Suck. Budfirmor

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Suck. Budfirmor

Inlägg av SnorLars »

Först vill jag bara säga att jag älskar min gumma och hon är den bästa och det blir bara bättre för varje dag.

...MEN...sa till gumman imorse innan jag åkte till jobbet att hon MÅSTE svara ifall det ringer för det kan vara min nya bas som ska levereras.
För en stund sedan ringde hon och undrade om det var jag som hade ringt hem tidigare. Kollade kollinummer på UPS och där står det:
MOTTAGARENS VAR EJ TILLGÄNGLIG FÖR UNDERSKRIFT VID 1:A LEVERANSFÖRSÖKET.

Ringde UPS och de gör bara ett försök per dag så nu måste jag ut till Bromma och hämta basen.

I gummans försvar kan jag säga att UPS har mitt mobilnummer men de skiter tydligen i det.
Alltså, tycker det är ofta som de gör lama försök att leverera. Fler än en gång har jag fått åka och hämta paket.
Senast redigerad av SnorLars den tis 16 mar 2010, 22:14, redigerad totalt 1 gånger.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Lämna inte mer än ett tfn nummer till dem nästa gång.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Svensson skrev:Lämna inte mer än ett tfn nummer till dem nästa gång.
Lämnade bara mobilen men de ringde på den fina porttelefonen som är kopplad till hemtelefonen.
Gumman brukar inte svara på okända nummer.

Sedan hör det väl till saken att hon har en 5 veckors bebis hemma så kanske inte hann.

Är inte lika arg längre.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

SnorLars skrev:
TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Haha, kloningen har utvecklats!
Men det har ju tagit + 20 år av formning!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Suck. Kvinnor.

Inlägg av Cuba »

SnorLars skrev:Först vill jag bara säga att jag älskar min gumma och hon är den bästa och det blir bara bättre för varje dag.

...MEN...sa till gumman imorse innan jag åkte till jobbet att hon MÅSTE svara ifall det ringer för det kan vara min nya bas som ska levereras.
För en stund sedan ringde hon och undrade om det var jag som hade ringt hem tidigare. Kollade kollinummer på UPS och där står det:
MOTTAGARENS VAR EJ TILLGÄNGLIG FÖR UNDERSKRIFT VID 1:A LEVERANSFÖRSÖKET.

Ringde UPS och de gör bara ett försök per dag så nu måste jag ut till Bromma och hämta basen.

I gummans försvar kan jag säga att UPS har mitt mobilnummer men de skiter tydligen i det.
Alltså, tycker det är ofta som de gör lama försök att leverera. Fler än en gång har jag fått åka och hämta paket.
Har varit med om en näst intill identisk händelse.

Gumman: "Ja, men dom kommer väl förbi imorgon igen då, herregud, så brottom är det väl inte ....."

Vadå IMORGON???.... Vadå INTE BROTTOM....???? :evil:
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Suck. Kvinnor.

Inlägg av Mike »

Cuba skrev:
SnorLars skrev:Först vill jag bara säga att jag älskar min gumma och hon är den bästa och det blir bara bättre för varje dag.

...MEN...sa till gumman imorse innan jag åkte till jobbet att hon MÅSTE svara ifall det ringer för det kan vara min nya bas som ska levereras.
För en stund sedan ringde hon och undrade om det var jag som hade ringt hem tidigare. Kollade kollinummer på UPS och där står det:
MOTTAGARENS VAR EJ TILLGÄNGLIG FÖR UNDERSKRIFT VID 1:A LEVERANSFÖRSÖKET.

Ringde UPS och de gör bara ett försök per dag så nu måste jag ut till Bromma och hämta basen.

I gummans försvar kan jag säga att UPS har mitt mobilnummer men de skiter tydligen i det.
Alltså, tycker det är ofta som de gör lama försök att leverera. Fler än en gång har jag fått åka och hämta paket.
Har varit med om en näst intill identisk händelse.

Gumman: "Ja, men dom kommer väl förbi imorgon igen då, herregud, så brottom är det väl inte ....."

Vadå IMORGON???.... Vadå INTE BROTTOM....???? :evil:
Tjejer är inte som oss andra killar.
Men om man missar en ny frisyr eller nya gardiner, då jävlar! :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

SnorLars skrev:
TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Va? Har Lasse en snopp?? :shock: :?

//J
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hellboy skrev:
SnorLars skrev:
TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Va? Har Lasse en snopp?? :shock: :?

