Jag och min Neuser. Tyvärr den enda och sista i sitt slag...

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
Neuser
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 10:51

Jag och min Neuser. Tyvärr den enda och sista i sitt slag...

Inlägg av Neuser »

Hallå!

Daniel Wilén. Precis reggat mig. tyckte det var dags att hitta en riktig topp och hamnade då här via Löwe. Tack Löwe. Är trummis som för 8 år sedan började omskola mig till bassist. Kan man annat än älska detta fantastiska instrument. Särskilt mitt :) En Neuser Claudia Custom. Tydligen den enda i sitt slag innan Neuser tyvärr gick i graven. Någon annan här inne som upptäckt Neuser?
Vore kul att dela lite erfarenheter.

Claudian har fyra tangenter nedanför strängarna och pianohammare som slår upp på strängarna underifrån. Jag fastnade för den inom mitt metalband då jag tyckte det var ett kul sätt att krydda och skapa nytt sound. Nu lirar jag en del country också. Åt Johnny Cash hållet. Buskul! PÅ fritiden driver jag en varumärkesbyrå. Mycket fritid alltså :)

Hoppas på många trevliga upptäckter här inne. Och inser samtidigt att plånboken skriker efter att tömmas så fort man loggar in. Jobbigt.

/Daniel "Neuser" Wilén
Bild
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej! :D

Udda bas!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Välkommen!

Ljudklipp klapp klapp klapp! Ljudklipp klapp klapp klapp!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Tjena kompis!
Ja, det är inte svårt att få så kallad GAS på prylar här inne :)

Du kommer att ha många backrubs och "jag tar hand om disken ikväll" med gumman hädanefter, hehe!
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Har Neuser gått omkull? Websidan ligger uppe och jag har inte hört ett knäpp om detta. Här är en bild på min 5-strängade Claw hammer (Claudia) bas:

Bild

Kul att det finns fler här. Välkommen till forumet. :)

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Neuser
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 10:51

Inlägg av Neuser »

Tack. Vilket mottagande man får. Fantastiskt att se en livslevande Claudia till!

Får se var det här svaret hamnar nu. Rookie som man är på sånt här :)

Ang. Neuser. Jo webben ligger uppe men de marknadsför såvitt jag vet bara NFS-bridge numera. George, en av ägarna har jag pratat med en del men det var säkert minst ett år sedan nu. Tydligen jobbade han nu bara med exklusiva trägolv om jag förstod honom rätt :)

Ang. Ljudklipp, klapp, klapp, klapp. Har ett klipp på när jag pluggade in min ögonsten för första gången. På soundcheck i Prag strax efter jag hämtat den. Minns fortfarande PRECIS hur det kändes :)

http://www.myspace.com/danne_calmchaos
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Välkommen hit! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Välkommen Daniel! Kul med fler Skelleftebasister här (eller Byske då).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

BYSKE BETONG! KICKIN IT GHETTOSTYLEEEEEEE!!!!!





:D
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Neuser skrev:Ang. Neuser. Jo webben ligger uppe men de marknadsför såvitt jag vet bara NFS-bridge numera. George, en av ägarna har jag pratat med en del men det var säkert minst ett år sedan nu. Tydligen jobbade han nu bara med exklusiva trägolv om jag förstod honom rätt :)
George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.

//J
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Neuser
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 10:51

Inlägg av Neuser »

Hellboy skrev:George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.

//J
Precis. Samma sak här. Jag plockade upp min av någon kusin till George på ett köpcentrum. Komiskt. Meningen var att den skulle skickas från Italien där den ställts ut, hem till mig. Men det hann de inte med så jag mötte upp min bas på slutet av turnén :) Märklig historia. Jo väldigt välbyggda basar. Jag har för lite erfarenhet av annat för att uttala mig om mickarna men är faktiskt själv ganska nöjd. Vad upplevde du för skillnad med Bartolini?

/Danne
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Neuser skrev:
Hellboy skrev:George Cierny? Honom har jag också haft kontakt med men det var många år sedan nu. Det var han som gav mig min Claudia. George marknadsförde och sålde Neuser basarna. Robert Neuser byggde själv initialt men sedan hade dom ett flertal anställda byggare. Vore tråkigt om Neuser är borta. Väldigt välbyggda basar men personligen gillade jag inte Neusers egna mickar. Sitter Bartolini på min. Mycket bättre.

//J
Precis. Samma sak här. Jag plockade upp min av någon kusin till George på ett köpcentrum. Komiskt. Meningen var att den skulle skickas från Italien där den ställts ut, hem till mig. Men det hann de inte med så jag mötte upp min bas på slutet av turnén :) Märklig historia. Jo väldigt välbyggda basar. Jag har för lite erfarenhet av annat för att uttala mig om mickarna men är faktiskt själv ganska nöjd. Vad upplevde du för skillnad med Bartolini?

/Danne
Neusers egna mickar tillsammans med EBS elektroniken känns lite för polerat och tillrättalagt för mig. Lite mer skit i Bartolini i jämförelse. Mindre självkomprimerade. Sitter Neusers egna mickar på din? Vet inte om dom fortfarande använde EBS elektronik för ett år sedan. Trodde att det satt Bartolini på Claudia och Cloudburst basarna. Kan ju ha ändrat detta på slutet i och för sig. Ingen aning. Har inte haft någon vidare koll på vad som hänt med Neuser under ganska lång tid nu. Tyvärr.

//J
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit
-Bop till you drop-
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

:vinkar:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pebbe »

Välkommen hit! :-)
Användarvisningsbild
olator
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 11 mar 2010, 12:53
Ort: Finspång

Inlägg av olator »

Välkommen
Jag började med ingenting och har fortfarande det mesta kvar.
Användarvisningsbild
Von K
Medlem+
Inlägg: 1231
Blev medlem: fre 27 nov 2009, 08:05
Ort: Gävle

Inlägg av Von K »

willkommen! cool bas!
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Inlägg: 1266
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 16:58
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Nyasu »

Men något ljudklipp då :?:
Nej, jag är högerkristen.
Användarvisningsbild
Smuttkungen
Medlem+
Inlägg: 618
Blev medlem: tis 23 dec 2008, 23:15
Ort: Storuman

Inlägg av Smuttkungen »

Nyasu skrev:Men något ljudklipp då :?:
Han hade en Myspacelänk en bit upp...
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing
Skriv svar