Rickenbacker 4003W Walnut [SÅLD]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av lekamen »

Nu säljer jag min Rick, den är köpt (av förra ägaren) på Musicians Friend, om jag ser rätt på serienummerplåten är den från 2014. I originalskick förutom att all chrome hardware är lätt mattborstad (återigen av förra ägaren). Jag skulle tro det är en lätt match att polera upp den till sin forna glans om man vill det. Har en ganska fet men smal hals, kvartssågad och med en härlig oljad träfinish. Jag kan låta en gigbag följa med basen, själv fick jag den i en grön sopsäck :D
Förra ägaren valde att behålla originalcaset som han specialbeställde i samband med köpet, ett nytt vintage silver tolex case.
Han kan förmodligen övertalas att sälja det om man absolut vill ha det (se kommentar nedan).

This Rick has a real sweet fat neck. It’s got a natural oil finish that feels like smooth bare wood. Super punchy.
I have all the original hang tags and cloth that came with it. I could sell the case that Musicians friend sent it in but I really want to keep it. It won’t be cheap. About 3.250:- more.

Finns att provspela på Ekerö i Stockholmstrakten, men kan mötas upp med bil inom rimliga avstånd.
Inga byten aktuella förutom möjligen en Gibson Ripper.
16000 begär jag av en pratabasare, jag tror jag kan klämma ut en tusing till om jag lägger ut den på Blocket och Vend.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av lekamen »

Bump för en finfin bas.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av lekamen »

Jag som trodde denna skulle gå som en raket, jag är helt förvånad. Är det fel pris? Fel färg? Fel årsmodell? Stånga mig! Se på mig! Gör nånting!!!
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av taug »

vansinnigt snygga de där
Claude
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 07 dec 2011, 18:33

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av Claude »

Meget flot....!
Superswede 81, Tokai Hardpuncher,
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av lekamen »

Claude skrev:Meget flot....!
mange tak!
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Rickenbacker 4003W Walnut

Inlägg av lekamen »

Lönebump!
Skriv svar