Samlade tablaturer

Prata om övriga saker som rör bas-världen
lemmel
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 02 mar 2018, 12:36

Samlade tablaturer

Inlägg av lemmel »

Hej,

Är ny här på forumet och i allra högsta grad en nybörjare på bas i allmänhet. Heter Fredrik och försöker till och från spela lite enklare slingor på bas när tid och tillfälle ges. Har mestadels "plinkat" lite ifrån diverse spelmelodier, SoaD, RHCP, svensk punk osv. Jag har dock svårt att hitta vettiga tabs till svensk punk. Oftast återfinns endast gitarrtablaturerna.

Är det någon som har en vettig databas för detta? Lite finns på bla Songsterr och Youtube men långt ifrån allt.
Jag söker framförallt tablaturer till band som Skumdum, Asta Kask, Charta 77, Gatans lag och även rock så som Dozer och The Magic Numbers.

Är det så att jag lagt denna tråd i fel avdelning får någon admin gärna flytta den.

Mvh/
Fredrik
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Samlade tablaturer

Inlägg av HirYoshima »

Välkommen till forumet!

Svensk punk? Det var mig en smal genre..

Jag spelar väl genrer som är lite bredare än de du är ute efter, men jag brukar använda http://www.ultimate-guitar.com" onclick="window.open(this.href);return false; och den appen som hör till (tabs).

Där hittar man chords, tabs, bass tabs, guitar pro-filer m.m. Man kan även lägga till sina egna, få den att scrolla själv, transponera.. den fungerar bra till det jag gör.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Skriv svar