Varför heter ni som ni heter..?

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Reimers skrev:har cirka 10 smeknamn med varierande användning. men inget exotiskt här, reimers är efternamnet. trist :D
ICKE!
Reimers är ju både sprit och plantskola till BAJEN...
Reimers=bra skit!
Senast redigerad av Tarzan08 den ons 06 maj 2009, 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

Ett smeknamn min morfar gav mig när jag var liten. Bättre än Henke om ni frågar mig.
P-basar
Robanjo
Medlem+
Inlägg: 1073
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 17:26

Inlägg av Robanjo »

Robin blev till Rob när jag spelade spel online förr o så.
Rob var dock upptaget på många håll, och så tänkte jag - hur löser jag detta, och så köpte jag mig en banjo i samma veva, och då tänkte jag "hmm, Robanjo" Så sååå blev det.
Användarvisningsbild
Reimers
Medlem
Inlägg: 224
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 21:20
Ort: Höör

Inlägg av Reimers »

Tarzan08 skrev:
Reimers skrev:har cirka 10 smeknamn med varierande användning. men inget exotiskt här, reimers är efternamnet. trist :D
ICKE!
Reimers är ju både sprit och plantskola till BAJEN...
Reimers=bra skit!
hahaha det kunde jag aldrig tro! eldvatten och plantor!
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Reimers skrev:
Tarzan08 skrev:
Reimers skrev:har cirka 10 smeknamn med varierande användning. men inget exotiskt här, reimers är efternamnet. trist :D
ICKE!
Reimers är ju både sprit och plantskola till BAJEN...
Reimers=bra skit!
hahaha det kunde jag aldrig tro! eldvatten och plantor!
http://www.reimersholms.se/
spritsidan...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
silfver
Medlem
Inlägg: 379
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 22:47
Ort: hudiksvall

Inlägg av silfver »

heter silfverhjelm och blev kallad för silver av nån gammal innebandy tränare och sedan brukar alltid silver vara taget på alla ställen men inte silfver som iofs är mer korrekt stavning på halva mitt efternamn
fender jazz & ashdown

http://www.myspace.com/culturecb
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:37
Ort: Stockholm

Inlägg av SantaMarinella »

Santa Marinella är en låt av Gogol Bordello. Men jag har aldrig riktigt gillat det som användarnamn. Men nu känns det försent att byta liksom, folk skulle bli förvirrade :P
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

SantaMarinella skrev:Santa Marinella är en låt av Gogol Bordello. Men jag har aldrig riktigt gillat det som användarnamn. Men nu känns det försent att byta liksom, folk skulle bli förvirrade :P
Japp.. jag har precis vant mig vid att du är tjej för det visste jag inte innan så om du bytte namn hade jag inte haft en aning igen :lol:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Masayo
Medlem++
Inlägg: 4117
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:22
Ort: Eksjö

Inlägg av Masayo »

Jag heter Gunnar för att min far och farfar heter så!
Fender Jazz Bass - 1966 / Fender Classic Series 70's Jazz Bass - 2008 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Squier SSQ Precision Bass - 2000 / Ibanez Musician MC824 - 1980 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Masayo skrev:Jag heter Gunnar för att min far och farfar heter så!
Dubbel-Junior? :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

När jag registrerade mig som medlem på Pb var jag redan medlem på fotosidan.se. Där ville jag heta "Tripod" (som i trebent kamerastativ), men det fanns redan en som hette det. Då valde jag Tripod999.
På fotosidan visas man överallt med sitt riktiga namn, och inte med inloggningsnamnet, så det var vad jag förväntade mig på Pb också. För att underlätta inloggningen valde jag samma både namn och lösenord som på fotosidan. Senare upptäckte jag hur det funkar på Pb, att man visas enbart som inloggningsnamnet.
Visserligen tycker jag att det är en fördel om det riktiga namnet visas, för då tänker folk sig för en gång till innan de är oförskämda.
Generellt är det ofta ett problem i offentliga forum (jämför flashback; Där kallas alla genast "jävla idiot" så fort man skrivit ett inlägg), men här på Pb är det faktiskt oftast väldigt trevligt, trots möjligheten att vara anonym. Förvånansvärt nog. Kanske är det basistens natur?
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

SantaMarinella skrev:Santa Marinella är en låt av Gogol Bordello. Men jag har aldrig riktigt gillat det som användarnamn. Men nu känns det försent att byta liksom, folk skulle bli förvirrade :P
helige 8383-01
hahaha
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
SantaMarinella
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:37
Ort: Stockholm

Inlägg av SantaMarinella »

Tarzan08 skrev:
SantaMarinella skrev:Santa Marinella är en låt av Gogol Bordello. Men jag har aldrig riktigt gillat det som användarnamn. Men nu känns det försent att byta liksom, folk skulle bli förvirrade :P
helige 8383-01
hahaha
Ja jag vet, inte direkt något man vill bli förknippad med! :x
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

