Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Nu går jag och lägger mig. Imorgon ska jag vara luciatågskonduktör. Hoppas kidsen håller sig friska!
Gute Fahrt!

Måste du ha peruk? A la Sergiu Celibidache? :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Babsan-peruk!
Så man håller sig i bakgrunden och inte stjäl showen från kidsen.
Kanske högklackat och rosa sidenklänning också...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ready, set, go!

Bild

Alla dörrar låses. :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Ready, set, go!

Bild

Alla dörrar låses. :nickar:
Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
En nyckel till lösningen är förmodligen nyckeln!

Om nyckeln kärvar i låset kan jag bistå med lite av Dr Ducks Ax Wax. :idea:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
En nyckel till lösningen är förmodligen nyckeln!

Om nyckeln kärvar i låset kan jag bistå med lite av Dr Ducks Ax Wax. :idea:
"Sax eller vax"?
Det är ju en mustaschfråga...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Per skrev:Ready, set, go!

Alla dörrar låses. :nickar:
Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad. :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
fieldflower skrev:
Per skrev:Ready, set, go!

Alla dörrar låses. :nickar:
Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad. :nickar:
Kommer du i tidningen i morgon? :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Per skrev:
fieldflower skrev:
Per skrev:Ready, set, go!

Alla dörrar låses. :nickar:
Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad. :nickar:
Kommer du i tidningen i morgon? :mrgreen:
:shock: :shock:
Om han vill fira på det "speciella" viset så är det hand ensak.
Inget vi vill se på forumet!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Kommer du i tidningen i morgon? :mrgreen:
Varför det? Jag var ju bara på lokal i högst presentabelt sällskap. :P

"Per och assistenten och jag, det gör tre,
vi drack på min bekostnad, medborgare.
Så är det nämligen inom det sociala:
Kan ej den ene, får någon ann' betala.
Det gör detsamma vem som blir finansiär,
men skål för kapitalet, sa polaren Per."
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ja, skål!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: Tävling

Inlägg av GurraG »

Usch, sa assistenten med en moderat betoning. Tänk att se Per i denna syndens boning!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det ska du ge fan i! sa polaren Per. :nickar: :vinkar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Att döma av anekdoterna om Per vet jag inte om han är någon polare.
Polaren Per alltså, inte Per.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Ni är allt ena jämrans Gomorriter hela högen!! :evil:

Ni tycks helt glömma bort att julen är en kärlekens tid! :heart: :heart: :heart:

En av de finaste traditionerna i juletid är att ge presenter till de som mest behöver!

Du kan ge en julgåva från hjärtat, såsom elbas, ackebas, ståbas, combo, topp, stack, krullsladd, pedaler, och/eller annat basrelaterat. Glöm inte att slå in gåvorna i fint julpapper och skriv små juliga adresslappar med text: God Jul! Från Mig till Mig!

Tänk på det, i fåvitske!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:Ni är allt ena jämrans Gomorriter hela högen!! :evil:

Ni tycks helt glömma bort att julen är en kärlekens tid! :heart: :heart: :heart:

En av de finaste traditionerna i juletid är att ge presenter till de som mest behöver!

Du kan ge en julgåva från hjärtat, såsom elbas, ackebas, ståbas, combo, topp, stack, krullsladd, pedaler, och/eller annat basrelaterat. Glöm inte att slå in gåvorna i fint julpapper och skriv små juliga adresslappar med text: God Jul! Från Mig till Mig!

Tänk på det, i fåvitske!
Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.
Jag berättar för mig själv innan julafton, och så blir jag arg på mig själv och slänger hela skiten.
:oops:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.
Jag berättar för mig själv innan julafton, och så blir jag arg på mig själv och slänger hela skiten.
:oops:
Det var nog det mest FROCKTANSVÄRDA jag någonsin hört! :headscratch:

Slänga??? Vi avskaffade slit-o-släng för föttijårsen! Minst!
Du måste lära dig att ta hand om ditt svårhanterliga och motspänstigt våldsamma humör! Vi - dina riktiga vänner - på PB kan säkert hjälpa dig till ett fridsammare och kulturellt rikare liv. Faktiskt lika lätt som vi kan bota förkylningar och skoskav. :nickar:

Och barnen i Biafra? Har du glömt?? Å DU! Låt oss för ett litet ögonblick stanna vid dina egna kottar!
Tänker du lämna dem helt i Blockflöjtens våld? Små oskyldiga barn! :shock:
"Nej barn! Ert Farsarv ligger på tippen."
Hade det inte varit bättre att ge dem en ljusnande framtid! Som vår.

När jag kommer i kontakt med sådana reaktioner i min omvärld får jag en obändig lust att förvärva en ukulele. :sm_rambo:

Apropå julklappar så mötte jag för en stund sen en gammal Volvokombi på vägen här utanför. Han hade monterat en liten, ca 1 m, julgran stående på taket. Granen hade givetvis julgransbelysningen tänd. :tummenupp:

Han hade dragit slipsten han!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.
Jag berättar för mig själv innan julafton, och så blir jag arg på mig själv och slänger hela skiten.
:oops:
Det var nog det mest FROCKTANSVÄRDA jag någonsin hört! :headscratch:

Slänga??? Vi avskaffade slit-o-släng för föttijårsen! Minst!
Du måste lära dig att ta hand om ditt svårhanterliga och motspänstigt våldsamma humör! Vi - dina riktiga vänner - på PB kan säkert hjälpa dig till ett fridsammare och kulturellt rikare liv. Faktiskt lika lätt som vi kan bota förkylningar och skoskav. :nickar:

Och barnen i Biafra? Har du glömt?? Å DU! Låt oss för ett litet ögonblick stanna vid dina egna kottar!
Tänker du lämna dem helt i Blockflöjtens våld? Små oskyldiga barn! :shock:
"Nej barn! Ert Farsarv ligger på tippen."
Hade det inte varit bättre att ge dem en ljusnande framtid! Som vår.

När jag kommer i kontakt med sådana reaktioner i min omvärld får jag en obändig lust att förvärva en ukulele. :sm_rambo:

Apropå julklappar så mötte jag för en stund sen en gammal Volvokombi på vägen här utanför. Han hade monterat en liten, ca 1 m, julgran stående på taket. Granen hade givetvis julgransbelysningen tänd. :tummenupp:

Han hade dragit slipsten han!!
Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.
Även om det gäller en själv som säger till sig vad man köpt till sig själv.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.
Även om det gäller en själv som säger till sig vad man köpt till sig själv.
Följ mitt exempel! Jag ljuger så tungan den svartnar! Man kan inte lita på ett enda ord som jag sagt. En bindande underskrift på ett avtal kan vara värt lika litet som en aborrfis i Vänern!

"Det är ju för Fan en gräsklippare i paketet till mig!! Jag ville ju ha en Mike Lull P!!" :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.
Även om det gäller en själv som säger till sig vad man köpt till sig själv.
Följ mitt exempel! Jag ljuger så tungan den svartnar! Man kan inte lita på ett enda ord som jag sagt. En bindande underskrift på ett avtal kan vara värt lika litet som en aborrfis i Vänern!

"Det är ju för Fan en gräsklippare i paketet till mig!! Jag ville ju ha en Mike Lull P!!" :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Fast då jag slår in det brukar jag kika...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Fast då jag slår in det brukar jag kika...

Faan, fältis! Du är baske mej inget annat än en oförbätterlig drummel!

Jag tänke först fråga var någonstans på livslinjen du spårade ur... MEN jag fattar ju! :nickar:
Och känner dessutom igen en broder i förvillelsen!

Även Du tvingades alltså att spela blockflöjt i unga år! :louder: :headfones:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Fast då jag slår in det brukar jag kika...

Faan, fältis! Du är baske mej inget annat än en oförbätterlig drummel!

Jag tänke först fråga var någonstans på livslinjen du spårade ur... MEN jag fattar ju! :nickar:
Och känner dessutom igen en broder i förvillelsen!

Även Du tvingades alltså att spela blockflöjt i unga år! :louder: :headfones:
Nej, det gjorde jag inte.
Vi hade minsann inte råd med musikskola, så mitt basintresse (som väcktes på musiken i 7:an) fick vänta tills jag blev 21 innan jag blev med min första bas.
Däremot är ärlighet en dygd, och vem skall man vara ärlig emot om inte en själv, så det är närmast en hederssak att svara ärligt då jag frågar mig själv "Vad önskar jag i julklapp?" och "Borde jag få det?"

Förutom det har jag spelat Rickenbacker på Rickosound halva kvällen, där jag blandat olika ljud på hals och stallmick till stor glädje och nytta(?).
Måste sätta mig och löda ihop nån lösning så jag kan köra på det här sättet i bandet också!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Nej, det gjorde jag inte.
Vi hade minsann inte råd med musikskola, så mitt basintresse (som väcktes på musiken i 7:an) fick vänta tills jag blev 21 innan jag blev med min första bas.
Asså, jag är äldre än Metusalem men vi mer eller mindre tvingades tuta blockflöjt via skolan, typ 3e klass, på det glada 50-talet. Blockflöjt var en obehaglig upplevelse. Jag har fortfarande tutan kvar och kan en vacker dag komma att rituellt bränna fanstyget.
fieldflower skrev: Däremot är ärlighet en dygd, och vem skall man vara ärlig emot om inte en själv, så det är närmast en hederssak att svara ärligt då jag frågar mig själv "Vad önskar jag i julklapp?" och "Borde jag få det?"
Asså, föreställ dig följande scenario*
Du - Vad är det i det där paketet?
Du2 - Det får jag inte tala om.
Du - Aphörrphan! Va nu en kompis o tala om!
Du2 - Diskretion är en hederssak. Du får vänta tills julafton.
Du - Skitpårejdå!
Du2 - Det är OK.
fieldflower skrev: Förutom det har jag spelat Rickenbacker på Rickosound halva kvällen, där jag blandat olika ljud på hals och stallmick till stor glädje och nytta(?).
Måste sätta mig och löda ihop nån lösning så jag kan köra på det här sättet i bandet också!
Vad blandar du utgångarna i? I en mixer?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Förutom det har jag spelat Rickenbacker på Rickosound halva kvällen, där jag blandat olika ljud på hals och stallmick till stor glädje och nytta(?).
Måste sätta mig och löda ihop nån lösning så jag kan köra på det här sättet i bandet också!
Vad blandar du utgångarna i? I en mixer?
In i olika kanaler på ljudkortet f.n. Så ja, en mixer, men en mjuk en.;)

Vet inte riktigt hur jag ska lösa det med bandet, men funderar över att bara köra en Y-sladd efter Zoomarna.. Eller blir det knas då?
Ska även labba med att koppla in Wha'n nånstans (före/efter stallmick-Zoomen, eller efter summeringen av Zoomarna), och behöver väl ha en A/B-box innan halsmick-Zoomen så jag kan koppla in en vanlig bas också om så behövs.

Jag behöver helt enkelt bygga mig ett pedalbord.
Men jag använder ju pedalerna hemma i studiogrejerna också och vill inte behöva köpa på mig dubbel uppsättning av allt.
Svårt...
Medlem i PB50+
Skriv svar