ESP LTD Vintage 214 - Behåller!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

ESP LTD Vintage 214 - Behåller!

Inlägg av Tumblinman »

Tar och behåller basen. Intresset var svalt och jag börjar få tillbaka feelingen för den igen.

Nu är den enbart försäljning som gäller på denna. Alltså inte intressant med byte enligt texten nedan längre.
Gäller alltså en svart LTD Vintage 214 i bra skick med "uppgraderad" elektronik (CTS-pottar o PIO kondning).

BILD finns i denna tråd - http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=1&t=76786" onclick="window.open(this.href);return false;

Pris 2700 2200 kr inkl. frakt.

Basen finns i Nordmaling, Västerbotten.


Trodde inte det....men jag kommer på mig själv med att sakna B-strängen. Gillar verkligen denna LTD Vintage 214 och skulle helst behålla den och skaffa ytterligare en bas (då med 5 strängar) - men ett pågående sommarstugebygge tillåter inga sådana ekonomiska utsvävningar, för tillfället.

Vill därför kolla om det kan finnas någon som är intresserad av ett byte mot en lämplig femsträngad bas. Har inga speciella krav egentligen, men greppbanden och halsen bör vara i bra skick.

Bytesvärde kring 2700 kr. (http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=1&t=76786)
Senast redigerad av Tumblinman den fre 10 jul 2015, 23:37, redigerad totalt 7 gång.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: ESP LTD P-Bass bytes/säljes

Inlägg av Håcke »

Stränga den med BEAD istället om du gillar basen i övrigt. Mycket billigare och bekvämare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD P-Bass bytes/säljes

Inlägg av Tumblinman »

Jag har funderat på det men är lite osäker. Kanske kommer man att sakna g-strängen då, istället.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: ESP LTD P-Bass bytes/säljes

Inlägg av Håcke »

Nejdå. Den saknar man inte alls.
Finns tillräckligt många strängar ändå. Och G-strängen låter ju aldrig bra ändå. Bara fjompigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 PJ

Inlägg av Tumblinman »

Bump. Nu enbart försäljning.
Highwire
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 16 nov 2013, 18:51

Re: ESP LTD Vintage 214 PJ

Inlägg av Highwire »

Hej.

Var finns basen?
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 PJ

Inlägg av Tumblinman »

Förlåt, glömmer alltid att nämna det. Den finns i Nordmaling, Västerbotten.
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 PJ

Inlägg av Tumblinman »

Nu billigare pris på 2500 kr och inkluderar frakt.
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2300 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Gick trögt det här.

Provar med 2300 inkl. frakt, då'ra.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2300 m frakt

Inlägg av blackparkas »

Bra basar!
Spöar lätt alla Fender/Squier i samma prisklass!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2300 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Sockrar med ett set bättre begagnade Daddario Chromes 45-100 som suttit monterade på den aktuella basen.
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Bumpar
Mattias_Mårtensson
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 07 jul 2015, 09:07

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Mattias_Mårtensson »

Är intresserad. Men förstår inte riktgt, har den f n endast tre strängar? Men att man med de strängar du skickar med kan stränga om den? Sedan vore det schysst om du kunde förklara hur den nya elektroniken du satt dit gör den bättre. Jag är ny på både forum och som basist.

Med vänlig hälsning, Mattias
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Nix, den är strängad med fyra strängar precis som det ska vara. Sitter ett set Daddario Nickelwounds på den med tjocklekarna 45-105 och skickar även med ett set Daddario Chromes med tjocklekarna 45-100.

Den nya elektroniken kallar jag uppgraderad därför att det brukar vara lite halvdålig kvalitet på originalpotentiometrar i billigare basar. Därför brukar jag nästan alltid byta ut dem till CTS (vilka har erkänt bra kvalitet). Jag skrev uppgraderad med sitationstecken därför att många inte har några problem med originalgrejorna och det gör ingen magisk förbättring att byta dem. Jag har alltså inte ändrat på själva funktionen av elektroniken utan bara bytt en del komponenter. Basen har Volympot för respektive mick och en gemensam tonkontroll.

Hoppas det klarnade - annars får du fråga lite till.
Mattias_Mårtensson
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 07 jul 2015, 09:07

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Mattias_Mårtensson »

Jorå, något mer upplyst måste jag säga att jag känner mig. Tänkte också ifall du av någon händelse har något som samlar damm och som kan vara behjälpligt för en nybörjare: instruktionsbok, billig förstärkare eller något annat som du vill bli av med. Annars funderar jag mest kring hur ni brukar lösa själva försäljningen på det här forumet. Jag bor förresten i Östersund. Hur kommer du skicka ner den? och kommer den med eller utan fodral?
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Har en förstärkare men jag tror frakten drar iväg. Skickar basen i passande kartong. Har inget fodral, tyvärr.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Eagle Hazze »

Mattias_Mårtensson skrev:Jorå, något mer upplyst måste jag säga att jag känner mig. Tänkte också ifall du av någon händelse har något som samlar damm och som kan vara behjälpligt för en nybörjare: instruktionsbok, billig förstärkare eller något annat som du vill bli av med. Annars funderar jag mest kring hur ni brukar lösa själva försäljningen på det här forumet. Jag bor förresten i Östersund. Hur kommer du skicka ner den? och kommer den med eller utan fodral?
Här känner jag mig mycket trygg i både köp och försäljningar. När jag har kommit överens om att köpa eller sälja så skickar jag alt. sätter in den överenskomna summan direkt. Motparten gör samma sak, man sitter sällan och väntar på att pengar skall visa sig på kontot eller att prylen ska komma fram först innan man agerar. Då handlar det oftast om personer som är gamla på PB, är man nykomling utan referenser av någon här så är man kanske lite mer avvaktande. Men om man är nykomling och köper/säljer något till en person som är flerårig här så kan man ansolut känna sig trygg.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Nu 2200 m frakt

Inlägg av Tumblinman »

Precis som Eagle Hazze skriver så brukar vara tal om direktbetalning och varan skickas antingen samtidigt eller när säljaren sett att pengarna kommit fram. Jag skickar antingen med BussGods eller med Posten. Eftersom jag är en upplyst människa så nyttjar jag gärna Swish som betalningsmetod, om möjligt. :)
Mattias_Mårtensson
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 07 jul 2015, 09:07

Re: ESP LTD Vintage 214 - Behåller!

Inlägg av Mattias_Mårtensson »

Tack för all info. Låter vettigt och schysst. Angående basen - ser nu att du behåller den - så hittade jag ett annat ordentligt bra köp som var lite billigare och passade en nybörjare mer. Nåväl, tack så mycket ändå. :)
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: ESP LTD Vintage 214 - Behåller!

Inlägg av Tumblinman »

Inga problem - kul att du hittade en lämplig bas!
Skriv svar