Lakland Skyline Hollow body Darkstar SÅLD

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

blackparkas skrev: Koreabyggd bas som är väldigt dyr och som ändå har ett ganska smalt användningsområde om man ska vara puritan...

Man spelar inte Metal med den basen, och man spelar inte punk med den.
Man spelar inte Disco med den etc etc.

Med det sagt menar jag inte att man INTE KAN spela de stilarna, men att man inte gör det...

DoggyD
Har du också sålt Darkstar P-basen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

No Way Ray, min (andra) HoBo säljer jag inte för den fetaste degen i stan, däremot har Jr:s HoBo varit min innan han köpte tillbaka den av mej sedan jag köpt den av honom en första gång osv. Midsommarkransen är nog Laklandtätast i stan tror jag. Hur som helst är det en kanonbas, speciellt med DS, den går ju för fagerlund att få att låta kontra till och med. Snacka om begränsningar (INTE) 8)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

DoggyD skrev:No Way Ray, min (andra) HoBo säljer jag inte för den fetaste degen i stan, däremot har Jr:s HoBo varit min innan han köpte tillbaka den av mej sedan jag köpt den av honom en första gång osv. Midsommarkransen är nog Laklandtätast i stan tror jag. Hur som helst är det en kanonbas, speciellt med DS, den går ju för fagerlund att få att låta kontra till och med. Snacka om begränsningar (INTE) 8)
Menade P-basen med DS-puppa.
Du hade väl en så´n till salu för inte så länge sedan?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

Ok, då fattar jag, jorå, jag har den kvar men den är inte till salu längre (inte just nu i alla fall) återigen en kanonbas med DS :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

DoggyD skrev:Ok, då fattar jag, jorå, jag har den kvar men den är inte till salu längre (inte just nu i alla fall) återigen en kanonbas med DS :wink:

Synd, hade varit intressant att testa!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

blackparkas skrev:Man spelar inte Metal med den basen, och man spelar inte punk med den.
Man spelar inte Disco med den etc etc.
Vem är "man"? Och varför inte? Den är snygg, och låter tydligen bra och mångsidigt enligt många som provspelat. Vad mer kan en punkare/discofunkare/metalare begära? Dessutom, Geezer Butler verkar inte ha så mycket emot att spela på en dylik Lakland, och han är ju typ hårdrockare.
blackparkas skrev:Med det sagt menar jag inte att man INTE KAN spela de stilarna, men att man inte gör det...
Men dåså, då är ju problemet löst. För om "man" nu ändå inte spelar de där stilarna som "man" tydligen inte kan använda Laklanden till, då borde ju de stilar som finns kvar vara sådana som "man" faktiskt spelar med just en sådan bas. Inte sant?

Ursäkta OT:n, och lycka till med försäljningen jr! (Jag hade varit grymt sugen om mensuren bara varit lite kortare...)
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Parkas, är det utseendet som gör att du tycker att den inte går att använda till vilken musik som helst?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

basmartin skrev:Parkas, är det utseendet som gör att du tycker att den inte går att använda till vilken musik som helst?

Ja.
Förstås.
Och JAG tycker den kan användas till nästan vad som helst.
Försöker bara komma på anledningar till varför inte basen säljs någon gång om den är så bra och det nu är så bra pris som en del tycker.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev:
basmartin skrev:Parkas, är det utseendet som gör att du tycker att den inte går att använda till vilken musik som helst?

Ja.
Förstås.
Och JAG tycker den kan användas till nästan vad som helst.
Försöker bara komma på anledningar till varför inte basen säljs någon gång om den är så bra och det nu är så bra pris som en del tycker.
Det är ju för att det inte är en Fender. Jag hade gärna köpt den, men jag har inga gigs i April så jag måste spara mina pengar, annars hade jag varit sugen.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag hade också gärna köpt den, om den hade haft Laklands vanliga huvud och den hade varit skitbillig... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
jr
Medlem+
Inlägg: 729
Blev medlem: sön 22 apr 2007, 21:29
Ort: Stockholm

Inlägg av jr »

blackparkas skrev:Jag hade också gärna köpt den, om den hade haft Laklands vanliga huvud och den hade varit skitbillig... :D
Utséendet på huvudet håller jag med om. Det är inte det vackraste jag sett. Och priset kan man alltid diskutera vid relativt snabb affär :wink:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

jr skrev:
blackparkas skrev:Jag hade också gärna köpt den, om den hade haft Laklands vanliga huvud och den hade varit skitbillig... :D
Utséendet på huvudet håller jag med om. Det är inte det vackraste jag sett. Och priset kan man alltid diskutera vid relativt snabb affär :wink:
Köp den nu Parkas och låt BBQ snida ett nytt huvud :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
jr
Medlem+
Inlägg: 729
Blev medlem: sön 22 apr 2007, 21:29
Ort: Stockholm

Inlägg av jr »

Sänker priset till 11. :?
jr
Medlem+
Inlägg: 729
Blev medlem: sön 22 apr 2007, 21:29
Ort: Stockholm

Inlägg av jr »

Var inte blyga nu. 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du har PM (igen!). :)
jr
Medlem+
Inlägg: 729
Blev medlem: sön 22 apr 2007, 21:29
Ort: Stockholm

Inlägg av jr »

GrafZeppelin skrev:Du har PM (igen!). :)
Back at ya.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Såld! Vilken sjujävla baspimp jag är...
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:Såld! Vilken sjujävla baspimp jag är...
Bara att gratulera, den hamnade i rätt händer :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

MALA skrev:
GrafZeppelin skrev:Såld! Vilken sjujävla baspimp jag är...
Bara att gratulera, den hamnade i rätt händer :lol:
Nja alltså, jag har ägnat mig åt koppleriverksamhet och prackat på den på en av mina vänner. Har man inte råd själv kan man iaf se till att den hamnar i ens närhet... :stolt:
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

Hoppas bara den hamnar söder om slussen, LOL
Skriv svar