"Min sambo fick ett litet spel"

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

"Min sambo fick ett litet spel"

Inlägg av Geddan »

Haha!
Man undrar onekligen vad som utlöst "the fury"

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5481968
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Hon vart väl svartsjuk på basen.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

ferm skrev:Hon vart väl svartsjuk på basen.
Jag gissat att han "golfat" på fel bana. :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Man hade ju velat se upprinnelsen till det hela. Han kanske drog upp volymen varje gång hon öppnade munnen. :)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Svensson skrev:Man hade ju velat se upprinnelsen till det hela. Han kanske drog upp volymen varje gång hon öppnade munnen. :)
Det skulle jag aldrig våga. Det skulle inte bli små hål i högtalarna det skulle bli ett stort nånstans där det gjorde ont.
För många basar är inte nog
mickeriksson
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 17:12
Ort: Kungsängen

Inlägg av mickeriksson »

Sambo med spel, det låter bekant.
Haft en sån på 80-talet, under min villa/hund/volvo/danbands-period.

Usch!
Nu är det försent att ge upp!
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Han kanske gjort hål på nått som var hennes...
Användarvisningsbild
sebad
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: tor 26 jun 2008, 17:37
Ort: Jönnet

Inlägg av sebad »

haha
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Ja, man blir onekligen nyfiken på att veta mer både om bakgrund och händelseförlopp.

Små hål? Jag har kunnat förstå om tanten gick aggro och och satte stilettklackarna i elementen kung-fu-style, men att pilla med små hål känns både utstuderat och tamt?

Om han t ex nu haft problem med järnnian som Geddy antyder så borde man väl förvänta sig ett rejälare raseriutbrott.

Annars kan det ju vara klassisk svartsjuka, och att hon bara markerar lite för säkerhets skull, utifall han nu skulle plöja i annan åker.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Taurus skrev:Ja, man blir onekligen nyfiken på att veta mer både om bakgrund och händelseförlopp.

Små hål? Jag har kunnat förstå om tanten gick aggro och och satte stilettklackarna i elementen kung-fu-style, men att pilla med små hål känns både utstuderat och tamt?

Om han t ex nu haft problem med järnnian som Geddy antyder så borde man väl förvänta sig ett rejälare raseriutbrott.

Annars kan det ju vara klassisk svartsjuka, och att hon bara markerar lite för säkerhets skull, utifall han nu skulle plöja i annan åker.
"plöja i annan åker" och "golfa på fel bana" är olika uttryck för samma sak. :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Geddy_Lee skrev:
Taurus skrev:Ja, man blir onekligen nyfiken på att veta mer både om bakgrund och händelseförlopp.

Små hål? Jag har kunnat förstå om tanten gick aggro och och satte stilettklackarna i elementen kung-fu-style, men att pilla med små hål känns både utstuderat och tamt?

Om han t ex nu haft problem med järnnian som Geddy antyder så borde man väl förvänta sig ett rejälare raseriutbrott.

Annars kan det ju vara klassisk svartsjuka, och att hon bara markerar lite för säkerhets skull, utifall han nu skulle plöja i annan åker.
"plöja i annan åker" och "golfa på fel bana" är olika uttryck för samma sak. :wink:
Och är man lagd åt det hållet.. har du alltid fickpingis på bortaplan!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Geddy_Lee skrev:
Taurus skrev:Ja, man blir onekligen nyfiken på att veta mer både om bakgrund och händelseförlopp.

Små hål? Jag har kunnat förstå om tanten gick aggro och och satte stilettklackarna i elementen kung-fu-style, men att pilla med små hål känns både utstuderat och tamt?

Om han t ex nu haft problem med järnnian som Geddy antyder så borde man väl förvänta sig ett rejälare raseriutbrott.

Annars kan det ju vara klassisk svartsjuka, och att hon bara markerar lite för säkerhets skull, utifall han nu skulle plöja i annan åker.
"plöja i annan åker" och "golfa på fel bana" är olika uttryck för samma sak. :wink:
Nähä! :shock: :wink:

Min point var mer att kvinnfolket kanske punkterade hans element i förebyggande syfte.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Det ligger något i det Taurus säger, om nu säljaren spolat någon annan toalett än sin sambos. Eller pluggat in sin tele-plug i fel input-jack. Eller landat sitt jaktflygplan på fiendens hangarfartyg. Eller stoppat sin revolver i någon annans hölster. Eller pallat äpplen från grannens trädgård, så bör man gjort någo mer storslaget än små hål, i och med att hålet han gjorde något i torde varit större än de i högtalarna.

