Gretsch Committe bas 1979

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
fightervally
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 07 jan 2018, 02:21

Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av fightervally »

Tänkte kolla lite intresse för min Gretsch Commite bas från 1979. fullt fungerande, men har ett litet jack på kroppen.
ett slitet fodral följer med, vet ej om det är orginal. Basen är byggd i japan vilket alla Gretsch instrument var på den här tiden. Pris ide 9000 kr går mellan 13-15 000kr på Ebay)
Basen finns i Stockholm kan skickas med Bussfrakt om köpare står för kostnad.

OBS! Bilderna från Google, Orginal kommer, under kvällen. Obs! nytt pris 9000kr eller kul byte kom med förslag.


Bild
Bild
Senast redigerad av fightervally den tor 30 aug 2018, 22:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av hitman »

Har du köpt den på Götgatan? var i en musikaffär och klämde på en sådan där för en massa år sedan. Var frestad men den var såld nästa gång jag kom förbi.

En härligt biffig hals hade den, och lät riktigt bra.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
fightervally
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 07 jan 2018, 02:21

Re: Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av fightervally »

hitman skrev:Har du köpt den på Götgatan? var i en musikaffär och klämde på en sådan där för en massa år sedan. Var frestad men den var såld nästa gång jag kom förbi.

En härligt biffig hals hade den, och lät riktigt bra.
Jag har köpt den av en polare, Men det stämmer nog att den kommer från någon av affärerna som låg på Götgatan. Jag har haft den i typ 20 år. Men nu har du chansen låta den sköna halsen bli din. Kom med ett bud. :D
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av hitman »

Skulle gärna men har tyvärr inte riktigt de pengarna för tillfället. Men en fin och annorlunda bas är det!
SymptomOfTheWarPigs
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 07 mar 2016, 09:54
Ort: Uddevalla

Re: Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av SymptomOfTheWarPigs »

Kan ett byte mot en Fender Precision American Pro, Oympic White (2017) med en peng emellan vara intressant? :)
Har alla original-tillbehör kvar.
Användarvisningsbild
Thundertoes
Medlem
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 17:27
Ort: Åkarp

Re: Gretsch Committe bas 1979

Inlägg av Thundertoes »

Byte
Bild
eller

Bild
Skriv svar