Svensk KULTSTÄRKARE AUDEX TR102B. SÅLD!!

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Svensk KULTSTÄRKARE AUDEX TR102B. SÅLD!!

Inlägg av elmelino »

Klassiskt svensk 70tals kultstärkare 100w/8ohm.i mkt. bra skick funkar perfekt (lite skrap på nån pot) levereras i ORIGINAL Svensk Playwoodväska från Playwoodprodukter AB i Laholm!!
PRIS: 1200kr inkl Frakt. OBS bilden utan skyddsplåt lånad från HansenAudios hemsida!/SÅLD!
Bild
Bild
Senast redigerad av elmelino den ons 19 nov 2008, 12:46, redigerad totalt 8 gång.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

är det rör? :roll:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

NÄ det är transistor!(annars hade den kostat det fyrdubbla)
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

elmelino skrev:NÄ det är transistor!(annars hade den kostat det fyrdubbla)
tänkte väl det.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

Jag har repat på en sån där under en period. Den lät rent och hade rejält med pulver för sina 100 Watt. Läskigt cool är den också! Är man ute efter en liten portabel, kraftfull och användbar vintagetopp måste det ju vara ett kap.
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Var finns denna, och vad gör rattarna?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
dereborn

Inlägg av dereborn »

Indigo skrev:Var finns denna, och vad gör rattarna?
Ganska uppenbart va?

Jag tror att bas-rattarna reglerar hur mycket bas man vill ha i ljudet, likaså m-reg (mellanregister, ofta kallat "mid") och disk (diskant/treble).
Dom två längst till vänster är nog volymer, beroende på vilken input man använder. Den allra vänstraste står det "briljant" på, kan nog jämföras med "bright" på icke.svenska förstärkare.
"Eko" ratten är med största sannolikhet kopplad till din-uttaget under densamma, vilket torde vara både send och retur i en effektloop helt enkelt.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Var bos de Herr elmelino???
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

dereborn skrev:
Indigo skrev:Var finns denna, och vad gör rattarna?
Ganska uppenbart va?

Jag tror att bas-rattarna reglerar hur mycket bas man vill ha i ljudet, likaså m-reg (mellanregister, ofta kallat "mid") och disk (diskant/treble).
Dom två längst till vänster är nog volymer, beroende på vilken input man använder. Den allra vänstraste står det "briljant" på, kan nog jämföras med "bright" på icke.svenska förstärkare.
"Eko" ratten är med största sannolikhet kopplad till din-uttaget under densamma, vilket torde vara både send och retur i en effektloop helt enkelt.
Är vi lite spydiga idag? :wink:
dereborn

Inlägg av dereborn »

:wink:
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

kmo skrev:Var bos de Herr elmelino???
Jag bor i Karlskrona och det är faktiskt väldigt bra drag i denna lilla stärkare(b30cm,h11cm,d22cm, 6kg)rent och snyggt med bra botten! Det är en mystisk EQ med dubbla bas mid och disk + en extra diskantlyft.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag undrar jag om inte Bo Hansén som är här på forumet emellanåt kan berätta lite mer om denna tingest.

Jag hade en 50 wattare av samma slag för 100 år sedan som jag minns som dåligt ljud i största allmänhet. Men nu i efterhand ionser jag att det nog mest berodde på mig och den värdelösa högtalaren jag hade till. Testade en liknande för ett kort tag sedan och blev häpen över hur pass bra den lät.
dereborn

Inlägg av dereborn »

smart med låg- och högbaskontroller (vilket jag antar att det är)
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Repade på en sån här för typ 10-12 år sen, har för mig att den lät helt ok. Lite nostalgi att ha nästan.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
momo
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 16:50

Inlägg av momo »

GÖRTREVLIG liten topp som inte orkar hur mycket som helst..BRA GRUNDLJUD men som inte orkar hur mycket som helst ..Funkar KANON med en lättdriven 15" men som inte orkar hur mycket som helst..

Hrmmm... få se hur länge jag står emot
1200 inkl. frakt??
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

momo skrev:GÖRTREVLIG liten topp som inte orkar hur mycket som helst..BRA GRUNDLJUD men som inte orkar hur mycket som helst ..Funkar KANON med en lättdriven 15" men som inte orkar hur mycket som helst..

Hrmmm... få se hur länge jag står emot
1200 inkl. frakt??
Hehe naturligtvis orkar den den inte hur mycket som helst det är dock bara 100 transistorwatt. Men som du säger med en lättdriven 15" eller som jag hade 2st lättdrivna 12" låter den mumsigt..... Och nej 1200kr+frakt (kostar 150kr m. posten)
pbas63
Medlem+
Inlägg: 1054
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 11:00
Ort: Uppsala

Inlägg av pbas63 »

har en och säljer den inte, perfekt för americana gubbrock som vi ägnar oss åt i Bright Lightning (kolla Myspace). Sjysst raggsocké ljud, i med pbasen och man behöver inte skruva ljud ett dugg. 15 låda självklart
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

Jag sitter på ett gammalt Audex TR500 dock ett vanligt steg ingen bastopp ;) men det är rediga grejer gjorda i Göteborg 8)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

Nämen köp nu min stärkare och komplettera med Punksters 1x15" låda så har ni ju en perfekt lillrigg!
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Inlägg av 41HZ »

Helvetes, där dök det så upp en Audex tillslut. Har en 50w som har hängt med ett tag nu. Låter riktigt bra o förvånansvärt högt för sina 50w, det där med botten är väl kanske ett okänt begrepp. Låter väldigt punkigt i brightläge o funkigt i normal-läge.
Tror iochförsej att min är en gitarrmodell, men den funkar bra till bas.
Har en ratt för fuzz som sannerligen får det att låta trasigt.
Jag hade annons på att få tag på en 100w för ett par år sedan men inge napp då.
Nu vet jag inte riktigt, jag har bara 4ohms-lådor o jag ser att toppen bara klarar 8ohm...hmm
Fan, jag måste fundera på det.
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

Tja det måste ju vara en gitarrtopp för bas finns det i överflöd på min!Har du bara 4ohmslådor så kan du väl seriekoppla 2 av dom så får du 8ohm!
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

PRISBUMP! Nu ingår frakten!
momo
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 16:50

Inlägg av momo »

elmelino skrev:PRISBUMP! Nu ingår frakten!
aaoou... vad jobbigt!
Skall ta ett par isbad och tänka över ....................
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Inlägg av 41HZ »

elmelino skrev:Tja det måste ju vara en gitarrtopp för bas finns det i överflöd på min!Har du bara 4ohmslådor så kan du väl seriekoppla 2 av dom så får du 8ohm!
Jodu, det tål o tänkas på. Jag måste tyvärr vänta tills lönen kommer å hoppas den är kvar. Pengar behövs på annat håll.
Hm...det lutar väl åt att jag får hoppa över den men vi får väl se.
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Inlägg av elmelino »

Sådärja nu är den såld till en glad Göteborgare! La in annonsen på Vendolin såldes på 5!!!! minuter.
Skriv svar