Alfonzhals

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Alfonzhals

Inlägg av 200071 »

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Bra pris! Ligger ju två -74:or ute för runt 28K varav den ena iaf är en PB:are!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm... det där är ingen 72:a.... var det inte 4 skruvar till halsen -72??

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Jo, det där är snarare en 75:a eller 76:a
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

5 kilo prick :shock:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fantastisk strängcentrering! G-strängen kanske ska spelas på bindingen för ett bandlöst sound?
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

ja, 5 kilo är inte jättelätt precis..

Så där blir G-strängen om man inte håller halsen rakt när man skruvar fast den. Den går att skjuta ganska mycket på en 3-bultare..
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

3 bult och 5 kg..

helt klart inget jag skulle ta med mig hem..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

blackparkas skrev:Hm... det där är ingen 72:a.... var det inte 4 skruvar till halsen -72??
Tänkte samma sak trots att jag inte är en kännare....
Grafen skrev: Fantastisk strängcentrering! G-strängen kanske ska spelas på bindingen för ett bandlöst sound?
:lol:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

GrafZeppelin skrev:Fantastisk strängcentrering! G-strängen kanske ska spelas på bindingen för ett bandlöst sound?
Äsch då!
Det fixar man ju "on the fly" med en lätt knyck innan man påbörjar sitt 7,3 minuters slapsolo! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
basic
VIP medlem
Inlägg: 1469
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 20:29
Ort: Eskilstuna

Inlägg av basic »

konstigt "sliten" tycker jag....




:?
Användarvisningsbild
albin
Medlem+
Inlägg: 832
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 11:55
Ort: Karlstad

Inlägg av albin »

basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....




:?
+1

jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

albinriddlah skrev:
basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
:?
+1

jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kim S skrev:
albinriddlah skrev:
basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
:?
+1

jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.
Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

GrafZeppelin skrev:
Kim S skrev:
albinriddlah skrev:
basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
:?
+1

jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.
Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.
nu har jag ju inte en 74:a jazz, men 07:a Highway One jazz med cellullosalack. på den har jag slitit igenom lacken där underarmen ligger och det är samma fenomen där. när den översta lacken (färgen, i detta fall sunburst) så ligger det ett lager klarlack till under. på baksidan däremot har skärpspännet gått ända in till träet. först igenom bursten så klarlacken var blottad och sen även igenom den.

min är cellullosalackad som sagt och den lacken är mer ömtålig än plastlack. tror det är så att den understa klarlacken på ett plastlackat instrument är mycket tuffare och segare att nöta igenom. har sett 70's basar där nötningen ser väldigt blank och plastig ut och så är det ju. det är ju plastklarlacken som blänker.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

GrafZeppelin skrev: Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.
hosse skrev: nu har jag ju inte en 74:a jazz, men 07:a Highway One jazz med cellullosalack. på den har jag slitit igenom lacken där underarmen ligger och det är samma fenomen där. när den översta lacken (färgen, i detta fall sunburst) så ligger det ett lager klarlack till under. på baksidan däremot har skärpspännet gått ända in till träet. först igenom bursten så klarlacken var blottad och sen även igenom den.

min är cellullosalackad som sagt och den lacken är mer ömtålig än plastlack. tror det är så att den understa klarlacken på ett plastlackat instrument är mycket tuffare och segare att nöta igenom. har sett 70's basar där nötningen ser väldigt blank och plastig ut och så är det ju. det är ju plastklarlacken som blänker.
Där ser man! Man lär sig alltid något nytt... :tummenupp:

Edit: quoteriet sket sig
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

Inlägg av BlueFruit »

Jag har en -72:a. Tror jag. Den är i alla fall köpt ny -72. Och den har 4 skruvad hals. Och "tumstödet" under strängarna. Fingerstöd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Min 76:a har ockå den någon sorts lager med lack under själva sunbursten.
Blankt och fint.

Däremot tyckte jag själva slitningen var ful upptill, den såg för... slätt ut tycker jag...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
basic
VIP medlem
Inlägg: 1469
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 20:29
Ort: Eskilstuna

Inlägg av basic »

blackparkas skrev:Min 76:a har ockå den någon sorts lager med lack under själva sunbursten.
Blankt och fint.

Däremot tyckte jag själva slitningen var ful upptill, den såg för... slätt ut tycker jag...

precis.... ser för "ordnat" ut...
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: ons 05 mar 2008, 20:45
Ort: Alingsås

Inlägg av Bastappe »

basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....




:?
Hmm! Inget slitage vid stallmicken :?
bBrukar det inte vara svårt att inte få slitage precis bakom stallet pga strängbyten? Men det är klart, alla byter ju inte strängar så ofta.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Skriv svar