Träplektrum

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

hosse skrev:att plektrumet är fult känns inte så relevant vare sig för sitt spelande eller för det estestiska. plastbiten sitter ändå fastkilat i näven under spelning/repning.

att du inte har hittat nåt du gillar tyder på att du bör testa fler sorter :wink: typ som snus.

"halkfria" plektrum letar jag också efter. jag blir förbannat svettig om labbarna när jag spelar, vilket resulterar i onödiga plektrumförluster.
Hehe aja, men snygghet och fulhet är ju egentligen bara plus och minus, men utseendet bestämmer ju inte huruvida man använder det eller ej förstås :) Men att plektrum känns plastiga(Kanske itne så konstigt) och äckliga står jag fast vid!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

När jag använder plektrum spelar jag mest med dunlops jazzplektrum. Dels för att jag gillar storleken, de är lite mindre i omfång än de flesta, dels tjockleken men kanske mest för att de är stansade vilket gör att de inte smiter lika lätt.
Användarvisningsbild
patrik
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:59
Ort: Stockholm

Inlägg av patrik »

basmartin skrev:
Jag letar också efter "halkfria" plektrum, jag har ganska torra händer så jag får inget riktigt fäste om plektrumet, träplektrum kanske vore något?
Jag kör med Brain-plektrum (1.60). Har en yta som ger ett bra fäste. Har för mig att jag köpte dem på Jam...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

200071 skrev:Jag har ett gäng plektrum (eller plektra som det visst ska heta i pluralis) med hål i mitten och lite upphöjd text och lite prickar som gör att de håller sig kvar lite bättre i handen.
Tyvärr är de lite för tunna för många basister men om nån vill prova så kan jag fixa det.
Jag har ett gäng såna också, men dom har tendens att snurra runt när jag spelar med dom så jag gillar dom inte. :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Skriv svar