Basturista i New York?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Basturista i New York?

Inlägg av BBQV »

Jag åker till New York nästa vecka. Vad får jag inte missa?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Basturista i New York?

Inlägg av B-Å Åhs »

Central Park är trevligt , ta gärna en drink på The Boathouse. Man kan även hyra roddbåtar där ...

Guggenheim museet tyckte jag mycket om .

Annars bar drälla runt och bli överväldigad och äta god mat
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Basturista i New York?

Inlägg av Roger Hedin »

B-Å Åhs skrev:Central Park är trevligt , ta gärna en drink på The Boathouse. Man kan även hyra roddbåtar där ...

Guggenheim museet tyckte jag mycket om .

Annars bar drälla runt och bli överväldigad och äta god mat
MOMA är trevligt. Kolla också programmen på nätet på olika musikställen. T.ex. The Blue Note, Village Vanguard, Birdland om du som jag har en faiblesse för jazzmusik.

Tänkte du på musikaffärsturism, så är de flesta roliga affärerna ett minne blott. Ett litet tips: om du vill gå ifred utan att antastas av diverse biljettförsäljare ska du gå ensam. Två och två = turister. Ta gärna en båttur runt Manhattan, elle åk gratis med Staten Island ferry...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Basturista i New York?

Inlägg av Danne »

Tyvärr stängdes mitt tips 2009. :cry: Manny's Music, legendarisk musikaffär som jag hade nöjet att besöka år 2006.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Basturista i New York?

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev:Tyvärr stängdes mitt tips 2009. :cry: Manny's Music, legendarisk musikaffär som jag hade nöjet att besöka år 2006.
Jag har den sista Manny's-t-shirten i storlek XXL. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kolla den här länken:
https://foursquare.com/top-places/new-y ... sic-stores" onclick="window.open(this.href);return false;

På Sam Ash står för övrigt Jacos Hartke 810-låda. Den är ursprungligen en SVT-låda som blivit ombyggd...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Basturista i New York?

Inlägg av Danne »

Ja, det kan ju mycket väl vara så att Sam Ash tagit hand om mycket grejor då de tog över personal och drift av Manny's de sista åren. Jag beställde lite prylar i förväg hos Sam Ash innan resan och fick då knalla över till Manny's när jag skulle hämta.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Basturista i New York?

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev:Ja, det kan ju mycket väl vara så att Sam Ash tagit hand om mycket grejor då de tog över personal och drift av Manny's de sista åren. Jag beställde lite prylar i förväg hos Sam Ash innan resan och fick då knalla över till Manny's när jag skulle hämta.
Så är det.

Passa också på att promenera över Brooklyn Bridge. Brooklyn Heights - och Brooklyn i övrigt - är idag vad Manhattan var förut, inan man satte igång och tokbygga miljardärsbostadsskrapor (långt ord) och döda stadens själ. Ta även en promenad längs the High Line. Nu är det lyxkåkar som flankerar parken, men då vi var över fanns fortfarande "rivningskvarteren" kvar tätt inpå...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar