtäkter.
Försök förklara för en våldtagen kvinna, eller ett barn som precis fått runka av sin frabror, att det var bara en snubbe med avvikande sexuell dragning.
Varför det? Det var ju en våldtäktsman, som givetvis bör låsas in omedelbart.
Så länge det finns folk som tycker Pedofili är något naturligt, om än onormalt, så kommer dett fortsätta. Det kommer ändå fortsätta, men om alla tar avstånd istället, skulle det kunna hända något i det här patetiska landet där vi inte bryr oss om varandra för 5 öre.
Hur mycket du än vill så kan du inte ändra en persons sexuella läggning.
Våldtäkt är ju en dels sexuella dragning, de klarar inte av annat. Så det måste ju vara ok det med.
Känner du många pedofiler, eller hur vet du att de inte klarar av annat? Tydligen klarar de flesta av det, eftersom vi inte har hundratusentals våldtäktsmän inriktade på barn i landet.
Senast redigerad av Makten den tis 04 sep 2007, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tyst.
Prata inte.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Det är fel att utnyttja nån sexuellt, det kan alla hålla med om.

Hur tror du det skulle kännas att vara attraherad av barn? Du skulle med största sannolikhet veta att det du känner är fel och det är inte direkt något man pratar vid matbordet om då bara tanken anses av många som ett brott.
Det finns säkert massor med människor som går och känner dom känslorna men vågar inte söka hjälp eftersom dom då skulle klassas som, det jag tycker, är det lägsta som finns.
Så antingen går man och hatar sig själv resten av livet eller ger efter till sina begär.
Dom förtjänar vård lika mycket som alla andra, före något händer.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

knedy skrev:Det är fel att utnyttja nån sexuellt, det kan alla hålla med om.

Hur tror du det skulle kännas att vara attraherad av barn? Du skulle med största sannolikhet veta att det du känner är fel och det är inte direkt något man pratar vid matbordet om då bara tanken anses av många som ett brott.
Det finns säkert massor med människor som går och känner dom känslorna men vågar inte söka hjälp eftersom dom då skulle klassas som, det jag tycker, är det lägsta som finns.
Så antingen går man och hatar sig själv resten av livet eller ger efter till sina begär.
Dom förtjänar vård lika mycket som alla andra, före något händer.
Tyst. Prata inte.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Detta verkar ju ha spårat ur riktigt ordentligt... :roll:

Tar själv helt avstånd från både pedofili, våldtäkt m.m. och visst är det en sjukdom som det dessutom råder delade meningar om det går att bota eller inte, i varje fall när det kommer till våldtäktsmän.

Men INGEN är skyldig enligt Sveriges Rikes Lag förrän motsatsen bevisats hur sjukt det än kan tyckas vara...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

knedy skrev:Det är fel att utnyttja nån sexuellt, det kan alla hålla med om.

Hur tror du det skulle kännas att vara attraherad av barn? Du skulle med största sannolikhet veta att det du känner är fel och det är inte direkt något man pratar vid matbordet om då bara tanken anses av många som ett brott.
Det finns säkert massor med människor som går och känner dom känslorna men vågar inte söka hjälp eftersom dom då skulle klassas som, det jag tycker, är det lägsta som finns.
Så antingen går man och hatar sig själv resten av livet eller ger efter till sina begär.
Dom förtjänar vård lika mycket som alla andra, före något händer.
Precis! (Jag la in fetstilen i citatet)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

groovyjr skrev:Detta verkar ju ha spårat ur riktigt ordentligt... :roll:

Tar själv helt avstånd från både pedofili, våldtäkt m.m. och visst är det en sjukdom som det dessutom råder delade meningar om det går att bota eller inte, i varje fall när det kommer till våldtäktsmän.

Men INGEN är skyldig enligt Sveriges Rikes Lag förrän motsatsen bevisats hur sjukt det än kan tyckas vara...

Det är ju så.
Det jag efterlyser är dock bara man bör kunna kräva att folk tar avstånd till pedofili. Att folk har så liberala åsikter om i det här fallet pedofili trodde jag inte existerade om jag ska vara ärlig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Det är ju så.
Det jag efterlyser är dock bara man bör kunna kräva att folk tar avstånd till pedofili. Att folk har så liberala åsikter om i det här fallet pedofili trodde jag inte existerade om jag ska vara ärlig.
Vad tror du att det tjänar till? Skulle någon som fötts med en viss läggning plötsligt bara ändra sig för att folk "tar avstånd"?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Det är ju så.
Det jag efterlyser är dock bara man bör kunna kräva att folk tar avstånd till pedofili. Att folk har så liberala åsikter om i det här fallet pedofili trodde jag inte existerade om jag ska vara ärlig.
Vad tror du att det tjänar till? Skulle någon som fötts med en viss läggning plötsligt bara ändra sig för att folk "tar avstånd"?
Om man skjöt honom i knäna skulle han nog passa sig för att utagera sin läggning iaf...
Eller skjöt av honom kulorna...


Se´n tror jag faktiskt inte man föds pedofil. Jag tror inte det.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Ingen här har någon särskilt liberal inställning till en utövande pedofil, det är jag helt övertygad om!
Däremot finns det en del som inser att det finns betydligt fler med en sådan läggning som aldrig har visat det ens för sina närmaste, än de odjur som man kan läsa om tidningen. De som inte gjort en fluga förnär (än mindre ett barn), kan och ska inte straffas, men med rätt omständigheter kanske dessa skulle kunna få hjälp/vård eller vad rätt ord egentligen ska vara så att de aldrig blir "utövare". Den med en sådan läggning som försöker få hjälp att hantera det borde förtjäna all respekt!


*edit* enligt statistiken skulle det kanske kunna finnas 5-25 potentiella pedofiler här på forumet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev: men med rätt omständigheter kanske dessa skulle kunna få hjälp/vård eller vad rätt ord egentligen ska vara så att de aldrig blir "utövare". Den med en sådan läggning som försöker få hjälp att hantera det borde förtjäna all respekt!

Det där kan jag hålla med om, men du uttrycker dig såpass mycket bättre än Makten.

Men att ha en så liberal inställning ändå som t.ex. Makten verkar ha, dte är aldrig bra.
Ju fler som tycker det är "ok" med pedofiler, bara de inte utagerar det, desto fler pedofiler kommer utagera sin läggning. Det är jag helt övertygad om.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Basister/forum kollegor.
Låt nu 200071:s ord sätta punkt i denna debatt.

Nu går jag och kramar min gravida hustru. :D

200071 skrev:Ingen här har någon särskilt liberal inställning till en utövande pedofil, det är jag helt övertygad om!
Däremot finns det en del som inser att det finns betydligt fler med en sådan läggning som aldrig har visat det ens för sina närmaste, än de odjur som man kan läsa om tidningen. De som inte gjort en fluga förnär (än mindre ett barn), kan och ska inte straffas, men med rätt omständigheter kanske dessa skulle kunna få hjälp/vård eller vad rätt ord egentligen ska vara så att de aldrig blir "utövare". Den med en sådan läggning som försöker få hjälp att hantera det borde förtjäna all respekt!


*edit* enligt statistiken skulle det kanske kunna finnas 5-25 potentiella pedofiler här på forumet.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Om man skjöt honom i knäna skulle han nog passa sig för att utagera sin läggning iaf...
Eller skjöt av honom kulorna...
Vilken bra idé hördu. Vi kanske ska skjuta knäna av alla invandrare också, eftersom de oftare begår brott? I rent preventivt syfte alltså.

Tillägg: Eller vänta nu, det finns ju inte ens något som pekar på att pedofiler oftare begår övergrepp än någon annan grupp. Det var ju ingen bra jämförelse.
Se´n tror jag faktiskt inte man föds pedofil. Jag tror inte det.
Vad du tror är helt irrelevant. Tror du att man inte föds till homosexuell heller? Om inte; vad baserar du misstanken om denna skillnad på?
blackparkas skrev:Men att ha en så liberal inställning ändå som t.ex. Makten verkar ha, dte är aldrig bra.
Ju fler som tycker det är "ok" med pedofiler, bara de inte utagerar det, desto fler pedofiler kommer utagera sin läggning. Det är jag helt övertygad om.
Jag är övertygad om att det inte blir någon skillnad, men att en mängd stackars satar slipper sitta och undra varför folk vill att de ska dö trots att de inte gjort något ont.

Tillägg: Nu går jag och slaggar, så vänta inte för länge på fler svar att hetsa upp er över. Natti.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Klopper skrev:Nu går jag och kramar min gravida hustru. :D
GRATTIS!

FAN VA SKOJ!!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

[quote="Klopper"]
Nu går jag och kramar min gravida hustru. :D

Niiice!

Det är mysigt m gravid fru, men se´n när monstren kommer ut så får man ta skydd..... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

marcbass skrev:
Klopper skrev:Nu går jag och kramar min gravida hustru. :D
GRATTIS!

FAN VA SKOJ!!!
Tackar!
ETA 19/1
Med tanke på musikintresset i familjen lär det bli en linedansande bassist! :D
gäst

Inlägg av gäst »

Satte jag igång allt det här med mitt inlägg om örhänget? Ungefär som Doc Brown säger till Marty McFly i Back to the future II: "The encounter could create a time paradox, the result of which could cause a chain reaction that would unravel the very fabric of the space-time continuum and destroy the entire universe!"

Jag tycker att alla borde läsa 200071s och Knedys inlägg, de förklarar allt väldigt bra.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Yeah. 200071 is the shit!
Låst