Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av DSBass »

Kan även säljas för 6000 kr vid snabb affär

Har en fantastisk Yamaha BB1024X i bra skick som låter fantastiskt och är fantastisk att spela på. Jag saknar dock Jazzbas soundet och har en annan bas där jag får ett bra P-bas ljud. Yamahan är i och för sig en PJ så den är mer än P-bas ljud men jag vill som sagt ha mer åt Jazz hållet.

Intressanta byten kan vara Fender Jazz såklart. Ev Nån Warwick med jazzmickar (endast tyskbyggd och passiv eller aktiv/passiv). Eller nåt annat intressant som ger ett jazzbas aktivt ljud. Kom med förslag.

Jag finns i Stockholm och jag vill kunna prova innan ett eventuellt byte. Därför måste du också bo i Stockholm med omnejd. Vid intressant bas kan jag åka ca 10 mil utanför Stockholm. Typ Uppsala, Örebro och liknande.

Endast byte rakt av är av intresse och jag sätter bytesvärdet på min till ca 7000 kr.
Bild

Bild


Bild


Bild
Senast redigerad av DSBass den tor 16 nov 2017, 12:30, redigerad totalt 3 gång.
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. Byte?

Inlägg av DSBass »

Bump!
Ingen som är sugen på byte?
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. Byte? Säljes även

Inlägg av DSBass »

Kan även säljas för 6000 kr vid snabb affär
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Yamaha BB1024X finns. Byte? Säljes även

Inlägg av lekamen »

Hmm, det är nåt som tilltalar mig med din bb... Jag har ingen jazz för tillfället, men en svart Fender Jaguar MIJ, den är ju som en jazz fast med attityd typ :) Men den har jag ju blivit förbjuden av mina bandkamrater att nånsin göra mig av med!
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. Byte? Säljes även

Inlägg av DSBass »

lekamen skrev:Hmm, det är nåt som tilltalar mig med din bb... Jag har ingen jazz för tillfället, men en svart Fender Jaguar MIJ, den är ju som en jazz fast med attityd typ :) Men den har jag ju blivit förbjuden av mina bandkamrater att nånsin göra mig av med!
Halloj. En Jaguar är tyvärr inte av intresse för min del. Då blir dina bandkamrater glada :)

Den går att köpa annars. Det kommer dock snart en kille och kollar på den för ett ev byte.

Mvh. Danne
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av DSBass »

Bortbytt
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av Aslan »

DSBass skrev:Bortbytt
Otroligt fin bas!! Vad bidde det istället?
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av lekamen »

DSBass skrev:
lekamen skrev:Hmm, det är nåt som tilltalar mig med din bb... Jag har ingen jazz för tillfället, men en svart Fender Jaguar MIJ, den är ju som en jazz fast med attityd typ :) Men den har jag ju blivit förbjuden av mina bandkamrater att nånsin göra mig av med!
Halloj. En Jaguar är tyvärr inte av intresse för min del. Då blir dina bandkamrater glada :)

Den går att köpa annars. Det kommer dock snart en kille och kollar på den för ett ev byte.

Mvh. Danne
Vad skönt! Då blev livet fortsatt enkelt :)
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av DSBass »

Aslan skrev:
DSBass skrev:Bortbytt
Otroligt fin bas!! Vad bidde det istället?
Ja det är en grymt fin bas. Men nu blev det tillbaks till där jag alltid hamnar igen. Fender jazzbas :)
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Yamaha BB1024X finns. ***Bortbytt***

Inlägg av DSBass »

lekamen skrev:
DSBass skrev:
lekamen skrev:Hmm, det är nåt som tilltalar mig med din bb... Jag har ingen jazz för tillfället, men en svart Fender Jaguar MIJ, den är ju som en jazz fast med attityd typ :) Men den har jag ju blivit förbjuden av mina bandkamrater att nånsin göra mig av med!
Halloj. En Jaguar är tyvärr inte av intresse för min del. Då blir dina bandkamrater glada :)

Den går att köpa annars. Det kommer dock snart en kille och kollar på den för ett ev byte.

Mvh. Danne
Vad skönt! Då blev livet fortsatt enkelt :)
Haha :)

Härligt. Så slipper bandkamraterna bli arga på dig ;)
Skriv svar