Blackparkas vs. Makten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Låst
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Johannes skrev:
Svensson skrev:..och Sista färden är en ruggig film och jäkligt bra iaf när man såg den för läänge sedan. Big Fish känner jag igen, tror jag har sett den..
Tim Burton. Banjo-killen från Sista färden är med och spelar banjo i Big Fish också...
Åhå va cool, det hade jag missat. kanonrullar båda.

Sen kan jag bara tillägga att homofobi gör mig riktigt förbannad :x .
Finns inget fånigare än män som sitter och ältar vilka som är gay eller inte och förfasar sig. "tänk om de skulle hoppa på mig!"
:roll:
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
Svensson skrev:
Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:Man ser väl till att kolla upp vad som gäller där man bor eftersom det upenbarligen är olika i olika delar av Sverige. Sedan sätter man givetvis ringen på gay-sidan. Gay-rykte är ett måste för varje rockstarwannabe.


Hehe.... börjar ana Johannes sexuella läggning...
Jag är militant gay-aktivist, dock en straight sådan men jag förstår att det måste kännas jobbigt för er som bor på landet att ha folk här på forumet som inte är glesbygdshomofobiska. Här i Hufvudstaden så har vi nämligen öppet homosexuella som håller varandra i handen och kysser varandra på stan så vi är inte riktigt lika fördomsfulla även om det tyvärr finns undantag även här. Och ja, det finns givetvis undantag även utanför storstäderna men jag gissar att två killar som håller varandra i handen har större chans att åka på stryk utanför korvkiosken i Filipstad än på Stureplan.
Johannes, vi är inte homofober "på landet". Om det nu är så att människor i huvudstaden är så mycket mer toleranta beror det väl på att Stockholm till 90% betsår av inflyttade lantisar...
I know. Det inlägget var egentligen mer en reaktion på "Hehe.... börjar ana Johannes sexuella läggning..." än något annat. Om man läser mellan raderna, eller mellan raden eftersom det bara är en, så antyds det att det inte är helt ok om jag nu skulle vara gay.

Nu är du helt fel ute.
Det var absolut inget sådant som fanns med i mitt inlägg!
Tolka det hur du vill Johannes, men det får stå för dig.

EDIT:
Hur kan ni få "Hehe.... börjar ana Johannes sexuella läggning..." till något nedvärderande?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Förtydligande: -Ingen har direkt passerat över nån gräns än, jag bara säger min mening om allmänt bögerisnack. Innan nån riktigt trampar i klaveret, blir så trist då.
Forumet har varit förskonat från sånt vad jag vet.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Hur kan ni få "Hehe.... börjar ana Johannes sexuella läggning..." till något nedvärderande?
Nej, hur skulle det kunna tolkas som något annat än en jättepositiv inställning till homosexuella?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev: Hur kan ni få "Hehe.... börjar ana Johannes sexuella läggning..." till något nedvärderande?
Nej, hur skulle det kunna tolkas som något annat än en jättepositiv inställning till homosexuella?

Men varför skulle det behöva tolkas överhuvudtaget?
Det fanns inga som helst värderingar i uttalandet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Skulle det inte vara fint med ett Peter, Bjorn and John-tributeband som heter Ulf, Ake and Alf? Tributebanden har ju ofta lattjolajbansnamn. I Gbg fanns ett Van Halen-coverband som hette Vagnhallen.

Vagnhallarna=stället där spårvagnarna i Göteborg förvaras när de inte är ute och åker. Tror jag.
Fanns ett motorcykelgäng som hette Hellst Engelskt, men västar med snarlika märken som, "ni-vet-vilka"
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:..och här är han i Big fish:
Bild
Grym film!
Tim Burton!!!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

1: Jag är liksom Johannes "böganhängare" utan att vara bög själv.
2: Jag tycker att det är fånigt om man inte ska få skämta om bögar.

Låt folk vara som de vill, men var inte onödigt rädd för att alla ska ta så jäkla illa upp hela tiden. Det är inte normalt att vara homo, och alltså är det självklart så att man skämtar om det. Det behöver inte vara elakt menat för det, eller hur?

Nu kommer någon givetvis påpeka att det visst är normalt, men eftersom den stora majoriteten är hetero så är det inte normalt att vara homo. Däremot är det inte fel på något sätt.

Tillägg: Normal: "en organism eller mekanism som inte är avvikande, rörande någon, flera eller alla egenskaper."

Slutsats? Ingen är "normal".
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:
Johannes skrev:Tim Burton. Banjo-killen från Sista färden är med och spelar banjo i Big Fish också...
Åhå va cool, det hade jag missat. kanonrullar båda.:roll:
+1 Helt fantastiska filmer!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Makten skrev:1: Jag är liksom Johannes "böganhängare" utan att vara bög själv.
2: Jag tycker att det är fånigt om man inte ska få skämta om bögar.
Nå´n sa att "det som inte tål att skämtas om är heller inte värt att ta på allvar"
Därmed inte sagt att vi ska inta en bögnojig grabb-attityd på forumet, om jag får tycka.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Geddy_Lee skrev:
Makten skrev:1: Jag är liksom Johannes "böganhängare" utan att vara bög själv.
2: Jag tycker att det är fånigt om man inte ska få skämta om bögar.
Nå´n sa att "det som inte tål att skämtas om är heller inte värt att ta på allvar"
Därmed inte sagt att vi ska inta en bögnojig grabb-attityd på forumet, om jag får tycka.
+1
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jag har just än en gång kommit fram till att detta är ett väldigt trevligt forum.
Även ganska heta ämnen diskuteras med humor och människokärlek.
Förståelsen för sina medmänniskor, även de med avvikande sexuell läggning, ligger som en varm filt att gosa in sig i.

För att ingen skall tolka det jag säger fel: Jag är inte ironisk.

Jag är för att skämta om det mesta, och homosexualitet är inte undantaget. Humor är den bästa avväpnaren av alla, och bögnojjig grabb-attityd är väl den vanligaste formen av humor runt homosexualitet.
Rent statistiskt skämtar vi väl inte bara OM homosexuella utan också TILLSAMMANS MED homosexuella. Så länge man kan stå för sin humor medveten om att "måltavlan" är med i publiken (och inte är illvillig på riktigt såklart) tycker jag det mesta går...

Jag kan t.o.m. gå så långt att jag tycker det är OK med basist-skämt och hetero-skämt och kvinnliga mans-skämt, och där är jag själv måltavla... Kul ju!

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

fieldflower skrev:Jag har just än en gång kommit fram till att detta är ett väldigt trevligt forum.
Även ganska heta ämnen diskuteras med humor och människokärlek.
Förståelsen för sina medmänniskor, även de med avvikande sexuell läggning, ligger som en varm filt att gosa in sig i.

För att ingen skall tolka det jag säger fel: Jag är inte ironisk.

Jag är för att skämta om det mesta, och homosexualitet är inte undantaget. Humor är den bästa avväpnaren av alla, och bögnojjig grabb-attityd är väl den vanligaste formen av humor runt homosexualitet.
Rent statistiskt skämtar vi väl inte bara OM homosexuella utan också TILLSAMMANS MED homosexuella. Så länge man kan stå för sin humor medveten om att "måltavlan" är med i publiken (och inte är illvillig på riktigt såklart) tycker jag det mesta går...

Jag kan t.o.m. gå så långt att jag tycker det är OK med basist-skämt och hetero-skämt och kvinnliga mans-skämt, och där är jag själv måltavla... Kul ju!

/Ff

BASSIST-SKÄMT!!! Fast vi är öppna och toleranta måste det väl nånstans gå en gräns….
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:1: Jag är liksom Johannes "böganhängare" utan att vara bög själv.
2: Jag tycker att det är fånigt om man inte ska få skämta om bögar.

