Genreskoj

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

shadewind skrev:
Tössberg skrev:Förresten, kan inte persiennen och dareborn ha sina privata grudges utanför det här? Blir så jävla tröttsamt om de ska hålla på och bråka hela tiden, oavsett vem som börjar och vem som slutar.
Varför skylla på två när den ena började och den andra inte fortsatte?
Ok, sorry.



dereborn" skrev:Kompis, jag har inte nämnt eller bråkat med någon öht i den här tråden.
Dessutom är den du syftar på blockad i min webläsare så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Du uttryckte dig på ett sätt som jag reagerade på. Vi lämnar det där. Peace!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Usch, hårdrock. Dum genre med alldeles för många anhängare, särskilt i Göteborg.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

HMJ! \,,/,
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dramo skrev:Usch, hårdrock. Dum genre med alldeles för många anhängare, särskilt i Göteborg.
Inte dra allt över en kam. En theclashrockabillyrancidsnubbe som du skulle säkert kunna hitta vissa hårdrocklåtar från 70-talet som du skulle gilla. Stor skillnad mellan dåtidens bluesiga hårdrock och dagens aggressiva metal.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Re: Genreskoj

Inlägg av Bootzy »

TFN skrev:Vad är det för skillnad mellan hårdrock och heavy metal?
Enkelt.

Hårdrock= Agressivt sex i mjuk säng
Heavy Metal= Argressivt sex på kallt stengolv
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

TFN skrev:
Dramo skrev:Usch, hårdrock. Dum genre med alldeles för många anhängare, särskilt i Göteborg.
Inte dra allt över en kam. En theclashrockabillyrancidsnubbe som du skulle säkert kunna hitta vissa hårdrocklåtar från 70-talet som du skulle gilla. Stor skillnad mellan dåtidens bluesiga hårdrock och dagens aggressiva metal.
Jo, Led Zeppelin och Motörhead är ju coola.

Men jag gillar inte hela den här klä sig i fula svarta kläder, ha svart och äckligt långt hår och undvika solljus-mentaliteten som råder över dagens hårdrock.

Men det jag stör mig allra mest på är att varenda jäkla band påstår att de "kör sin egen grej" när allt låter likadant.

"Joråsatte, vi spelar symfonisk blodsprängarmetal med psykadeliska inslag." Men det låter fortfarande bara DURNDURNDURNDURNDURNDUUUURNWIIIIAOWEOWOAAAAOOOW GROOOOOOOOWLLLLLLMOTHERFUCKER!

Eller citat som "Jag gillar inte death metal så mycket, men gore metal är helt okej."
Whut?

Äh, jag är väl bitter.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Tössberg skrev:
Du uttryckte dig på ett sätt som jag reagerade på. Vi lämnar det där. Peace!
Men du-...detta är lite svårbegripligt....i den förra tråden där perineum var aktiv och inte helt vettig så gnällde du på att folk var sarkastiska för att några inlägg senare plötsligt förvandlas till värsta sarkasmmaskinen själv....which is it?
Är det bara du som får vara dryg när du känner dej irriterad? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+
Inlägg: 1248
Blev medlem: tis 08 dec 2009, 02:35

Inlägg av shadewind »

Dramo skrev:
TFN skrev:
Dramo skrev:Usch, hårdrock. Dum genre med alldeles för många anhängare, särskilt i Göteborg.
Inte dra allt över en kam. En theclashrockabillyrancidsnubbe som du skulle säkert kunna hitta vissa hårdrocklåtar från 70-talet som du skulle gilla. Stor skillnad mellan dåtidens bluesiga hårdrock och dagens aggressiva metal.
Jo, Led Zeppelin och Motörhead är ju coola.

Men jag gillar inte hela den här klä sig i fula svarta kläder, ha svart och äckligt långt hår och undvika solljus-mentaliteten som råder över dagens hårdrock.

Men det jag stör mig allra mest på är att varenda jäkla band påstår att de "kör sin egen grej" när allt låter likadant.

"Joråsatte, vi spelar symfonisk blodsprängarmetal med psykadeliska inslag." Men det låter fortfarande bara DURNDURNDURNDURNDURNDUUUURNWIIIIAOWEOWOAAAAOOOW GROOOOOOOOWLLLLLLMOTHERFUCKER!

Eller citat som "Jag gillar inte death metal så mycket, men gore metal är helt okej."
Whut?

Äh, jag är väl bitter.
Haha, så jäkla sant :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dramo skrev:
TFN skrev:
Dramo skrev:Usch, hårdrock. Dum genre med alldeles för många anhängare, särskilt i Göteborg.
Inte dra allt över en kam. En theclashrockabillyrancidsnubbe som du skulle säkert kunna hitta vissa hårdrocklåtar från 70-talet som du skulle gilla. Stor skillnad mellan dåtidens bluesiga hårdrock och dagens aggressiva metal.
Jo, Led Zeppelin och Motörhead är ju coola.

Men jag gillar inte hela den här klä sig i fula svarta kläder, ha svart och äckligt långt hår och undvika solljus-mentaliteten som råder över dagens hårdrock.

Men det jag stör mig allra mest på är att varenda jäkla band påstår att de "kör sin egen grej" när allt låter likadant.

"Joråsatte, vi spelar symfonisk blodsprängarmetal med psykadeliska inslag." Men det låter fortfarande bara DURNDURNDURNDURNDURNDUUUURNWIIIIAOWEOWOAAAAOOOW GROOOOOOOOWLLLLLLMOTHERFUCKER!

Eller citat som "Jag gillar inte death metal så mycket, men gore metal är helt okej."
Whut?

Äh, jag är väl bitter.
Jag håller absolut med. Det blir lätt löjligt när det finns mängder med olika genrebenämningar som i stort sett beskriver ungefär samma sak.
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Varför är namnet maskerat? Han har ju "talat ut" i AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article524917.ab

Notera att han är basist från Hässleholm, varför har han inget PB-konto???
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Skriv svar