Blackparkas vs. Makten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Satte jag igång allt det här med mitt inlägg om örhänget? Ungefär som Doc Brown säger till Marty McFly i Back to the future II: "The encounter could create a time paradox, the result of which could cause a chain reaction that would unravel the very fabric of the space-time continuum and destroy the entire universe!"
En fjäril fladdrar i Amazonas och det regnar i Paris...
gäst

Inlägg av gäst »

Efter att ha läst lite i tråden så måste jag fråga en sak: Tycker ni som skrivit det verkligen att man skall skjuta icke aktiva pedofiler? Dvs pedofiler som känner en dragning till barn men som inte agerar, de som inte begår övergrepp mot barn utan bara har den dragningen. Makten poängterar flera gånger att han pratar om de icke aktiva men det verkar som att i stridens hetta så missar många det.
200071 skrev "Jag blir lätt (nej mycket) chockerad när jag läser mångas oförmåga att försöka förstå vad "den andre" egentligen säger! Ni skäller som vettvillingar och kallar folk för idioter och börjar vilja skjuta folk till och med när ni egentligen tycker likadant i en hel del av frågorna. Bara för att ni inte tar er tid att försöka förstå vad den andra egentligen säger." Det är en väldigt bra iaktagelse.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25747
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svarte_Jack skrev:Yeah. 200071 is the shit!
+1

Apropå om pedofiler föds med sin läggning är det väl hyfsad majoritet pedofiler som själva blivit utsatta för övergrepp i sin barndom och i många fall lever ut detta i egna övergrepp i vuxen ålder. Mycket sorgligt.
Kanske en starkare vårdapparat för barn som blivit utsatta kan minska problemen på längre sikt, men vården är väl kanske inte direkt på väg åt det hållet...

Johannes: +1. Det vore som att skjuta alla män för att de känt dragning till en kvinna som ej gått med på samlag, eftersom OM man levat ut det hade det varit våldtäkt. Eller kanske alla människor öht för alla andra konstiga saker som cirkulerar i gasbollen vi kallar medvetande, men som förnuftet talar om för oss inte är bra att leva ut.
De som känner dragningen till barn men klarar att stå emot skall inte skjutas utan hjälpas så gott det bara går!

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Parkas och Makten har bråkat färdigt. Nu tar vi oss alla en jävel och kollar igenom några avsnitt star trek!

(i mitt fall får en jävel vara en prilla)
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Ja så kan man ju inte låta bli fast man sagt att man inte ska skriva...

Jag förstår till 100% Maktens resonemang. Vissa människor blir av födsel eller social påverkan pedofiler("aktiva" eller "icke aktiva"), presumtiva seriemördare, våldtäktsmän, djursextyper(vad tusan det nu heter) etc. etc.

Självklart ska dessa människor inte dömmas, än mindre utsättas för pöbeln om de inte har begått brott det är ju bara fånigt att ens ta upp det till diskussion.

Problemet jag såg för sådär en 30-40 sidor sedan var när Makten buntar ihop dessa människor i samma klump som Homosexuella, jag vet inte om du Makten gör det medvetet för att provocera? Ibland undrar jag ärligt talat om du är på riktigt eller om du driver med oss. Din stil uppfattas av mig och jag tror av många fler som besserwissig, gåpåig, pettimeter-måttstocksmässig och okänslig medan du tycker att den är enbart logisk och rationell.

Jag får uppfattningen att du tycker att vi inte förstår ditt resonemang men skulle vi bara förstå dig så skulle vi också hålla med dig!?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Svarte_Jack skrev:Parkas och Makten har bråkat färdigt. Nu tar vi oss alla en jävel och kollar igenom några avsnitt star trek!

(i mitt fall får en jävel vara en prilla)
+1

..men inte f-n blir det Star Trec...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Svensson skrev:
Svarte_Jack skrev:Parkas och Makten har bråkat färdigt. Nu tar vi oss alla en jävel och kollar igenom några avsnitt star trek!

(i mitt fall får en jävel vara en prilla)
+1

..men inte f-n blir det Star Trec...


