Rumblekat

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Rumblekat

Inlägg av AlbinH »

Epiphone Allen Woody till salu på Blocket.

https://www.blocket.se/stockholm/Epipho ... 7.htm?sa=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Rumblekat

Inlägg av RolleHarris »

Vad är grejen med de där basarna? Jag vet verkligen inte men jag vill veta. De verkar legendariska
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Rumblekat

Inlägg av gthyni »

En av få shortscales som inte känns som en leksak. Bra röjbas på klubbscener om man kan vänja som vid det mindre formatet.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Rumblekat

Inlägg av Hellbum »

Hade nog knipit den där om han vore villig att skicka.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Rumblekat

Inlägg av AlbinH »

Hellbum skrev:Hade nog knipit den där om han vore villig att skicka.
Lägg en fråga om någon PB-are kan transportera. Det är ju semestertider..

Här har vi en.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Rumblekat

Inlägg av AlbinH »

RolleHarris skrev:Vad är grejen med de där basarna? Jag vet verkligen inte men jag vill veta. De verkar legendariska
Tjaa, liten och nätt. Ungefär stor (liten) som en Les Paul. Lätt, delvis ihålig. Väger ingenting. Låter trivsamt (se tidigare klipp). Snygg som sjutton i transparent wine, Ingen bas man ser varje dag. Stallet brukar man gnälla över men googla och lär dig behärska det!

Min favoritbas! Å andra sidan är jag bara "baschaufför" och inte "basist"! :D Suktade länge efter en Rumblekat. Hittade en i vintras. Den stannar hos mig! Det är mycket roligare att leka "basist" med katten än med P och J-basar! :mrgreen:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Rumblekat

Inlägg av Henko »

Väldigt bra pris på den där. För ett par år sen låg nypris i butik på 2800 och då köpte jag en begagnad för 2k. Idag ligger nypriset strax under 5k.

En riktig bas som låter stort (särskilt med flats) och är lättspelad.
P-basar
Skriv svar