En av de mer uppseendeväckande debatterna jag varit med om

Prata om övriga saker som rör bas-världen
JohanMork
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: ons 27 maj 2009, 21:25

Inlägg av JohanMork »

inber skrev: Men om du inte fattar hur hon tänker så är jag frestad att använda värre uttryck än antiintellektuell.
/ ... /
Lägg ner stridsyxan och nöj dig med att du ändå kommer att vinna i långa loppet. För om unga människor inte kallar det för H så är det snart bara i skillingtrycken och gamla noter som det används
Vi är egentligen rörande överrens. Jag har ingen önskan om att kriga med dom, och jag förstår absolut henne point of view. Det jag absolut ställer mig emot är hennes sätt att uttrycka sig. Precis som du skriver är det nedvärderande och jävligt nesligt skrivet om oss som valt att anamma ett system vi gillar och tycker fungerar bra.

Det har inget med negligering av historia att göra.
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Johanivansson »

MatsD skrev:Undrar vad den där docenten har att säga om Nashville-systemet...

/Mats D
Vad är Nashville-systemet? Är det typ funktionsanalys?
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Lösningen på tvisten är att använda steganalys, då slipper man bry sig om vad ackorden heter - bara att välja en tonart och köra!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Jävla trams. Bara att spela och vara glad! Sitta och tjafsa om såna här skitsaker.

Trams.



(är inte helt allvarlig, men lite)
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Johanivansson »

Samuel V skrev:Lösningen på tvisten är att använda steganalys, då slipper man bry sig om vad ackorden heter - bara att välja en tonart och köra!
Precis.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

How bout H och Bess? Det brukar jag köra med för då är det fan inte en chans att man strular till det. =)
Om man inte har att göra med ytlänndingar förståss.....men det skulle knappas slå mej att säga heitch om H på engelska..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar