Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Vi är här med barnen, så pratande har sträckt sig till ett glas öl till maten.
Men då vi kommer hem får jag en rom & cola.
Aeephan...

Men en rom & cola är ju inte så tokigt. :tummenupp: Själv kommer jag att hälsa våren välkommen med en Irish Coffee. Vi San Fransianer är ju så modesta i vårt firande. :nickar:

Ha en schysst Valborg ff & friends! :mrhappy:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag köpte ett litet paket godiscigariller med irish coffee - smak.
Balkonginvigning ikväll eller imorrn tror jag visst...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Proppmätt... har varit på femårskalas i en Syrisk fillial i norr. Med sex familjer vid en sjöstrand eldades och grillades i massor på arabiskt vis. Fast eder ölmjuke tjänare fick hjälpa till lite med urvalet av ved. Man försökte hålla liv i trä från vinterns bäverfällda arrder så med norrländskt sinne för överlevnad i bister miljö tipsade jag om torrakor av gran längre in i skogen. Då blev det fart på den arabiska valborgsbrasan :-)

Sitter och stönar hemma nu. Vet inte om de är fientligt inställda till mig, de har försökt mata ihjäl mig. Nu ska jag fasta i en vecka tror jag. Fast jag blev törstig så putell på er ladies and tjänstemän.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Rom och cola är gott.Och kul!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Sitter och stönar hemma nu. Vet inte om de är fientligt inställda till mig, de har försökt mata ihjäl mig.
Jag vet precis hur det känns.
Juggar är av samma skrot å korn. Ge dem ett halvt glas vin och de trattar i dig 17 förrätter, 18 varmrätter, 19 liter vin och phantamej hinkvis med "slivovica"... Man går banne mig inte säker någonstans. En serbiska och en kroatiska utfärdade en gång, i samarbete över gränserna, ett s.k. "hedersjuggemedborgarskap" till mig under en minnesvärd fest.. (*lögn* minns icke ett endaste SKIT..) (njaaa kommer ihåg delar av språkkursen, "Dobar dan" och "Dobro vece", "zdravo" Da och Mozta, o javisst "volim te" samt något som var hysteriskt roligt, varför jag misstänker argan list och avstår att citera..) men inte Dalern hjälpte det. :(

Jag är fortfarande rädd för att de jäklarna skall komma dragande med ogifta släktingar som de vill att jag skall gänga mig med. :shock:

Aldrig i Hiirvonen kommer jag att resa till Juggeland. De jäklarna har ju släktingar överallt..
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Albin, jag går under namnet "Big Brother" hos Syrierna :-) Det kommer sig av att jag som chef för en flyktingförläggning stod upp för de kvinnor som kom med sina barn men utan män. Oftast var deras män kvar i Syrien pga. de tvingats ta hand om skröpliga sjuka föräldrar som var oförmögna att lämna landet. Av de 338 flyktingarna på förläggningen identifierade jag tre stycken som hade åsikten att kvinnor utan män var en styggelse och att de skulle ansluta sig till en ny man, nämligen dem själva. Detta var påtaglig terror som måste bekämpas. Jag kom på att om jag adopterade kvinnorna som varandes deras storebror så måste allt sådant ske via mig, The Big Brother, dvs. det avväpnade alla dylika attacker eftersom kvinnorna nu hade en bror. Dessa herrar med sympatier hos IS har jag haft en del samtal med SÄPO om.

Förlåt om jag platsar i OT-tråden igen, men jag kan inte blunda för det ofattbara de går igenom som vi inte förmår förstå. Igen, varav hjärtat är fullt, talar munnen.

Bild
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Albin, jag går under namnet "Big Brother" hos Syrierna :-) Det kommer sig av att jag som chef för en flyktingförläggning stod upp för de kvinnor som kom med sina barn men utan män. Oftast var deras män kvar i Syrien pga. de tvingats ta hand om skröpliga sjuka föräldrar som var oförmögna att lämna landet. Av de 338 flyktingarna på förläggningen identifierade jag tre stycken som hade åsikten att kvinnor utan män var en styggelse och att de skulle ansluta sig till en ny man, nämligen dem själva. Detta var påtaglig terror som måste bekämpas. Jag kom på att om jag adopterade kvinnorna som varandes deras storebror så måste allt sådant ske via mig, The Big Brother, dvs. det avväpnade alla dylika attacker eftersom kvinnorna nu hade en bror. Dessa herrar med sympatier hos IS har jag haft en del samtal med SÄPO om.

Förlåt om jag platsar i OT-tråden igen, men jag kan inte blunda för det ofattbara de går igenom som vi inte förmår förstå. Igen, varav hjärtat är fullt, talar munnen.

Bild
Bäste vän! Det är Ok om du vill vara min brorsa också. Jag tror att vi förmodligen ändå är släkt.. :D

Önskar dig, och kanske särskilt dina syskon, den bästa av Valborgar! :playing:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Tänk att rom har så kort datum att den hinner bli dålig under natten. Iaf skvätten som hamnade i magen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det är precis som med vin - lagringsförhållandena har enorm betydelse för utveckling och hållbarhet.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Usch ja...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

...eller: Yes! :tummenupp:
Lade just ner en vintage champagne (för rimliga pengar) i källaren. Den ska få gosa till sig i 10 år nå'nting.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

I morse kändes det som att det var skönt att det är ett tag till nästa frihelg...
Och nästa frihelg är ju... ... PB-TRÄFF!!! :dancy:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:Det är precis som med vin - lagringsförhållandena har enorm betydelse för utveckling och hållbarhet.
Detsamma gäller vanligt folk.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:
Per skrev:Det är precis som med vin - lagringsförhållandena har enorm betydelse för utveckling och hållbarhet.
Detsamma gäller vanligt folk.
Jo, de som gått ur tiden lägger man ju i jordkällare. Eller bara jord.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Body&Soul skrev:
Per skrev:Det är precis som med vin - lagringsförhållandena har enorm betydelse för utveckling och hållbarhet.
Detsamma gäller vanligt folk.
Jo, de som gått ur tiden lägger man ju i jordkällare. Eller bara jord.
ROTFLMAO
:lol: :lol: :lol: :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jaha, då var det fredag!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Och inte vilken fredag som helst utan fredagen då man barnledig går med hustrun på middag och Dara O'Briain på Kina-teatern.
Inte illa alls faktiskt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Grattis!
Jag fick sitta i lä i den sista solen på min vårvarma stentrappa med en Old Stock Ale. Det är inte heller så dåligt.
Det är vi värda!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Ja jag sitter här med en nästan tom pava öl och funderar på begreppet "fredag".

Jag har lite vippsgrädde över efter baket och har nyss provmätt mängden och fann att det skulle räcka med råge till den däringa Iriska kaffejögen som jag vanligtvis intar framåt midnatt å lördagen.

Frågan är bara om PB´s utskänkningsgrupp tillåter sin modesta kollega denna utsvävning denna enkla och sobra onsdagskväll? Va? Vaa??

*idé* :dancy:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Drick ur ditt glas, se Döden på dig väntar,
Slipar sitt svärd, och vid din tröskel står.
Blif ej förskräckt, han blott på grafdörn gläntar,
Slår den igen, kanske än på ett år.
Movitz, din Lungsot den drar dig i grafven.
- Knäpp nu Octaven;
Stäm dina strängar, sjung om lifvets Vår
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag fick god rom också. :)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Jag fick god rom också. :)
Klart pågen skulle ha rom! :nickar:
AlbinH skrev:
Frågan är bara om PB´s utskänkningsgrupp tillåter sin modesta kollega denna utsvävning denna enkla och sobra onsdagskväll? Va? Vaa??
Du menar inte att du på allvar tänkte låtit vippsgrädden gå till spillo för en sådan formsak? :shock: Nu blev jag nästan orolig. PB har ju världens mest överseende utskänkningsgrupp! Tur att B&S fanns till hands med sedvanliga goda råd igår kväll.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

PB's utskänkningsgrupp har årsmöte om ett par veckor...:nickar:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Du menar inte att du på allvar tänkte låtit vippsgrädden gå till spillo för en sådan formsak? :shock: Nu blev jag nästan orolig. PB har ju världens mest överseende utskänkningsgrupp! Tur att B&S fanns till hands med sedvanliga goda råd igår kväll.
Jag ber att få anföra till min ursäkt att jag har (förvånansvärt nog) föga eller rent av ingen vana vid intagande av Dessa Drycker (jfr analogt med Albert Engström) under andra dagar än fre, lör & sön. Ej heller Mowitz öden och äventyr är mig icke fjär.. (dubbel negation för att få till rimmet./förf.) fastmer Malagueña i C eller 800 grader i egensmidd punkstil. Ingendera av dessa senare kan antagas var till uppbyggelse såsom C M B´s odödliga epistlar. Istället torde dessa två ha en viss koppling till ovan nämnda vippsgrädde (Vill ni ha hela menyn? Jatack.) (Skall det drickas här? Jatack.)

fieldflower skrev:PB's utskänkningsgrupp har årsmöte om ett par veckor...:nickar:
När jag hade återhämtat mig från anfallet och bytt de som min farfar benämnde underbenkläder flöt det upp ett grand i mitt vänstra öga, nämligen Fozzie Bear i Mupparna när han förklarade:

A teetotaler is a person who suffers from thirst,
instead of enjoying it.

Det skall bliva mig en lisa att få läsa årsmötesprotokollet! :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar