En P-bas AVRI-57 -82 (Fullerton) som jag hittade på Ebay. Har bara hunnit klämma lite på den, men hitills är jag mycket nöjd. Den är lätt! Min andra P-bas (American Deluxe) framstår som en riktig ryggknäckare i jämförelse. Jag var lite orolig för halsen, eftersom den är ganska bred (och jag är uppfödd på en Thunderbird-diet). Men faktum är att jag gillar den. Är faktiskt mer vän med den än halsen på min andra P-bas. Ljudet kan jag inte riktigt uttala mig om. Har bara kunnat spela lite hemma, men det verkar mycket lovande. Ska bli spännande att få "provtrycka" den ordentligt på repet på söndag. Den var i grymt bra skick och det kultigt slitna vintage-caset var en schysst bonus. Och så är den ju grymt snygg....
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout
LG 3005 Custom
Figured Port Orford Cedar top
Swamp Ash body
Amber finish
Bartolini custom pickups & 3-band preamp
Cocobolo fingerboard
Graphite nut
3-piece maple/purpleheart/maple bolt-on neck with single-action trussrod and dual graphite rod reinforcement
Ah, var det en femma Jensa! På telefonen fick jag för mig att det var en fyra...
Grymt snygg, läckert med den ljusa stripen i brädan. Roscoe är kvalitet rakt igenom, grattis!!
BB3000S skrev:Ah, var det en femma Jensa! På telefonen fick jag för mig att det var en fyra...
Grymt snygg, läckert med den ljusa stripen i brädan. Roscoe är kvalitet rakt igenom, grattis!!
BB3000S skrev:Ah, var det en femma Jensa! På telefonen fick jag för mig att det var en fyra...
Jaha, ok.
Nej en femma.
Har du kvar din SKB-3005?
Absolut, den får inte så mycket speltid ute sen jag bytte spelkompisar och musikstil tyvärr, men en vacker dag så...
senaste uppsättningen:
(senaste tillskottet är en ibanez universe 7a, som jag aldrig trodde jag skulle få tag på. men det är ju en gitarr, så ni skiter väl i det)
skapligt nöjd med detta. nu blir det fokus på studion (som förvisso också snart är "klar"). känns både kul och jobbigt... kommer ju inte kunna skylla på taskig utrustning längre...
Nytillskottet Corts Gene Simmons Punisher bas, satan vilket aggresivt ljud den har trevlig baseboll-hals även om jag inte är ett fan lacken på baksidan. men förstor inte hur de tänkte när det tog fram den modell, den har ganska mycket neckdive tyvärr
Roden skrev:men förstor inte hur de tänkte när det tog fram den modell, den har ganska mycket neckdive tyvärr
Gene Simmons gillar symmetriska basar, så det är därför den ser ut som den gör. Form före funktion, helt enkelt.
Tja, den ser väl ganska nice ut kan jag tycka.
I vanlig ordning är det väl att experimentera med olika axelband och/eller alternativ placering av axelbandsknoppen för att motverka neckdive.
Med ett FINT sandpapper kan du fixa en behagligare yta på halsen. Bara att rubba, vaxa och polera om du sedan vill ha tillbaka "show room shine" inför en eventuell försäljning.