På sopstationen

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Stempa
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 09 nov 2015, 04:26
Ort: Tullinge
Kontakt:

På sopstationen

Inlägg av Stempa »

En sån här hittade jag slängd i elektronik buren på min sopstation idag. En Ibanez Gio GSR 180. Ful pga påklistrade sticker men förövrigt helt i bruksskick vid en snabb inspektion. Till och med strängarna hade en del liv kvar. Stod och höll i den när en personalgubbe gick förbi och sa -nej, du kan inte ta den. Det räknas som stöld. Helvete vad det sved att lägga tillbaka den bland skrotet och åka därifrån. :evil:
Bild
Done stuff goes here https://soundcloud.com/bribedant" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8589
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: På sopstationen

Inlägg av engson »

På vår station finns två containrar där man kan lägga fungerande grejor, som nån annan sen kan plocka med sej. Smart.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: På sopstationen

Inlägg av fieldflower »

På vår finns en bod där man ställer in skänkes-prylar som vem som helst kan ta med sig.
Gillar det upplägget!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: På sopstationen

Inlägg av mrbaloo »

Stempa skrev:En sån här hittade jag slängd i elektronik buren på min sopstation idag. En Ibanez Gio GSR 180. Ful pga påklistrade sticker men förövrigt helt i bruksskick vid en snabb inspektion. Till och med strängarna hade en del liv kvar. Stod och höll i den när en personalgubbe gick förbi och sa -nej, du kan inte ta den. Det räknas som stöld. Helvete vad det sved att lägga tillbaka den bland skrotet och åka därifrån. :evil:
Bild
Usch vilket fult sätt att "kasta bort" fullt fungerande saker. Är du säker på att det inte var Dolda kameran som filmade dig?
christian veltman
Medlem+
Inlägg: 691
Blev medlem: mån 11 okt 2010, 21:18

Re: På sopstationen

Inlägg av christian veltman »

Var med om något liknande för några år sedan.
Sedan träffade jag på "sopgubben" igen när han stod och sålde saker på en loppis...

Skänkes container borde finnas på alla sopstationer av alla tänkbara skäl :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: På sopstationen

Inlägg av fieldflower »

Vad du kunde sagt var förstås "Jag tänkte slänga den, men nu börjar jag ångra mig..."
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Stempa
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 09 nov 2015, 04:26
Ort: Tullinge
Kontakt:

Re: På sopstationen

Inlägg av Stempa »

christian veltman skrev:Var med om något liknande för några år sedan.
Sedan träffade jag på "sopgubben" igen när han stod och sålde saker på en loppis...
Skänkes container borde finnas på alla sopstationer av alla tänkbara skäl :-)
Jag börjad snacka med "sopgubben", försökte lite "spelar det för roll om jag lägger den här i bagageluckan? Fungerande grejer...recycling,,,bla bla", han höll helt med men bara för nån månad sedan hade två snubbar på sopstationen får sparken för att på egen hand "räddat" lite grejer ur containers. "Ser nån dig ta basen och mig tillåta det får jag sparken också..."

Sen kan man ju undra vad som händer på slutstatationen för t.ex elektronik skrot med eventuella hela elbasar. Inte fan tror jag de eldar upp basen och återvinner några gram koppartråd.

Dessutom, vägg i vägg med elskrotet fanns en Myrorna container för loppisgrejer. Den som slängt basen ville bara bli av med "skiten". Jag har nyss varit i samma situation med svärfars dödsbo, släng och glöm bort.
fieldflower skrev:Vad du kunde sagt var förstås "Jag tänkte slänga den, men nu börjar jag ångra mig..."
Det var min svenska lutheranskt kuturella uppfostran, man lämnar in upphittad plånbok till polisen, man tar inte andras gejer om ens skräp. Skäms inte för det faktiskt.
Done stuff goes here https://soundcloud.com/bribedant" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: På sopstationen

Inlägg av fieldflower »

Stempa skrev:
fieldflower skrev:Vad du kunde sagt var förstås "Jag tänkte slänga den, men nu börjar jag ångra mig..."
Det var min svenska lutheranskt kuturella uppfostran, man lämnar in upphittad plånbok till polisen, man tar inte andras gejer om ens skräp. Skäms inte för det faktiskt.
Nä, jag vet. Är ju likadan...
Medlem i PB50+
Skriv svar