Låt folk vara som de vill, men var inte onödigt rädd för att alla ska ta så jäkla illa upp hela tiden. Det är inte normalt att vara homo, och alltså är det självklart så att man skämtar om det. Det behöver inte vara elakt menat för det, eller hur?

Nu kommer någon givetvis påpeka att det visst är normalt, men eftersom den stora majoriteten är hetero så är det inte normalt att vara homo. Däremot är det inte fel på något sätt.

Tillägg: Normal: "en organism eller mekanism som inte är avvikande, rörande någon, flera eller alla egenskaper."

Slutsats? Ingen är "normal".

Du verkar vara en vettig kille trots allt Makten ;)
Det är just det där med bögar och skämt. Eller åsikter.

Homosexuella får tycka, tänka, säga precis vad som helst om precis vad som helst utan att det skapar några höjda stämmor.
Tycker däremot en hetero något om homosexuella, då blir det ramaskri och det ska flyta blod och hela världen går i princip under osv osv...


Jag har haft och har bekanta som var/är bi/homo, inget märkligt med det. Jag tycker kanske inte det är normalt, med hänvisning till Maktens inlägg, men jag respekterar dem för det.

Försök däremot att få en Homosexuell att respektera en frikyrkligs åsikter. Eller tro överhuvudtaget. (Förutsatt att den frikyrklige inte agerar som Åke Green utan talar lite mer... normalt....)
Good luck.


Gäddan: +1

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Det är ju så att man givetvis kan skämta om det mesta. T.ex mellan 08:or, lappar och lantisar och le åt ens egna och andras fördommar. Det går alldeles utmärkt bra eftersom alla finns representerade här och är med i "snacket". Däremot ska man nog vara lite försiktig med att dra t.ex bögskämt eftersom det till synes endast är icke-bögar här. Om vi skulle dra onödigt mycket sexskämt grabbar och gubbar emellan så tror jag att vi hade haft ännu svårare att få fler tjejer att adda sig även om man inte tycker att ens skämt är sexistiska. Om jag väger 180 kg och skämtar om min vikt är det en sak men om två tunnisar drar skämt om en som väger 180 kg så blir det lätt nåt helt annat. Typ...

Det må vara uttjatat men skrivet ord är nåt helt annat än ett samtal öga mot öga, det är så lätt att misstolka det skrivna ordet och så finns det ju dessutom kvar att beskåda, vrida och vända på, lägga in tolkningar och värderingar...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev: Försök däremot att få en Homosexuell att respektera en frikyrkligs åsikter. Eller tro överhuvudtaget. (Förutsatt att den frikyrklige inte agerar som Åke Green utan talar lite mer... normalt....)
Good luck.
Kan det bero på att frikyrkornas (och svenska kyrkans) åsikter ofta sätter sig emot allt som homosexuella kämpar för? :roll:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev: Försök däremot att få en Homosexuell att respektera en frikyrkligs åsikter. Eller tro överhuvudtaget. (Förutsatt att den frikyrklige inte agerar som Åke Green utan talar lite mer... normalt....)
Good luck.
Kan det bero på att frikyrkornas (och svenska kyrkans) åsikter ofta sätter sig emot allt som homosexuella kämpar för? :roll:
Klart det är så, men varför ska man inte kunna respektera varandras åsikter?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:...eftersom det till synes endast är icke-bögar här.
Right... :roll:
Klart det inte är... Självklart innehåller Sverige bi-, hetero- och homosexuella basister, och troligen i samma fördelning som gäller för övriga landet.
Och naturligtvis har alla dessa 3 varianter hittat detta utomordentliga krypin för basister, inte bara den som har störst antal anhängare.

Sedan kan jag ha förståelse för alla som inte outar sin minoritets-sexualitet vitt och brett på forum, eftersom inte alla har samma trevliga inställning som råder här.

Apropå frikyrkor och homosexualitet tycker jag det är OK att inte respektera en åsikt som förnekar ens egen person.

Om man vågar sig på ett skämtsamt uttryck med lite allvar är min enda rasistiska last att jag tycker personer av annan ras än jag och som är rasister är lite otäcka och har felaktiga åsikter.
Om ni förstår vad jag menar...

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

fieldflower skrev: Apropå frikyrkor och homosexualitet tycker jag det är OK att inte respektera en åsikt som förnekar ens egen person.
Det får du väl tycka, men skulle du träffa några normala frikyrkomänniskor så skulle du snabbt inse att det där är old news.


Näeh, ska inte engagera mig i denna diskussion.
De flesta på forumet vet att jag är frikyrklig.

Vill dock understryka att jag är väldigt snäll och trevlig ibland ändå och tycker om alla ni bögar och flator, vad ni än tror...

Jag tycker om tjejer, och tycker det känns mest naturligt för mig.
Men, whatever floats your boat baby!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
Svensson skrev:...eftersom det till synes endast är icke-bögar här.
Right... :roll:
Klart det inte är... Självklart innehåller Sverige bi-, hetero- och homosexuella basister, och troligen i samma fördelning som gäller för övriga landet.
Och naturligtvis har alla dessa 3 varianter hittat detta utomordentliga krypin för basister, inte bara den som har störst antal anhängare.
/Ff
Det fattar ju jag också det var därför jag skrev "till synes"
fieldflower skrev:
Om man vågar sig på ett skämtsamt uttryck med lite allvar är min enda rasistiska last att jag tycker personer av annan ras än jag och som är rasister är lite otäcka och har felaktiga åsikter.
Om ni förstår vad jag menar...

/Ff
Typ rasisten som sa att han skulle flytta till ett land som inte tar emot invandrare. :lol:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:
fieldflower skrev: Apropå frikyrkor och homosexualitet tycker jag det är OK att inte respektera en åsikt som förnekar ens egen person.
Det får du väl tycka, men skulle du träffa några normala frikyrkomänniskor så skulle du snabbt inse att det där är old news.


Näeh, ska inte engagera mig i denna diskussion.
De flesta på forumet vet att jag är frikyrklig.

Vill dock understryka att jag är väldigt snäll och trevlig ibland ändå och tycker om alla ni bögar och flator, vad ni än tror...

Jag tycker om tjejer, och tycker det känns mest naturligt för mig.
Men, whatever floats your boat baby!
Jag var inte tydlig där märkte jag...
Jag har inte fördomar mot frikyrkor eller frikyrkliga heller, men kanske lite fördomsfullt var det detta jag tolkade in i tidigare inlägg ang. just frikyrkor vs. homosexuella och använde som exempel i mitt inlägg...
Är fullt medveten om att inte alla eller ens majoritet frikyrkliga eller kyrkliga öht har såna åsikter.

Tror anledningen till mitt kanske ändå lite fördomsfulla användande av det exemplet är att jag retar mig så på de tillfällen då personer med sin tro i ryggen öppet och "rättframt" fördömer t.ex. homosexuella. Det får ju viss plats i media då det händer...
Skinnskallar o.dyl. med liknande åsikter kan jag avfärda lättare än en person som tittar rakt i kameran och välartikulerat talar om varför den ena eller andra sorten är mindre värd och borde... nånting...

Insikt: Jag har fördomar mot fördomsfulla, oavsett bakgrund, ras, tro, sexualitet, etc...
Men det gör även mig lite fördomsfull... Hur tackla detta...?

Svensson: Du måste använda smileys då du är ironisk... :D

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

fieldflower skrev:
blackparkas skrev:
fieldflower skrev: Apropå frikyrkor och homosexualitet tycker jag det är OK att inte respektera en åsikt som förnekar ens egen person.
Det får du väl tycka, men skulle du träffa några normala frikyrkomänniskor så skulle du snabbt inse att det där är old news.


Näeh, ska inte engagera mig i denna diskussion.
De flesta på forumet vet att jag är frikyrklig.

Vill dock understryka att jag är väldigt snäll och trevlig ibland ändå och tycker om alla ni bögar och flator, vad ni än tror...

Jag tycker om tjejer, och tycker det känns mest naturligt för mig.
Men, whatever floats your boat baby!
Jag var inte tydlig där märkte jag...
Jag har inte fördomar mot frikyrkor eller frikyrkliga heller, men kanske lite fördomsfullt var det detta jag tolkade in i tidigare inlägg ang. just frikyrkor vs. homosexuella och använde som exempel i mitt inlägg...
Är fullt medveten om att inte alla eller ens majoritet frikyrkliga eller kyrkliga öht har såna åsikter.

Tror anledningen till mitt kanske ändå lite fördomsfulla användande av det exemplet är att jag retar mig så på de tillfällen då personer med sin tro i ryggen öppet och "rättframt" fördömer t.ex. homosexuella. Det får ju viss plats i media då det händer...
Skinnskallar o.dyl. med liknande åsikter kan jag avfärda lättare än en person som tittar rakt i kameran och välartikulerat talar om varför den ena eller andra sorten är mindre värd och borde... nånting...

Insikt: Jag har fördomar mot fördomsfulla, oavsett bakgrund, ras, tro, sexualitet, etc...
Men det gör även mig lite fördomsfull... Hur tackla detta...?

Svensson: Du måste använda smileys då du är ironisk... :D

/Ff
Nu ska vi inte gå in i den diskussionen, men ett litet tillrättaläggande;
Bibeln likställer faktiskt homosexualitet med tidelag.
Utifrån en fundamental bibeltro så fördömmer de homosexualiteten som företeelse.
Inte de homosexuella.
Det var bara fakta i fallet. Jag lägger inte in ngn värdering i det.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

fieldflower skrev:
blackparkas skrev:
fieldflower skrev: Apropå frikyrkor och homosexualitet tycker jag det är OK att inte respektera en åsikt som förnekar ens egen person.
Det får du väl tycka, men skulle du träffa några normala frikyrkomänniskor så skulle du snabbt inse att det där är old news.


Näeh, ska inte engagera mig i denna diskussion.
De flesta på forumet vet att jag är frikyrklig.

Vill dock understryka att jag är väldigt snäll och trevlig ibland ändå och tycker om alla ni bögar och flator, vad ni än tror...

Jag tycker om tjejer, och tycker det känns mest naturligt för mig.
Men, whatever floats your boat baby!
Jag var inte tydlig där märkte jag...
Jag har inte fördomar mot frikyrkor eller frikyrkliga heller, men kanske lite fördomsfullt var det detta jag tolkade in i tidigare inlägg ang. just frikyrkor vs. homosexuella och använde som exempel i mitt inlägg...
Är fullt medveten om att inte alla eller ens majoritet frikyrkliga eller kyrkliga öht har såna åsikter.

Tror anledningen till mitt kanske ändå lite fördomsfulla användande av det exemplet är att jag retar mig så på de tillfällen då personer med sin tro i ryggen öppet och "rättframt" fördömer t.ex. homosexuella. Det får ju viss plats i media då det händer...
Skinnskallar o.dyl. med liknande åsikter kan jag avfärda lättare än en person som tittar rakt i kameran och välartikulerat talar om varför den ena eller andra sorten är mindre värd och borde... nånting...

Insikt: Jag har fördomar mot fördomsfulla, oavsett bakgrund, ras, tro, sexualitet, etc...
Men det gör även mig lite fördomsfull... Hur tackla detta...?

Svensson: Du måste använda smileys då du är ironisk... :D

/Ff

Jag måste säga att jag har full förståelse för att det finns fördomar om frikyrkliga, eller kristna överhuvudtaget.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt. (3 Mos 18:22)
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt. (3 Mos 18:22)
Aj fan... Då är det väl så. Allt skrivet är ju sant.
Senast redigerad av Svarte_Jack den mån 03 sep 2007, 22:38, redigerad totalt 1 gånger.
Låst