Men dööööh, det är ju en bas!macahan skrev:Damn! Men vad är det för nåt?

Men dööööh, det är ju en bas!macahan skrev:Damn! Men vad är det för nåt?
Har du ngn bild på hur din ser ut?Bergmansson skrev:Har en exakt sådan liggandes. Den är som sagt rätt usel.
Schysst! Vad är det för skala på den där egentligen?newheartshadow skrev:Kassa bilder men det här är det senaste inköpet:
Fender Bass VI RI -95
![]()
Alltså, ett taffligt vin kan smaka plonk.Mr Spock skrev:Ja, den låter plonk - och ja, dessvärre riktigt usel.
Utseendet till trots(?) är den tillverkad under tidigt åttiotal.
Gör sig bäst på väggen.
30"the_great_alfonzo skrev:Schysst! Vad är det för skala på den där egentligen?newheartshadow skrev:Kassa bilder men det här är det senaste inköpet:
Fender Bass VI RI -95
[img]bild[/img]
Jag har kanske missat något här.DoggyD skrev:Alltså, ett taffligt vin kan smaka plonk.Mr Spock skrev:Ja, den låter plonk - och ja, dessvärre riktigt usel.
Utseendet till trots(?) är den tillverkad under tidigt åttiotal.
Gör sig bäst på väggen.
Ronnie Lane kallades Plonk, så klart.
HANS bas lät allt annat än just plonk, lol
Att en bas öht. kan låta så har jag fan aldrig hört talas om.
Never mind förresten, det ÄR fult att märka ord.
Håll till godo med den här feta rökaren i stället, jappers det är Plonk på bas, fattas bara.
Tycks vara svårt att hitta någon sammanhållen info om Duke. Recensioner finns en del; tämligen entydiga...såhär skriver exempelvis Nysse:Geddan skrev:Tack för info! Vet du mer, eller vet var jag kan söka mer info?
Jag delar den uppfattningen. Min första bas var en sådan Duke som på bilderna ovan: en avskyvärd plywoodbas med klena mickar. Och inte blev det bättre av att jag spelade genom en 50 watts transistor FBTMr Spock skrev:Tycks vara svårt att hitta någon sammanhållen info om Duke. Recensioner finns en del; tämligen entydiga...såhär skriver exempelvis Nysse:Geddan skrev:Tack för info! Vet du mer, eller vet var jag kan söka mer info?
"...Nedan är Japanska märkem med rankning 1 till 5 stjärnor det finns massor med märken på Japanska gitarrer so aldrig sålts i Sverige så om du har en Japansk gitarr med ett udda märke som inte finns nedan kan du maila mej om du har frågor.
Rankning av Japanska elgitarrer och basar. om du har frågor.
***** Burny, ESP, Ferrnandes, Greco, Ibanez, Tokai, Terada, Yamaha.
**** Aria Pro II, Eagle, Ganson, HS Andersson, Ibanez, Sanox, Washburn.
*** Arbiter, Aria, Dion, Emparador, Kasuga, Pro Martin, JooDee, Suzuki, Vantage, Rands.
** Rokkoman,CMI, Shaftesbury.
* Duke, Kingston."