SantaMarinella skrev:
Tarzan08 skrev:
SantaMarinella skrev:Santa Marinella är en låt av Gogol Bordello. Men jag har aldrig riktigt gillat det som användarnamn. Men nu känns det försent att byta liksom, folk skulle bli förvirrade :P
helige 8383-01
hahaha
Ja jag vet, inte direkt något man vill bli förknippad med! :x
kan förstå det...
skönt för dig då att inte alltför många har koll på artikelnummer på PRATABAS...hehe
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
sandra
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 16:26

Inlägg av sandra »

YZZ skrev:Jag tänkte döpa användarnamnet efter Rushlåten YYZ men stavade fel så det blev YZZ :lol:
jag läste yyz och tänkte på den första gången jag såg ditt nick faktiskt. då hade jag rätt :D :wink:
Användarvisningsbild
ralvejd
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 22:33
Ort: BronÖverTidan

vafödå då

Inlägg av ralvejd »

en gång för länge längesedan, projektnamnet på min båt :?
/ralvejd
<i>Generalist, kan inget om allt</i>

www.ralvejd.se
Användarvisningsbild
snakeinasack
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: tis 14 apr 2009, 10:55

Inlägg av snakeinasack »

the_great_alfonzo skrev:Blev utjagad från musikpolen och GMF för trollanklagelserier, och orkade inte anstränga mej för att hitta på nåt, eftersom att jag ändå inte skulle skriva något speciellt. Första gången blev det bobby_brown, andra gången blev det bara thegreatalfonzo. Har tydligen hängt med 8)
...noterar med fötjusning att du håller dig inom salig Maestro Zappa's begreppsvärld. Den flickvän borde rimligtvis kallas "Suzy Creamcheese" och du har säkert en släkting vid namn "Uncle Remus"
Fender P custom shop -59 relic, Fender P -62 RI, Fender Jazz -78, Lakland Darryl Jones 5:a, Hofner fiolbas -62. Larrivée P/J bandlös -86
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Inget märkvärdigt egentligen.

Det har hängt med länge så jag tänkte, varför byta?
Naturligtvis är det för att jag spelar bas (duh!)

Stavningen beror på att jag ville vara säker på att inte bli stämd av en viss tidning. Eller...?
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+
Inlägg: 1725
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 13:36

Inlägg av b_luthman »

helt enkelt en tråkig förkortning av mitt namn: bengt luthman. och ja, jag är släkt med musiksnubben på långt håll. inte så pass nära att han vill ge mig discounts dock.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Inlägg av midlifecrisis »

Tja, i mitt fall tror jag att nicket kan förklara sig själv. En 47-årig återfallsbasist som helt plötsligt tjackar Alembic, Unicorn och 600 w Mesa Boogie och använder detta till att spela med sig själv i en lägenhet (utan vittnen). Jag misstänker att det rör sig om ett fall av medelålderskris. Men, va fan, "keep the dream alive!".

Samt att det är kul att göra allt det jag inte kunde göra som 18-åring....
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Kul tråd.

Man har ju hängt i en del forum och det är alltid en pinaatt hitta ett kewlt nick.
Man börjar med Raptor eller liknande och efter 20 försök med alternativ ruttnar man och provar med "FuckYou69"...som är taget.
Men SnorLars är alltid ledigt. :D
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
spinaeus
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 10:41
Ort: taberg

Inlägg av spinaeus »

Skulle en gång i tiden skaffa mig ett hotmailkonto och alla vettiga varianter på Richard Thörn (som jag ju faktiskt heter) var upptagna om man inte ville ha en massa siffror påbyggda. Så jag vände helt sonika hela namnet bakänges, vilket ingen annan hade gjort, och det bakvända efternamnet blev mitt nick på diverse forum.
1991 fretless EBMM Stingray, sunburst
1994 EBMM Stingray, natural velvet
GK MBS-III
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+
Inlägg: 777
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 13:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Doningen »

Under min tid som sångare i en studentorkester var ett av paradnumren My Way (Frankie Boy style). Numret gick ut på att jag hade snott kläder från orkestermedlemmar som nu tog tillbaks dem, så att jag i sista sticket stod och sjöng endast iförd damtrosor. Då kom alltid en snygg baletttjej in, iförd den matchande behån och virad handduk runt höften.

Hursom, dom där damtrosorna hade hängt med ett tag och var betydligt slappare än vad som var nyttigt. En orkesterpolares nya flickvän (idag hans fru) var vid detta tillfället med och ville skoja till det. Hon ljög ihop en historia att hela paketet hade synts och på frågan: "Hur såg det ut då", svarade hon "Jodå, det var rejäla doningar". Jag vet fortfarande idag inte varför detta slank ur henne.

Eftersom nästan alla jag spelar med idag var med på den tiden kallas jag än idag, 15 år senare, i mina musiksammanhang ofta för Nisse Doning, eller kort och gott: Doningen.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+
Inlägg: 777
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 13:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Doningen »

Henko skrev:Ett smeknamn min morfar gav mig när jag var liten. Bättre än Henke om ni frågar mig.
Det har du helt rätt i, Henke.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Robstar
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 23:03
Ort: Floby (skethöla utanför Falköping)

Inlägg av Robstar »

På företaget där jag jobbar hade vi en sommararbetare -08 som tyckte jag var rockstjärna. Eftersom jag heter Robert så slog denna person ihop orden.. Robert+rockstar = Robstar.
Skriv svar