//J
Tveksamt.... han kan sjunga väldigt högt har jag hört.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Personligen åker jag alltid ut till speditören och hämtar. Jag ringer och säger åt dom att inte ens försöka leverera för jag kan inte sitta hemma en hel dag och vänta. Dom kan ju inte ens meddela ungefärlig tid när dom kommer. För-/eftermiddag om man har tur men inte ens det stämmer alltid med verkligheten har jag märkt. Jag har ganska ihärdigt förklarat för dom att jag sitter och jobbar 3 minuters promenad hemifrån och bett dom få chaffisen att ringa en kvart/halvtimme timme dom är framme så är jag på plats och då slipper dom försöka igen och jag slipper bli irriterad om man frånser att jag sparar tid på att hämta själv. Inte ens det klarar dom av. Så jag har tagit som regel att alltid hämta själv. Uteslutande gör jag så näst intill. Annars blir jag bara sur och frustrerad. I dom bästa av världar hade chaffisen ringt några minuter innan han är framme men nä, det går inte.

Tyvärr finns det ingen gatuadress/nummer där studion är så hit hittar dom ju inte tyvärr.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Cuba skrev:
Hellboy skrev:
SnorLars skrev:
TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Va? Har Lasse en snopp?? :shock: :?

//J
Tveksamt.... han kan sjunga väldigt högt har jag hört.
Ja alla höga F# som kommer ur den strupen får en ju att undra lite..... :wink:

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Hellboy skrev:
Cuba skrev:
Hellboy skrev:
SnorLars skrev:
TDHP skrev:Kvinnor har ingen förståelse för vad som är viktigt i livet.
De flesta iaf. Min har ju iof den goda smaken att köra H-D, spela bas, gilla Sweden Rock, enbart dricka öl och lite sånt! Men dom är svåra att hitta! :wink:
Det låter som du fast utan snopp och skägg. ;-)
Va? Har Lasse en snopp?? :shock: :?

//J
Tveksamt.... han kan sjunga väldigt högt har jag hört.
Ja alla höga F# som kommer ur den strupen får en ju att undra lite..... :wink:

//J
Och sen dömer jag ut mig själv för att ha brutit mot regel 1 i regelverket. "Sexuellt anspelande" och detta riktat mot en forumvärd också!! Rött kort på mig. Jag erkänner mig skyldig. Lasse! Straffa mig!!! :D :D

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Hellboy skrev:... Lasse! Straffa mig!!!...
Inte visste jag att ni var så bra "vänner". ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Hellboy skrev:...Uteslutande gör jag så näst intill...
"Till visshet gränsande sannolikhet"


- Har du svårt att bestämma dej?
- "Både ja och nej"



:tummenupp:
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

MikeO skrev:
Hellboy skrev:... Lasse! Straffa mig!!!...
Inte visste jag att ni var så bra "vänner". ;)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

.... Send in the gimp!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jaha, så fort man loggar ut och åker och käkar lunch så blir man häcklad! :lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Nu drar jag väl tråden vidare till "dåliga leveranser" men jag väntade på en leverans hem en gång. Eftersom de bara kunde säga "vi kommer mellan 0700-17.00" så tog jag ledigt från jobbet. Jag sitter i köket och ser en ASG-bil stanna utanför..shysst nu kommer mitt paket tänker jag. En minut senare smäller brevlådan. Förvånad går jag och tittar och där ligger en lapp: "Vi har försökt att leverera till dig men då du inte var hemma så måste du hämta varan på Årsta Terminalen." Jag sprang ut i strumpor och haffar chauffören som är på väg in i lastbilen. Jag undrar vad han menar med lappen. "Nä men det är ju mitt på dagen så jag antog att du var på jobbet.........." DU KUNDE VÄL FÖR F*N HA RINGT PÅ OCH KOLLAT EFTERSOM JAG OFFRAR EN SEMESTERDAG PÅ DET HÄR! Motvilligt fullföljde han leveransen.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

cub skrev:Nu drar jag väl tråden vidare till "dåliga leveranser" men jag väntade på en leverans hem en gång. Eftersom de bara kunde säga "vi kommer mellan 0700-17.00" så tog jag ledigt från jobbet. Jag sitter i köket och ser en ASG-bil stanna utanför..shysst nu kommer mitt paket tänker jag. En minut senare smäller brevlådan. Förvånad går jag och tittar och där ligger en lapp: "Vi har försökt att leverera till dig men då du inte var hemma så måste du hämta varan på Årsta Terminalen." Jag sprang ut i strumpor och haffar chauffören som är på väg in i lastbilen. Jag undrar vad han menar med lappen. "Nä men det är ju mitt på dagen så jag antog att du var på jobbet.........." DU KUNDE VÄL FÖR F*N HA RINGT PÅ OCH KOLLAT EFTERSOM JAG OFFRAR EN SEMESTERDAG PÅ DET HÄR! Motvilligt fullföljde han leveransen.
Mäh..... vilken idiot.

