[såld!] SWR 8x8

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

[såld!] SWR 8x8

Inlägg av tks »

Bild
SWR 8x8.
4 ohm, 480W, 45 kg, 92x57x44cm. 2x tele plus "banankontakter". Nyservad, fungerar perfekt.

Kortfattat - storlek som en 6x10, väger som en 4x10, bättre botten än en 4x10 och grymt mellanregister. Tweeter finns för den som gillar sånt, går att stänga av annars.

Grym låda! Riktigt punchigt ljud, och 8"-elementen ger både bra respons/attack men utan att man offrar någonting i det låga registret. Fungerar mycket bra till femsträngat (även på psykopatvolym). Tweetern har ställbart reglage, inte bara on/off. Den har hjul på baksidan, så man tiltar bara bak lådan och rullar den då den ska flyttas. Roddas lätt med en hand (tills man kommer till en trappa).

Lite fler bilder på kontakter, handag, hjul:
BildBildBild

Storleksmässigt är den som sagt som en 6x10 , här jämfört med en Marshall 4x12:
Bild

Nypris på Börsen är 11.100 kr. Den nya modellen har annan grill och lite annorlunda handtag, men för övrigt är lådan byggd likadant. I min årgång sitter det högtalarelement från Celestion, i nyare är det Eminence. Jag läste på Talkbass eller Harmony Central att den gamla modellen med Celestion (som tillverkades innan SWR togs upp av Fender) är den som låter bäst.

Pris: 3500 kr. Finns i Norrköping.

Lite länkar:
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?p=4619562
http://www.talkbass.com/reviews/showpro ... 842/cat/28
http://www.bgra.net/2004/review.php?id=193&type=cabinet
http://reviews.harmony-central.com/revi ... e+8X8/10/1
Senast redigerad av tks den tis 11 nov 2008, 15:57, redigerad totalt 4 gång.
Funkee
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 06 feb 2008, 07:46
Ort: Marieholm

Inlägg av Funkee »

Kan vara intressant

Vet du vad det kan kosta att skicka med bussgods till Skåne?
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

Bussgods kostar väl lite olika beroende på exakt vart den ska? Du har mått och vikt här, så det är bara att mata in på bussgods hemsida och skriva att den åker från Norrköping och skriva till vilket bussgodsombud den ska så räknar de ut pris åt dig. Hur är det med saker över 40 kg? Har för mig att jag läst att vissa bussgodsombud inte sysslar med sånt.

Jag har ingenting stort nog att packa ned den i, men den borde klara sig fint att transporteras som den är. Det har den gjort förr!
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

tks skrev:Bussgods kostar väl lite olika beroende på exakt vart den ska? Du har mått och vikt här, så det är bara att mata in på bussgods hemsida och skriva att den åker från Norrköping och skriva till vilket bussgodsombud den ska så räknar de ut pris åt dig. Hur är det med saker över 40 kg? Har för mig att jag läst att vissa bussgodsombud inte sysslar med sånt.

Jag har ingenting stort nog att packa ned den i, men den borde klara sig fint att transporteras som den är. Det har den gjort förr!
fick lite problem när jag skulle skicka tung låda med bussgods från nkpg... blev inte alls poppis, men dom tog den efter lite tjat.

hrrm, PB-träff? hrrm :roll:
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

Funkee skrev:Kan vara intressant

Vet du vad det kan kosta att skicka med bussgods till Skåne?
Nu har jag fått reda på att jag ska till Skåne på tisdag, har dock inte plats för den på vägen hem, men till en bestämd köpare som ska köpa och inte bara provspela kan jag frakta ned den. Har några andra som anmält intresse, men än så länge är den inte on hold till någon, ingen har sagt någonting definitivt ännu. Bestäm er i helgen folks ;)
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

On hold!

Edit:
Och såld!
Skriv svar