Bas från Amazon.co.uk?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Bas från Amazon.co.uk?

Inlägg av Foxbat »

Hur ligger det till med regler och priser för utlandshandel? Om jag köper en NY bas från engelska amazon inkl frakt, tillkommer det andra kostnader automatiskt i form av tull osv eller köper man på chans?

Enligt info på tullverkets hemsida tolkar jag det som att fraktavgift är det enda utöver varans värde. Rätt?
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Bas från Amazon.co.uk?

Inlägg av Danne »

Storbrittanien har så vitt jag vet fortfarande samma EU-regler för handel av varor till annat EU-land. Nya Brexit-regler har inte trätt i kraft ännu. Vad gäller nytt handelsavtal dröjer det vad jag förstått till tidigast 1 januari 2021.
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: Bas från Amazon.co.uk?

Inlägg av Foxbat »

Tack för svar. Spännande.
Har någon handlat via amazon? Något känt strul? Jag är livrädd att grejer ska strula även om deras löfte om frakt och retur ser bra ut.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Bas från Amazon.co.uk?

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har aldrig handlat från Amazon, däremot en hel del från The Bass Gallery och Bass Direct. Inget strul i "skicka-änden"! Det enda som strular är "den hitre änden av transportkedjan", vårt alldeles egna Postnord. Så fort saker hamnar i deras nypor så ska de ut på riksturné, alternativt mogna på någon depå. nu senast en sak från Bass Direct, vilken skickades 12 april från England. Den har legat på Coop här hemma sedan i måndags, men jag har inte fått någon som helst avisering att den kommit fram. Jag kontaktade Mark, som ordnade fram tracking-numret så jag kunde hämta ut grejen idag. Sen var det lite slarv från hans sida att inte skicka meddelandet med tracking-numret när varan var skickad. Så liiite strul kan det nog vara ändå. ;)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: Bas från Amazon.co.uk?

Inlägg av Foxbat »

Härligt. Då kanske man vågar handla snart.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Skriv svar