Det blir Vänner för min del *awwww* :hug: :hug:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev: 200071 skrev "Jag blir lätt (nej mycket) chockerad när jag läser mångas oförmåga att försöka förstå vad "den andre" egentligen säger! Ni skäller som vettvillingar och kallar folk för idioter och börjar vilja skjuta folk till och med när ni egentligen tycker likadant i en hel del av frågorna. Bara för att ni inte tar er tid att försöka förstå vad den andra egentligen säger."
Jag tror inte det är oförmåga.
Vissa människor lyssnar inte, utan väntar bara på en paus så man får säga sitt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:Precis, inget allvarligt.
Det värsta som hänt här på forumet måste val ha varit när parkas kallade mig för idiot för att jag tyckte hans skinnbrallor var fula och om det inte går längre än så så är ju detta rena söndagsskolan jämfört med många andra forum.
Haha!
Men man kan inte förkasta ett par skinnbrallor man aldrig sett!

Jag ska ha dem på bass n drum bara för det, men jag antar att Johannes inte vågar komma dit... :D
Oj, denna missade jag. Nej, jag kommer inte, inte för att jag inte vågar, varför skulle jag inte våga? Nej, dels så tror jag att jag spelar den helgen (enligt ett pm från Ralf, vet inte riktigt vilken datum det är) men den främsta anledningen till att jag inte går i år är samma anledning som alla andra år, jag tycker inte alls att det verkar vara så kul. Jag är inte så mycket för bashjälteri och jag misstänker att det förekommer sådant. Jag föredrar att kolla på band på klubbar.

Edit: Tar tillbaka det där om att "så är ju detta rena söndagsskolan jämfört med många andra forum". Kvällens diskussioner har ju tydligt bevisat motsatsen. En pedofildiskussion helt värdig http://www.flashback.info
Senast redigerad av gäst den ons 05 sep 2007, 02:19, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Johannes: Har du ring på pekfringret?
Det har Makten också. Kolla in:
http://www.youtube.com/watch?v=GkEQ_o4Qivo
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:Ja så kan man ju inte låta bli fast man sagt att man inte ska skriva...

Jag förstår till 100% Maktens resonemang. Vissa människor blir av födsel eller social påverkan pedofiler("aktiva" eller "icke aktiva"), presumtiva seriemördare, våldtäktsmän, djursextyper(vad tusan det nu heter) etc. etc.

Självklart ska dessa människor inte dömmas, än mindre utsättas för pöbeln om de inte har begått brott det är ju bara fånigt att ens ta upp det till diskussion.

Problemet jag såg för sådär en 30-40 sidor sedan var när Makten buntar ihop dessa människor i samma klump som Homosexuella, jag vet inte om du Makten gör det medvetet för att provocera? Ibland undrar jag ärligt talat om du är på riktigt eller om du driver med oss. Din stil uppfattas av mig och jag tror av många fler som besserwissig, gåpåig, pettimeter-måttstocksmässig och okänslig medan du tycker att den är enbart logisk och rationell.

Jag får uppfattningen att du tycker att vi inte förstår ditt resonemang men skulle vi bara förstå dig så skulle vi också hålla med dig!?

+1

Men ni verkar inte förstå att jag förstår vad Makten menar.
Och att just det som Svensson sedan skriver var problemet från början.
Och Makten förstår inte problemet och att man kan tycka det är konstigt, utan bara driver det hela vidare för att fortsätta diskussionen.
Så vem är det som är oförstående och inte kan lyssna?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

It takes two to tango...
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

...and a crowd...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:It takes two to tango...
Ja, du borde ju veta... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:It takes two to tango...
Ja, du borde ju veta... ;)
Dåtid, kära parkas. Nu för tiden är ju du chef, med Makten inte långt efter.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:It takes two to tango...
Ja, du borde ju veta... ;)
Dåtid, kära parkas. Nu för tiden är ju du chef, med Makten inte långt efter.
Hehe!
Annars då?
Kul att se dig hår igen måste jag säga!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Svensson skrev:Problemet jag såg för sådär en 30-40 sidor sedan var när Makten buntar ihop dessa människor i samma klump som Homosexuella, jag vet inte om du Makten gör det medvetet för att provocera?
Jag "buntar" inte ihop någon. Jag anser att pedofili medicinskt är mycket nära besläktat med homosexualitet, och det är jag inte ensam om att anse. Det är avvikande sexuella läggningar, inget mer med det. Att ni andra får sån panik av att jag ens jämför dessa företeelser beror antagligen på att ni så innerligt hatar pedofiler, men det är ju inte mitt fel.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

oj.. det här hade jag missat.. har helt hoppat över att läsa denna tråden.. tänkte att det var en slugfest mellan Parkas och Makten.. men inte...

