Kultivator skrev:Finfin samling mikbass! Hur är Eko-acken?
Återkommer på frågan om Eko:n. I helgen som gick premiärkörde jag den live på Malungsfors Visfestival.
Direkt i pa:t, inget tjafs, och den lät så JÄÄÄÄÄÄVLA bra. Flera i publiken och bland de andra akterna kom
fram och talade om att de gillade ljudet.
Så nu jäklar blir det mycket åka av för Ekobasen framöver.
Poester skrev:
Oooooh heliga helvete va snygg!
En av mina absoluta favvobasar!
Märke?
Yamaha! En av 50 st tillverkade BJ5B och troligen den enda utanför Japan. En signaturmodell för det japanska surfbandet "Terauchi Takeshi & Blue Jeans". Har letat röven av mig efter en sådan det senaste året.
Poester skrev:
Oooooh heliga helvete va snygg!
En av mina absoluta favvobasar!
Märke?
Yamaha! En av 50 st tillverkade BJ5B och troligen den enda utanför Japan. En signaturmodell för det japanska surfbandet "Terauchi Takeshi & Blue Jeans". Har letat röven av mig efter en sådan det senaste året.
Sbv eller va dom nu hette va så jävla coola. Hittade ett par på en butik på denmark street i london, men hade inte råd då för 5 år sedan. Snart läge kanske, om man hittar en?!?
- - - -
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Fräck bas - och Terauchi Takeshi & Blue Jeans! Shit va coolt! Hur har du hittat dem?
Är den där mannen utbildad på shamisen, innan han startade med elgitarr? Hans teknik påminner om shamisenspel à la Yoshida Brothers.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Danne-man skrev:Äntligen landade Lull-basen som jag beställde för dryga tre månaders sedan. En PJ 5:a med Swamp Ash kropp, bird’s eye lönn i greppbrädan, 35" skala, Nordstrand P och Dual Coil (parallellindad) mickar, volym, blend och passiv ton.
Lätt (3,6 kg), asskön att lira på och grymt sound. För första gången (när det gäller bas) har jag inget att klaga på
Snyggt Danne-man, grattis!
Har du switch till Dual Coilmicken så du kan köra den single-coil också?
Nä,brukar inte gilla single i stalläge, och kör sällan stall ensam, så jag skippade det.
Två klassiker ser det ut som! (Tre med han i mitten...)
Eldh-basen är lite lik de gamla Daion på lite avstånd. Den bandlösa Ibanez-basen är verkligen fin.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
här är mina
nya pickuper (apc/usa) och ett nytt stall (ken smith) på fendern. men på de andra har jag inte byggt om nåt förutom lödningarna och potentiometrarna.
Grymt Grafen, vilket par! Har du hunnit få nån uppfattning om 1025'an jmf med 2025'an? Har en 1024 som är oförskämt trevlig att spela på, men har aldrig haft möjlighet att testa en 2024 att jämföra med. Måste vara helt underbara i femsträngat utförande, grattis!
Grymt Grafen, vilket par! Har du hunnit få nån uppfattning om 1025'an jmf med 2025'an? Har en 1024 som är oförskämt trevlig att spela på, men har aldrig haft möjlighet att testa en 2024 att jämföra med. Måste vara helt underbara i femsträngat utförande, grattis!
Tack! Man märker skillnad, 2025 låter starkare och har mer knuff i nedre mellanregistret men 1025 har en rå diskant som inte finns i 2025. Annars är de till förväxling lika, 1025 har satinlack på halsen och 2025 tunn glosslack men profilen är identisk.