Oj, det blev många dåliga metaforer... Jag ber om ursäkt.
Lingonbas
Medlem+
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 18:52
Ort: Lindesberg

Inlägg av Lingonbas »

Vad tror ni experter? Är elementen kass eller användbara :oops: ? Det finns ingen som råkar sitta på lite data för lådbyggnation med dom elementen??

Känns som att dom borde kunna bli billiga..... :roll:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Lingonbas skrev:Vad tror ni experter? Är elementen kass eller användbara :oops: ? Det finns ingen som råkar sitta på lite data för lådbyggnation med dom elementen??

Känns som att dom borde kunna bli billiga..... :roll:
Utan att på något sätt försöka hävda att jag är expert tror jag att du ska strunta i dessa element och köpa hela istället.
Senast redigerad av bootsy den tor 02 okt 2008, 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Lingonbas skrev:Vad tror ni experter? Är elementen kass eller användbara :oops: ? Det finns ingen som råkar sitta på lite data för lådbyggnation med dom elementen??

Känns som att dom borde kunna bli billiga..... :roll:
Jo jag har mailat med honom. Men han verkar inte ha några data på elementen. Kan då vara knepigt att räkna lådvolym och besreflexrör mm.
Känsligheten kan vara låg, vilket inte märks så mycket på en 8*10 som på en 2*10.

Nypriset (1300) tror jag han har hittat på. Det element som idag motsvarar är troligen Sheffield-tian http://www.peavey.com/products/browse.c ... 1035-8.cfm som kostar 69 dollar, dvs under 500 spänn.

Hålet sitter i dammskyddet och inte i membranet, så det har ingen inverkan på ljudet. Man bör nog laga hålet med ett plåster eller spinnakertejp. Enligt säljaren så är hålen i de övriga sju elementen mindre.

Men få ned priset något så kan det vara en deal. Kruxet är väl frakten. 40 kg kostar en del.

Jag kunde ev vara intr av några om vi bara visste vad det är för element.
Senast redigerad av alexon den tor 02 okt 2008, 16:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

bootsy skrev:
Lingonbas skrev:Vad tror ni experter? Är elementen kass eller användbara :oops: ? Det finns ingen som råkar sitta på lite data för lådbyggnation med dom elementen??

Känns som att dom borde kunna bli billiga..... :roll:
Utan att på något sätt försöka häda att jag är expert tror jag att du ska strunta i dessa element och köpa hela istället.
Skulle det vara att häda?? Att påstå att du är expert?? tycker jag inte.. låter som ett utmärkt råd! :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:
bootsy skrev:
Lingonbas skrev:Vad tror ni experter? Är elementen kass eller användbara :oops: ? Det finns ingen som råkar sitta på lite data för lådbyggnation med dom elementen??

Känns som att dom borde kunna bli billiga..... :roll:
Utan att på något sätt försöka häda att jag är expert tror jag att du ska strunta i dessa element och köpa hela istället.
Skulle det vara att häda?? Att påstå att du är expert?? tycker jag inte.. låter som ett utmärkt råd! :D
Den bjuder jag på, Kishti!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

I MEAN... HALLOOOOOO?????

:mrhappy:

/K
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Man undrar ju var lådan tagit vägen. Om nu elementen funkar som säljaren påstår, varför har han slitit ut dem från lådan?
Det gör mig skeptisk.

Jag sällar mig till Liten och Bootsy. Kul annons, men tveksam affär.
Lingonbas
Medlem+
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 18:52
Ort: Lindesberg

Inlägg av Lingonbas »

Jag har haft lite konversation med honom, men nu tycker han att jag ska bestämma mig. :D

Det underliga är ju varför han har sålt lådan om nu elementen är "felfria" :roll:

Får jag inget napp på mina utslängda infoletarkrokar får det vara....

Tack för goda råd :tummenupp:
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

På peaveys website finns viss data på nuvarande element. Men produktnumret som angavs finns inte nu.

Elementinfo finns även på http://www.thiele-small.com/ men då måste man veta vad elementen heter.
Lingonbas
Medlem+
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 18:52
Ort: Lindesberg

Inlägg av Lingonbas »

Jag mailade Peavey direkt och har fått uppgifter nu efter några timmar - snabba ryck!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Lingonbas skrev:Jag mailade Peavey direkt och har fått uppgifter nu efter några timmar - snabba ryck!
Peavey är grymma! dom svarar snabbt som fan och ger raka svar.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar