Kramer XL-8 -80

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Lost Johnny
Medlem
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 24 nov 2013, 23:08

Kramer XL-8 -80

Inlägg av Lost Johnny »

Kommer antagligen att ångra mig om det blir affär, men jag måste bittert konstatera att den inte får mycket speltid. En välvårdad Kramer XL-8, d.v.s. åttasträngad, från cirka 1980. Kropp i valnöt och lönn och hals i aluminium med greppbräda av ebonol. Mediumskala. Om jag förstått rätt är det Dimarziopickuper. Ett jäkla tryck är det i alla fall i dem. Allt original bortsett från de kromade sargerna runt pickuperna och och de tjusiga träknopparna på pottarna. Det är ingen synvilla att Badasstallet sitter lite snett. Amerikansk kvalitetskontroll när den är som bäst. Påverkar inte något vad jag märkt. En nagg finns på greppbrädans nederkant alldeles nedanför första bandet. I övrigt väldigt fri från skador. Slitet originalcase med coola dekaler medföljer. Det får ses som renoveringsobjekt, men är är rätt sexigt i sitt nuvarande skick.

Pengar är bäst, men eftersom jag vet hur basisters ekonomi ser ut, att udda prylar står lågt i kurs och att de flesta bara vill betala några större summor när det står Fender på prylarna är byten okej; jämnt eller pengar åt endera hållet.

Byten som är intressanta är Warwick; Corvette och Streamer i första hand. Fyra, fem eller sex strängar. Inte Rockbass, bara tyskbyggda (Pro Series, Custom Shop och allt vad de heter och har hetat genom åren.) och inte en massa skumma modifikationer. Övriga förslag beaktas men står lägre i kurs. :twisted: Har ju i och för sig aldrig haft någon Rickenbacker. I förstärkar- och lådväg kan jag överväga en Hartke HyDrive 4x10. Är lite nyfiken på Sunn och Orange också så jag kan börja spela funeral doom och dylikt. EBS Fafner och en 4x10 av högsta EBS-kvalisort kanske. Kom med förslag så får vi se helt enkelt, men jag är lite kräsen.

Riktpris: 15000 kr (Vilket är vad den kostade mig med frakt, tull och moms från USA. Är en mästare på tajming så jag handlade när dollarn stod högt också.) Försöka duger :D

Finns i Kristinehamn. Slipper väldigt gärna att skicka men allt går att lösa även om jag kommer att gnälla. :P

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Warwick Corvette Standard -98, Warwick Corvette Standard -04, Warwick Corvette Standard -07, Warwick Corvette Standard -16, Warwick Fortress One -93, , Kramer XL8 -80, Epiphone EB-3
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Kramer XL-8 -80

Inlägg av 200071 »

Hur gick det med denna?
Skriv svar