Äntligen landade Lull-basen som jag beställde för dryga tre månaders sedan. En PJ 5:a med Swamp Ash kropp, bird’s eye lönn i greppbrädan, 35" skala, Nordstrand P och Dual Coil (parallellindad) mickar, volym, blend och passiv ton.
Lätt (3,6 kg), asskön att lira på och grymt sound. För första gången (när det gäller bas) har jag inget att klaga på
Danne-man skrev:Äntligen landade Lull-basen som jag beställde för dryga tre månaders sedan. En PJ 5:a med Swamp Ash kropp, bird’s eye lönn i greppbrädan, 35" skala, Nordstrand P och Dual Coil (parallellindad) mickar, volym, blend och passiv ton.
Lätt (3,6 kg), asskön att lira på och grymt sound. För första gången (när det gäller bas) har jag inget att klaga på Skitlänk1
Skitlänk2
bjelkeman skrev:Danne-man, dropbox bilderna är inte tillgängliga för oss andra.
Lite småroligt kanske, på ovansidan sitter en liknande ding som orsakades av överambitiösa tulltjänstemän när jag reste in i USA och den på undersidan orsakades av troligtvis samma tulltjänstemän på samma flygplats vid hemresan...
Ujuj, inte helt bra, skön anekdot nu men kan tänka mig att du inte var helt nöjd på plats. Såg du bilderna på Patitucci's kontra som de lyckades kvadda rejält?
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
magnusb skrev:Ujuj, inte helt bra, skön anekdot nu men kan tänka mig att du inte var helt nöjd på plats. Såg du bilderna på Patitucci's kontra som de lyckades kvadda rejält?
Danne-man skrev:Äntligen landade Lull-basen som jag beställde för dryga tre månaders sedan. En PJ 5:a med Swamp Ash kropp, bird’s eye lönn i greppbrädan, 35" skala, Nordstrand P och Dual Coil (parallellindad) mickar, volym, blend och passiv ton.
Lätt (3,6 kg), asskön att lira på och grymt sound. För första gången (när det gäller bas) har jag inget att klaga på Skitlänk1
Skitlänk2
bjelkeman skrev:Danne-man, dropbox bilderna är inte tillgängliga för oss andra.
Nähä, får väl testa via flickr:
Snyggt Danne-man, grattis!
Har du switch till Dual Coilmicken så du kan köra den single-coil också?
Grafen skrev:Gav min -78 med -62RI hals ett tortoiseskydd också.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++