Blackparkas vs. Makten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Låst
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Blackparkas vs. Makten

Inlägg av blackparkas »

Jahapp.

Ni har kanske läst att det återigen är krig.

Jag vill iaf be om ursäkt för att det gång på gång upprepas, och för att jag denna gång gick över gränsen och gick till personangrepp.

Hädanefter vill jag be er gripa in i tid och lägga locket på när ni ser att det börjar blossa upp...!
Slå mig på fingrarna... gör vad som helst...!

Känns kanske som att tassa runt het gröt eller hur man säger, men snart kommer säkert fler medlemmar att lämna även det här forumet pga allt tjafs, vilket jag tycker är onödigt och isf får väl jag kliva av själv hellre än att andra ska gå.

Nåja.
Johan B

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Personangrepp... :? Sånt vill vi undvika, innan det här stället blir som gmf :roll: . Ni två får väl helt enkelt ignorera varandra snarare än att med kvädelser såväl som smädelser gasta om vem som har rätt eller fel....
Kan ni inte, typ, liksom, ba' ta bort era inlägg eller typ liksom edita väck dom eller så ba' liksom? I den stora bråktråden då va liksom
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag har inte backtrackat tråden så långt.. men för mig känns det som om ni fortfarande håller en ganska hög nivå på bajs-kastningen..
Lite i stil med.. -sir, you smell like a fart.. -why thankt you, so do you..

:D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

snart kommer säkert fler medlemmar att lämna även det här forumet pga allt tjafs
Äh!
Jag tycker det är uppfriskande med lite kollisioner då och då.
Dom flesta av oss är väl vuxna nog att kunna garva åt det.
Hädanefter vill jag be er gripa in i tid och lägga locket på när ni ser att det börjar blossa upp...!
Slå mig på fingrarna... gör vad som helst...!
Bodde jag inte så lång ifrån skulle jag rusa hem till dig och pussa dig på näsan, dra dig lite kärleksfullt i öronsnibben och säga:
"Mr. Blackparkas, civilolydnad är bra. Men senilolydnad är bättre;
glöm vad du blir tillsagd,
göm att upprätthålla alla orättvisor på pratabasforumet,
å lyckas du glömma det så kommer ingen minnas vem du var."
Hälsar,
/Bobster Wall
PS ikväll har vi Elin Lanto i studio....
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Äsch! Då ska ni se dagisnivåpersonangreppen på tex Sweden Rock-boarden! Vilka iof också kan vara rätt kul!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Om man ska försöka bli lite lekmannafilosofisk så briserar det ofta när det handlar om grundläggande värderingar hos folk. Man är den man är liksom, man kan ändra uppfattning och åsikter om många saker om man får nya fakta etc. När det gäller just värderingar så har man ju formats hela livet och dom ändrar man inte på och varför skulle man? Däremot kan man ju naturligtvis försöka förstå hur andra tänker utan att för den skull hålla med för fem öre.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:Om man ska försöka bli lite lekmannafilosofisk så briserar det ofta när det handlar om grundläggande värderingar hos folk. Man är den man är liksom, man kan ändra uppfattning och åsikter om många saker om man får nya fakta etc. När det gäller just värderingar så har man ju formats hela livet och dom ändrar man inte på och varför skulle man? Däremot kan man ju naturligtvis försöka förstå hur andra tänker utan att för den skull hålla med för fem öre.

Ja, och det bör ju vara ömsesidigt också...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Krig? Kul! Det har jag missat. Var, var, var?
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:Krig? Kul! Det har jag missat. Var, var, var?

:poke:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Krig? Kul! Det har jag missat. Var, var, var?

Du får leta själv... blir så mycket mer spännande!
:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Hittade!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Bild

Seså pojkar. Säg efter mig; Förnuft och känsla. Inte förnuft mot känsla.
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Dags att damma av den gamla dängan "We Shall Overcome". Vi kan ju ta den i kör, som i Tensta eller vart det var... :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bild
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Ett riktigt JÄVLA SLAGSMÅL på BassnDrum e va vi ser framemot..
Må den Snällaste Man vinna..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

EBS Ralf skrev:Dags att damma av den gamla dängan "We Shall Overcome". Vi kan ju ta den i kör, som i Tensta eller vart det var... :roll:
Ja vad fan, det är ju samma regering som sitter ni som då!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

:hug:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Slagsmål på BassnDrum, var? Vi har ju fotografer på plats...och bara två vakter. :shock:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag kan nog fixa nå´t... Ska bara bjuda in rätt kompisar utifall Makten går på steroider..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

kanske inte var sån dum idé med PB-träff på High Chaparall.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Parkas: Du är ju från Bollnäs, och för några år sedan vill jag minnas att ett Bollnäsband kom i handgemäng med vakterna nere på Sweden Rock vid stängningsdags i backstagebaren, varpå en driftig vakt som tyckte det var lite pinsamt att slåss just där kom på den goda idén att lassa upp kombatanterna på ett pickupflak och köra iväg till närmsta insynsskyddade skogsdunge där de fick göra upp på ett mer civiliserat sätt. Det är en söt liten historia. :drums:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EBS Ralf skrev:Parkas: Du är ju från Bollnäs, och för några år sedan vill jag minnas att ett Bollnäsband kom i handgemäng med vakterna nere på Sweden Rock vid stängningsdags i backstagebaren, varpå en driftig vakt som tyckte det var lite pinsamt att slåss just där kom på den goda idén att lassa upp kombatanterna på ett pickupflak och köra iväg till närmsta insynsskyddade skogsdunge där de fick göra upp på ett mer civiliserat sätt. Det är en söt liten historia. :drums:
Jasså? Det var som tjyven.. det lär ha varit Morgana då... De är lite för fina i kanten i Tad Morose

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Right on! Det roliga är att det mycket väl kan ha gått till precis så när det gäller de gossarna. Det är så man saknar Karlslundsrocken lite...
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Om det lilla kan betraktas som en urspårning finns det inte så mycket att hetsa upp sig över på detta forumet...
Ni har ju intressanta åsikter som diskuteras på ett, må vara hett men, hyfsat civiliserat sätt.

Det är som vanligt tycke-och-smak-frågorna som "blossar upp" mest vilket... kanske inte är så konstigt. Det blir sällan nån diskussion om man snabbt kan räkna sig fram till eller slå upp det rätta svaret...

Som sagt: Så länge man stannar på den nivå ni höll idag finns inte så mycket att anmärka på.

/Ff
Medlem i PB50+
gäst

Inlägg av gäst »

Precis, inget allvarligt.
Det värsta som hänt här på forumet måste val ha varit när parkas kallade mig för idiot för att jag tyckte hans skinnbrallor var fula och om det inte går längre än så så är ju detta rena söndagsskolan jämfört med många andra forum.
Låst