Tyska posten/DHL är ju också roliga. Är man inte hemma så lägger dom en lapp i brevlådan som informerar om vart man kan hämta ut paketet, vanligtvis ett post kontor (EDIT: OBS!!!!!! sär skrivning!!!!!!). Dom informerar också om att det tar minst 2 dagar för dom att leverera paketet till postkontoret. :?
Senast redigerad av Cuba den tis 16 mar 2010, 13:26, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Bra att bo i liten stad.
Kommer det paket ringer chauffören som nästan alltid vet dem man är och tar reda på mobilnumret och ringer och undrar var man är så dom kan åka och leverera! Får dom inte tag i en brukar dom leverera ändå och be att man kommer förbi och skriver på om prylarna är schyssta!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

cub skrev:Nu drar jag väl tråden vidare till "dåliga leveranser" men jag väntade på en leverans hem en gång. Eftersom de bara kunde säga "vi kommer mellan 0700-17.00" så tog jag ledigt från jobbet. Jag sitter i köket och ser en ASG-bil stanna utanför..shysst nu kommer mitt paket tänker jag. En minut senare smäller brevlådan. Förvånad går jag och tittar och där ligger en lapp: "Vi har försökt att leverera till dig men då du inte var hemma så måste du hämta varan på Årsta Terminalen." Jag sprang ut i strumpor och haffar chauffören som är på väg in i lastbilen. Jag undrar vad han menar med lappen. "Nä men det är ju mitt på dagen så jag antog att du var på jobbet.........." DU KUNDE VÄL FÖR F*N HA RINGT PÅ OCH KOLLAT EFTERSOM JAG OFFRAR EN SEMESTERDAG PÅ DET HÄR! Motvilligt fullföljde han leveransen.
Det skulle jag direkt ha gått vidare med!
Ringt både ASG och den som skickat paketet.

FY FAN!
Hagelbössa.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Det är f.ö. rätt inrtessant att man för en billig penning kan få prylar skickade snabbt och smidigt från Tyskland bara för att det ska skita sig i:

Alt 1.
Ånge, detta djävulska ställe som tycks sluka alla paket som ska vidare upp genom Norrland.

Alt 2. Det skiter sig bokstavligt talat vid tröskeln av anledningar skrivna tidigare i tråden.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
dereborn

Inlägg av dereborn »

TDHP skrev:Bra att bo i liten stad....
Japp!

Handla på krita på macken om man glömt plånkan hemma.
Handla på krita på puben om man glömt plånkan hemma.
Få skjuts från busshållplatsen utan att lifta.
Få varorna utlagda på systembolagets lastkaj o betala dagen efter.
etc etc
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

cub skrev:Nu drar jag väl tråden vidare till "dåliga leveranser" men jag väntade på en leverans hem en gång. Eftersom de bara kunde säga "vi kommer mellan 0700-17.00" så tog jag ledigt från jobbet. Jag sitter i köket och ser en ASG-bil stanna utanför..shysst nu kommer mitt paket tänker jag. En minut senare smäller brevlådan. Förvånad går jag och tittar och där ligger en lapp: "Vi har försökt att leverera till dig men då du inte var hemma så måste du hämta varan på Årsta Terminalen." Jag sprang ut i strumpor och haffar chauffören som är på väg in i lastbilen. Jag undrar vad han menar med lappen. "Nä men det är ju mitt på dagen så jag antog att du var på jobbet.........." DU KUNDE VÄL FÖR F*N HA RINGT PÅ OCH KOLLAT EFTERSOM JAG OFFRAR EN SEMESTERDAG PÅ DET HÄR! Motvilligt fullföljde han leveransen.
Fick hem en avi en gång från posten på en pryl som det var hemleverans på.
Frågade vid uthämtningen varför de inte levererade hem. Hon sa att de försökt ett visst klockslag. Nu råkade jag veta att jag var hemma just då med god marginal.
Hon förklarade att det inte var ovanligt att de sket i att leverera och dumpade paketen på terminalen.

Fortsättningsvis kör jag på h-boys förslag.

En annan sak med min nuvarande leverans; kollinummer skapar ju en j-vla onödig stress. I fredags stod det att den skulle levereras i fredags. Ett par timmar senare ändrade de till onsdag denna vecka. Sedan låg paketet (enligt sökningen) på en flygplats i tyskland från fredags förmiddag till igår kväll. FYRA dagar låg MIN bas alldeles ensam och frös i en j-vla hangar i elaka tyskland. Det gör ont i mitt hjärta.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

dereborn skrev:
TDHP skrev:Bra att bo i liten stad....
Japp!

Handla på krita på macken om man glömt plånkan hemma.
Handla på krita på puben om man glömt plånkan hemma.
Få skjuts från busshållplatsen utan att lifta.
Få varorna utlagda på systembolagets lastkaj o betala dagen efter.
etc etc
* Verka som en världsvan globetrotter när man beställer in en GT på puben. ;-)
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Skriv svar