Avvikande sexuella läggnignar.. hmmm... både pedofili och homosexualitet säger du... anser du att båda dessa avvikelser går att "bota"?? Att man kan få psykologhjälp för sin åkomma? Jag undrar detta i ljuset av att du kallar båda dessa företelser för avvikande.. mao har du en norm du utgår ifrån..
Hetrosexuella par och människor som inte tänder på barn .. något i den stilen?

EDIT: Ändrat säger till undrar..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Ulf
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 10:25
Ort: Hofors

Inlägg av Ulf »

Jag undrar om Parkas o Makten verkligen har läst inläggen av 200071 i detta ämne.
Har ni gjort det så finns ingen anledning att fortsätta tjafsa.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Liten skrev:anser du att båda dessa avvikelser går att "bota"??
Det anser jag ingenting om, eftersom bara den som har läggningen själv kan uttala sig om det. Antagligen går det inte.
Att man kan få psykologhjälp för sin åkomma?
Om det som i fallet pedofili leder till svårt lidande för pedofilen eller i värsta fall risk för övergrepp så är det väl vettigt att få hjälp, ja.
Jag undrar detta i ljuset av att du kallar båda dessa företelser för avvikande.. mao har du en norm du utgår ifrån..
Ja, normen är ju heterosexualitet. Observera nu mycket noga att jag INTE på något sätt påstår att avvikande sexualiteter är något fel med. Det är pedofilhatarna i denna tråd som vill få det till det, eftersom de själva hatar pedofiler och därför inte kan tänka sig att jämföra detta fenomen med homosexualitet.
Ulf skrev:Jag undrar om Parkas o Makten verkligen har läst inläggen av 200071 i detta ämne.
Har ni gjort det så finns ingen anledning att fortsätta tjafsa.
Om du har läst mina inlägg så inser du förhoppningsvis att jag inte "tjafsar".
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Makten skrev:
Svensson skrev:Problemet jag såg för sådär en 30-40 sidor sedan var när Makten buntar ihop dessa människor i samma klump som Homosexuella, jag vet inte om du Makten gör det medvetet för att provocera?
Jag "buntar" inte ihop någon. Jag anser att pedofili medicinskt är mycket nära besläktat med homosexualitet, och det är jag inte ensam om att anse. Det är avvikande sexuella läggningar, inget mer med det. Att ni andra får sån panik av att jag ens jämför dessa företeelser beror antagligen på att ni så innerligt hatar pedofiler, men det är ju inte mitt fel.
Jag har inte mycket till övers för pedofiler nej men jag har aldrig med ett ord nämnt att man ska skjuta knäskålarna av dem, vare sig de är "aktiva" eller "icke aktiva". Det är enligt min mening ren idioti att propagera för såna saker i ett civiliserat samhälle.

Sedan har det ju ingen som helst betydelse att man inte är ensam om att anse varken det ena eller det andra.

Du är på riktigt. Fascinerande.

Över och ut.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Svensson skrev:Jag har inte mycket till övers för pedofiler nej men jag har aldrig med ett ord nämnt att man ska skjuta knäskålarna av dem, vare sig de är "aktiva" eller "icke aktiva". Det är enligt min mening ren idioti att propagera för såna saker i ett civiliserat samhälle.
Vad skönt. :D
Sedan har det ju ingen som helst betydelse att man inte är ensam om att anse varken det ena eller det andra.
Kanske inte, men det finns faktiskt medicinska rapporter som stödjer detta. Jag ska senare se om jag hittar något om saken. Alltså att pedofiler och homosexuella neurologiskt skiljer sig från heterosexuella på samma vis. Och återigen; jag ser inget fel i det.
Du är på riktigt. Fascinerande.
Ja, varför skulle jag inte vara det? Jag är säker på att det finns kommunister, rasister, fascister och andra med avvikande åsikter på det här forumet också. Bara det att de inte vågar visa sig.
Jag planerar att även i fortsättningen säga precis vad jag tycker. :wink: Om det inte passar så går det bra att låta bli att läsa.

