Kramer DMZ 5000 - aluminium neck

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Stempa
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: mån 09 nov 2015, 04:26
Ort: Tullinge
Kontakt:

Kramer DMZ 5000 - aluminium neck

Inlägg av Stempa »

Min Kramer DMZ 5000 lirar jag på allt mer sällan. Funderar på att sälja iväg basen.
Det är den här från tråden "Vilken ovanlig bas har du" (http://pratabas.se/viewtopic.php?f=1&t=85375" onclick="window.open(this.href);return false;).

Inbillar mig att min Kramer DMZ 5000 från -79 är hyfsat sällsynt.
Aluminiumhals och coil tap switchar för båda mickarna, finns hur mycket olika sound att plocka ur Kramer'n som helst.
Köpte den i musikaffären (vars tidigare namn jag glömt) på Folkungagatan i Stockholm för 1500 runt -85. På den tiden kunde jag lira slapp rätt bra och den här basen har en fullkomligt grym diskant. Det är de där coil tap switcharna som gör jobbet. Märker ingen direkt lägre utnivå från basen vid coil tap men det blir en rejäl skillnad i sound. Kramer'n är den av mina basar som låter bäst men är skitjobbig att lira på. Att den är framtung är bara ett av problemen. Kollade lite på priser på den här nyss. Såg ex på eBay som gått för 11000 spänn! Jisses...



Bild

Anledningen till att den blir stående ospelad hos mig är att elektroniken behöver ses över. Inget stort problem, ett par lätt knastrande pottar och (tror jag) bristande grundning i stallet. Brummar en aning om man släpper taget om den. Det har genom åren tillkommit en lätt "bow" på halsen vilket innebär lite för hög strängaction för min smak. Aluminiumhals, ingen dragstång så det får man leva med eller rakhyvlar greppbrädan och bandar om.

Den här modellen går för 8-900$ ute på nätet men det räknar jag inte med att vara i närheten av för min Kramer. Eller...? Vad tror ni kan vara rimligt vid en Blocket försäljning? Eller kom med ett bud om du är intresserad så får jag fundera. Kan funka med byte till ok 6 strängad gura med svaj. Basen finns ett par mil söder om Stockholm.
Done stuff goes here https://soundcloud.com/bribedant" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
supro
Medlem
Inlägg: 456
Blev medlem: tor 22 jan 2009, 03:36
Ort: Stockholm

Re: Kramer DMZ 5000 - aluminium neck

Inlägg av supro »

En Squier bullet från sent 80-tal kanske? Mycket bra instrument och dessa har bra rykte. Googla Early Korean Squier så kan du läsa om dem.
bullet1.jpg
bullet1.jpg (73.68 KiB) Visad 1074 gånger
Skriv svar