Tillägg: Se nu förresten hur jag jämförde mig själv med grupper jag tar avstånd ifrån. Vi är nämligen alla avvikande.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ulf skrev:Jag undrar om Parkas o Makten verkligen har läst inläggen av 200071 i detta ämne.
Har ni gjort det så finns ingen anledning att fortsätta tjafsa.

Men... jag har läst och jag har slutat tjafsat för länge sedan.

Svensson skrev:
Makten skrev:
Svensson skrev:Problemet jag såg för sådär en 30-40 sidor sedan var när Makten buntar ihop dessa människor i samma klump som Homosexuella, jag vet inte om du Makten gör det medvetet för att provocera?
Jag "buntar" inte ihop någon. Jag anser att pedofili medicinskt är mycket nära besläktat med homosexualitet, och det är jag inte ensam om att anse. Det är avvikande sexuella läggningar, inget mer med det. Att ni andra får sån panik av att jag ens jämför dessa företeelser beror antagligen på att ni så innerligt hatar pedofiler, men det är ju inte mitt fel.
Jag har inte mycket till övers för pedofiler nej men jag har aldrig med ett ord nämnt att man ska skjuta knäskålarna av dem, vare sig de är "aktiva" eller "icke aktiva". Det är enligt min mening ren idioti att propagera för såna saker i ett civiliserat samhälle.
Kan väl inte påstå att jag propagerar för det, men likväl som jag brukar säga att en som kör onykter borde skjutas i knäna tycker jag definitivt att hårdare tag mot åtminstone fällda pedofiler
Att skjuta en pedofil som inte är utagerande skulle väl vara svårt... även om jag emotionellt skulle vilja göra det.... alla utagerar på ett eller annat sätt. Om det så är gömda bilder i datorn eller spanande på grannpojkarna.

Det daltas för mycket i det svenska rättsväsendet. Blir man dömd till livstid, sätt dem då på livstid och inte 7,5 år...
Kör man full, hur i hela friden kan det komma sig att så många har kvar körkortet eller har möjlighet att ta om det bara någon månad efter?


Makten: Jag har slutat tjafsa med dig, övriga som vill fortsätta denna diksussion, go ahead, jag kommer fortsätta diskutera med er, men inte med Makten.
Senast redigerad av blackparkas den ons 05 sep 2007, 12:01, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Ulf skrev:Jag undrar om Parkas o Makten verkligen har läst inläggen av 200071 i detta ämne.
Har ni gjort det så finns ingen anledning att fortsätta tjafsa.

Men... jag har läst och jag har slutat tjafsat för länge sedan.
Men det här skrev du ju så sent som i morse:
"Och Makten förstår inte problemet och att man kan tycka det är konstigt, utan bara driver det hela vidare för att fortsätta diskussionen.
Så vem är det som är oförstående och inte kan lyssna?"
Låter som tjafs i mina öron, när man skriver dylika saker om tredje person. Fast vi kanske har olika uppfattningar om huruvida några timmar sedan är länge sedan eller inte. Står man och väntar på en buss som skulle kommit kl 9 i morse och den inte har kommit kl 12 så är det ju förvisso väldigt länge...

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av gäst den ons 05 sep 2007, 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:Vi är nämligen alla avvikande.
Brian: Look, you've got it all wrong! You don't NEED to follow ME, you don't NEED to follow ANYBODY! You've got to think for yourselves! You're ALL individuals!
The Crowd (in unison): Yes! We're all individuals!
Brian: You're all different!
The Crowd (in unison): Yes, we ARE all different!
Man in Crowd: I'm not...
The Crowd: Shhh!
Låst